شناسهٔ خبر: 54940360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

طی تابستان جاری انجام می‌شود؛

عملیات قرارگاهی گروه‌های جهادی در نقاط محروم

سردار زهرایی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه‌های عملیاتی جهادی در کشور از دیگر کارکردهای گروه‌های جهادی و فعالیت‌های جهادی است، گفت: فعالیت گروه‌های جهادی به صورت قرارگاهی و نیز اجرای فعالیت‌های جهادی به صورت رزمایش‌محوری از مهمترین اهداف اعزام جهادگران در فصل تابستان است.

صاحب‌خبر -

سردار محمد زهراییبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان‌ بسیج سازندگی با عنوان عزیمت گروه‌های جهادی به‌ مناطق محروم کشور در تابستان ۱۴۰۱ امروز سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه در محل این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این‌ نشست خبری و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، سردار زهرایی طی سخنانی اظهار کرد: هر کار عملیاتی که در کف میدان انجام می‌شود، با دو فاکتور رسانه و مردم ضریب پیدا می‌کند یعنی هر فردی در هر لباس و مسئولیتی که باشد، تا با مردم پیوند نخورد، فعالیت او ضریب پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که دشمن بدان توجه زیادی دارد، رسانه است. دشمن با دروغ‌پردازی در فضای رسانه، سعی در انحراف اