شناسهٔ خبر: 54942775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

درخواست نیروی انتظامی از شهرداری بررسی شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای همکاری با نیروی انتظامی باید تفاهم‌نامه‌ای منعقد و تامین زمین برای این ارگان باید بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل اعظم‌انهر، امروز _سه‌شنبه، چهاردهم تیرماه_ در جمع خبرنگاران، در خصوص درخواست نیروی انتظامی مبنی بر اختصاص یک قطعه زمین به این مجموعه از سوی مدیریت شهر، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای در راستای همکاری و تعامل با نیروی انتظامی منعقد شود تا خواسته‌های مدیریت شهری نیز در آن آورده و منافع شهرداری تأمین شود.

وی با بیان اینکه تخصیص پاداش برای کارکنان مناطق شهرداری بر مبنای درآمد مازاد بر بودجه تحقق یافته است، ادامه داد: اگر پاکبانان زحمتکش نبودند و شهر را تمیز نمی‌کردند، امور شهر نمی‌توانست به صورت ایده‌آل مدیریت شود و آن‌ها نیز باید در تخصیص پاداش سهیم باشند، همچنین از مناطق و مدیران برتر باید حمایت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از اسامی بعضی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی شهرداری و بخش خصوصی، گفت: چرا در مهم‌ترین مراکز شهرمان از اسامی خارجی استفاده می‌شود؟، شورای اسلامی شهر باید به این موضوع توجه و نسبت به تغییر این نام‌ها اقدام کند، همچنین کارکنان شهرداری از اقدامات بانک شهر ناراضی هستند و باید این موضوع مورد توجه شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کارکنان اداری شورای اسلامی شهر باید ساماندهی شوند و ریاست شورای اسلامی شهر برای همکارانی که ابلاغ ندارند، باید اقدام کند.

شهرداری لایحه حمایت از فیلم سینمایی شهید نادر زاده را ارائه دهد

مرتضی منافی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: چرا شهرداری علی‌رغم موافقت شورای اسلامی شهر، لایحه حمایت از فیلم سینمایی شهید نادر علیزاده (شهید شاخص آذربایجان غربی) را ارائه نمی‌کند؟

وی ادامه داد: طرح حمایت از کارگران حادثه‌دیده و جان‌باخته در حوادث و بیماری‌های ناشی از محیط کار شهرداری را آماده کردیم و در کمیسیون خدمات شهری مصوب شده است و انتظار حمایت برای اجرایی شدن این مصوبه داریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: هدف ما صیانت از نیروی انسانی و کاهش مخاطرات شغلی برای کارگران و ایجاد ایمنی و امنیت برای آنها است.

وی افزود: اقدامات لازم برای افزایش ایمنی و بهداشت کار و پیشگیری از بروز حوادث و شرایط ناایمن در محیط کار را برای بهبود شرایط کاری کارگران را پیگیری خواهیم کرد. کارگران شهرداری در محیط کار با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند، لذا باید پیگیر رفع مشکلات آنها باشیم.

ضرورت حضور متولی در راستای ایجاد بافت تاریخی شهر ارومیه

توحید علی‌نژاداصل، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص لزوم ایجاد شهرداری بافت تاریخی در ارومیه، اظهار کرد: در این راستا باید متولی وجود داشته باشد تا مستقیم ورود کند؛ شهرداری منطقه چهار با توجه به محدوده خدمتی خود می‌تواند متولی این امر باشد.

وی با اشاره به مباحثی در خصوص اهدای رایگان کپسول آتش‌نشانی به تاکسی‌ها، گفت: کلیدواژه رایگان نباید در طرح‌ها و مصوبات شورای اسلامی شهر موجود باشد و کپسول‌های آتش‌نشانی باید با تخفیف در اختیار رانندگان قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: باید بودجه اعطای کپسول‌های آتش‌نشانی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ردیف بودجه ۱۴۰۱ سازمان آتش‌نشانی آورده می‌شد، اما اکنون نمی‌توان به این موضوع پرداخت.

وی افزود: در خصوص درخواست نیروی انتظامی برای اهدای زمین، در قانون تأمین محل و اختصاص زمین به نیروی انتظامی وجود ندارد و باید این موضوع را در نظر بگیریم.

نظر شما