شناسهٔ خبر: 54941303 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کامرانی‌فر: در مورد صحبت‌های عزیزی‌خادم فقط سخنگو صحبت می‌کند

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: در بحث فرهنگی نیاز است اتفاقاتی در فوتبال کشور رقم بخورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسن کامرانی‌فر درباره نشست هم اندیشی معاونت فرهنگی باشگاه های لیگ برتری اظهار داشت: در بحث فرهنگی نیاز است اتفاقاتی در فوتبال ما رقم بخورد. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درصدد هستند با حضور مدیران فرهنگی راهکار و مدل‌های جدیدی را بررسی کنیم تا کار بهتری در این زمینه رقم بخورد.

وی افزود:همانگونه که در مراسم امروز دنبال کردیم اتفاقات خوب فرهنگی در باشگاه‌ها، استادیوم‌ها و روی سکوها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و رسیدگی شود ان‌شاءالله به سمتی برویم تا افرادی که کارها و اقداماتی خوبی در بخش فرهنگی انجام می‌دهند، بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص غیبت بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری و دسته اولی در نشست هم‌اندیشی امروز عنوان کرد:‌ این موضوع گلایه ما است وقتی مراسمی به ویژه در بخش فرهنگی برگزار می‌شود انتظار داریم دوستان حتما تشریف بیاورند از باشگاه‌های غایب حتما توضیح خواهیم خواست. مبنای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است که در بخش فرهنگی خیلی قوی‌تر از قبل ورود کند. عزیزان هم بیشتر وقت بگذارند برای بخش فرهنگی باشگاه‌ها بیشتر برنامه‌ریزی کنیم. زیرا اولویت اصلی‌ ما است.

کامرانی‌فر در خصوص هوادارن ایرانی داخل کشور در سایت فیفا برای خرید بلیت جام‌جهانی با وجود در اختیار داشتن کردیت کارت توضیح داد:‌ این بخش دو مرحله دارد بخش اول مربوط به بلیت‌فروشی از طریق سایت فدراسیون فوتبال است افرادی که از طریق سایت فدراسیون ثبت‌نام کردند لیست‌شان برای فیفا ارسال شد فیفا هم قرعه‌کشی انجام داد و در یک مرحله بلیت‌ها واگذار شد در مرحله دوم تقاضای تعداد بلیت‌ کردیم که فیفا موافقت کرد کار در حال انجام است و نحوه بلیت‌فروشی مرحله دوم اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی ایرانی‌های داخل کشور برای خرید بلیت در سایت فیفا ثبت‌نام کردند زمانی که لیست ثبت‌نامی‌های داخل کشورمان را برای فیفا فرستادیم فدراسیون جهانی در قرعه‌کشی آنهایی که از طریق سایت فدراسیون فوتبال و خودش ثبت‌نام کرده بودند را از لیست ایران خارج کرد در واقع هر فردی فقط می‌تواند یا در سایت فدراسیون فوتبال یا لیست در فیفا ثبت‌نام کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در مورد افرادی که در لیست فیفا ثبت‌نام کرده‌اند اتفاقی افتاده است و هر کسی که از این طریق ثبت‌نام می‌کند باید از طریق کارتی که متعلق به خودش است هزینه‌ها را پرداخت کند ایرانی‌ها در سایت فیفا ثبت‌نام کردند اما اینکه کارت بین‌المللی دارند یا ندارند را نمی‌دانم. تعدادی از آنها کارت ایرانی نداشته و می‌خواستند از طریق دوستانشان در خارج از کشور بلیت بخرند اما جزو قوانین بلیت‌فروشی فیفا است پس در سایت ثبت‌نام می‌کنند و بعد مبلغ را هم صرفا با کارت خودش پرداخت کند این موضوع را به اطلاع فیفا رساندیم و منتظر نظر فدراسیون جهانی هستیم هر چند شفاهی این بخش را رد کرده و همچنان فیفا نسبت به ثبت‌نام بلیت‌هایی که در سایت فدراسیون جهانی انجام شده و باید مبلغش توسط کارت متعلق به خود فرد پرداخت شود مصر است. هنوز نتیجه‌ای در این حوزه نگرفتیم و منتظر رایزنی‌های بیشتر و برگزاری نشست‌های دیگری هستیم تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.

کامرانی‌فر در مورد اینکه داخل ایران کسی چنین کارتی ندارد که بخواهد با بانک‌های ایرانی در ارتباط باشد توضیح داد:‌ هر کسی می‌خواست در سایت فیفا ثبت‌نام کند باید تعهدنامه و شرایط مربوط به بلیت‌فروشی را مطمئن می‌کرد در سایت فیفا به صراحت آمده هر کسی می‌خواهد بلیت خریداری کند باید با کارت متعلق به خودش مبلغ را هم پرداخت کند افرادی که می‌دانستند کارت متعلق به خودشان نیست نباید این کار را انجام می‌دادند. البته بحث دیگر در مورد IP‌های داخل کشور است که این موضوع از عهده فدراسیون فوتبال و افراد ثبت‌نام کننده خارج است و در این زمینه مانع داریم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه شهاب عزیزی‌خادم در برنامه تلویزیونی مدعی شده قبل از تاریخ 28 بهمن به او گفته جلسه را قبول ندارد اما شما این موضوع را تأیید کردید و فقط خواستید به احترام اعضای هیأت رئیسه در جلسه شرکت کند گفت:‌ قرار است در مورد صحبت‌های عزیزی‌خادم فقط سخنگوی فدراسیون صحبت کند و شب گذشته هم انجام داد من به این مسائل ورود نمی‌کنم. شب گذشته جواب عزیزی‌خادم را داد و به همین دلیل من دیگر اظهارنظری ندارم.

کامرانی‌فر در خصوص اینکه آیا مذاکرات برای برگزاری بازی با اروگوئه در فیفادی شهریور همچنان ادامه دارد یا این مسابقه قطعی شده اظهار داشت:‌همانگونه که در برنامه‌های قبلی گفتیم برنامه‌ریزی تقریبا نهایی شده است ان‌شاءالله تیم ملی بین اواخر شهریور تا اوایل مهر اردو می‌زند. یکی از گزینه‌های ما برای محل این اردو اتریش است. البته دو کشور را نیز دیده‌ایم برای برگزاری بازی دوستانه نیز ابتدا 4 کشور مدنظر بودند که اکنون به سه گزینه رسیدند ان‌شاءالله در فیفادی دوم با یک شرایط خوب دو بازی دوستانه خیلی خوب برای تیم ملی فراهم می‌شود.

وی در مورد آغاز ثبت‌نام فدراسیون فوتبال عنوان کرد:‌ ثبت‌نام انتخابات از امروز شروع شد و تا 7 روز ادامه دارد ساعت 16 دوشنبه هفته آینده ثبت‌نام خواهیم داشت و حتی در روزهای تعطیل در فدراسیون فوتبال هستیم زیرا در اساسنامه به صراحت اعلام شده باید ثبت‌نام در 7 روز ادامه داشته باشد. من هم اکنون که اینجا هستم آنلاین و لحظه به لحظه همه موارد را چک می‌کنم برای ثبت‌نام نیامدند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: امیدواریم در شرایط فعلی شاهد افراد خوب و بزرگ در فدراسیون باشیم و هر کسی می‌تواند کمک کند به انتخابات ورود کند. ان‌شاءالله ادامه دو سال و نیمی که برای فعالیت فدراسیون یک مجموعه خوب کنار هم و همدل باشند و فوتبال کشور را اداره کنند.

وی در مورد اینکه آیا قانون سقف قراردادها به باشگاه‌ها اعلام شده است، گفت: این موضوع به فدراسیون اعلام و توسط اعضای هیأت مدیره در حال بررسی است.

کامرانی‌فر در مورد اینکه در قرارداده از سقف مجاز بیشتر باشند آنها را ثبت نخواهند کرد گفت:‌ ما فقط سقف را اعلام می‌کنیم اما در مورد قرادادهایی که پیش از این ثبت شده با توجه به قانون فعلی باید تغییراتی اعمال شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص مبلغ سقف قرارداد ملی‌پوش و سایر نفرات حاضر در لیگ برتر توضیح داد: این موضوع بر اساس فدراسیون بررسی نهایی می‌شود ممکن است نظرات تغییر کند و اجازه بدهید آنچه ما می‌دانیم را اعلام نکنم بلافاصله پس از نزدیک شدن را اعلام می‌کنم.

وی در مورد اینکه آیا حدنصاب برای برگزاری جلسات اعضای هیأت رئیسه و امضاء مصوبات رعایت می‌شود گفت: همانگونه که می‌دانید مجمع اختیاراتی را به فدراسیون داده و اعضا نیز می‌توانند به صورت سقف‌گردان برخی مقررات تعیین کنند نمی‌توانیم فوتبال را متوقف کنیم و کارها را انجام ندهیم. در حال انجام همین تعداد اعضای هیأت رئیسه که حضور دارند مسائل را مصوب و اعلام می‌کنند و بر اساس تأیید آنها قوانین و مقرراتی را تصویب می‌کنند.

کامرانی‌فر در خصوص آخرین وضعیت تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و اینکه آیا کمیته 5 نفره‌ای برای رفع این معضل ایجاد شده مورد تأیید فدراسیون فوتبال نیست به زودی بحث مجوز حرفه‌‌ای از سازمان لیگ به فدراسیون فوتبال منتقل می‌شود جلسات زیادی گذاشته‌ایم و مسؤول کار مشخص شده‌اند کارشان را هم به شکل غیررسمی و با نشستی با مسؤؤل صدور حرفه‌ای AFC دعوت کرده‌ایم که به کشورمان بیاید تا همه مسائل مجوز حرفه‌ای را انجام بدهد در ادامه بحث مجوز حرفه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت پرونده ویلموتس و واینکه شنیده می‌شود در دادگاه CAS شکسته خواهد شد اظهار داشت:‌ تا کنون هر صحبتی در مورد این رأی شده گمانه‌زنی بوده واقعیت ندارد هیچ نامه جدیدی نیامده و فقط تنها موضوعی که می‌توانیم بگوییم که احتمال دارد رأی ویلموتس به زودی و در هفته آینده اعلام شود.

وی در خصوص اینکه ظاهرا کانادایی‌ها گفتند به دلیل افشای مبلغ قرارداد بازی دوستانه دو تیم زیر بار پرداخت غرامت به فدراسیون فوتبال ایران نمی‌روند گفت:‌تیم حقوقی قوی از طرف فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و نهاد ریاست جمهوری مشخص کرده‌ایم کار پیش می‌رود در بحث بازی با کانادا صرفا مسائل مالی مطرح نیست یک فرصت خوب را از تیم ایران گرفته‌اند تیم حقوقی قوی انتخاب کرده‌ایم و مطمئن باشید فدراسیون فوتبال با تمام توان تلاش می‌کنند و مشغول بررسی اسناد و مستندات هستیم حتی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کانادا ارسال کرده‌ایم کارها را انجام می‌دهیم و مطمئن باشید در این بحث به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

وی در مورد اینکه آیا شکایت فدراسیون به فیفا ارسال شده است گفت: هنوز شکایت خود را به فیفا ارسال نکردیم زیرا کارها در حال انجام است به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

کامرانی‌فر در خصوص اینکه اگر به جای تعیین سقف قرارداد بودجه باشگاه‌ها شفاف باشد بهتر نیست پاسخ داد: قاعدتا همینگونه است در بحث مجوز حرفه‌ای شفافیت مالی و تمام مسائل دیگر مدنظر قرار می‌گیرد .

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه این چرا قرارداد هیچ بازیکنی در ایران شفاف نیست گفت:‌شاید به دلیل محرمانه بودن قرارداد است ضمن اینکه شاید از لحاظ جامعه شفاف‌سازی را بگویید اما یک نسخه از تمام قراردادها در سازمان لیگ ثبت می‌شود قراردادها و بودجه باشگاه‌ها نزد فدراسیون و سازمان لیگ موجود است و باید آن را ارائه کنیم شفافیت وجود دارد و باشگاه‌ها باید قراردادهای خود را در اختیار سازمان لیگ بگذارند. البته شاید افشای آنها در جامعه به دلیل محرمانه بودن لازم نباشد.

وی در مورد اینکه اینکه آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند تضمین بدهد تیم‌های لیگ برتری بدون بدهی و پرونده مفتوح فصل جدید را شروع کنند توضیح داد:‌ مدت قبل اعلام کردم و باز هم اعلام می‌کنم. باید باشگاه‌های لیگ برتر هر چه سریع‌تر نسبت به تسویه حساب اقدام کنند. اگر قرار است بازیکنی را ثبت کنند دیون قبلی را تسویه کرده و اگر پرونده‌ای در کمیته وضعیت دارند نسبت به تسویه حساب آن اقدام لازم را انجام دهند کار را به روزهای آخر نیندازند فدراسیون مصمم است نسبت به باشگاه‌های بدهکار ثبت قرارداد انجام نشود.

وی در مورد اینکه با توجه به شرایط فعلی این مجموعه این امر قطعی خواهد شد گفت:‌ فدراسیون کارهایش را انجام می‌دهد همین امروز دیدید تیم جوانان در حال تمرین کردن بود تیم بانوان مشغول اعزام به دوشنبه برای حضور در مسابقات کاپا است و تمام مسائل و صحبت‌های مطرح شده تمام کارهای فدارسیون در حال انجام شدن است با همکاران‌مان کارها را پیگیری می‌کنیم.

 

نظر شما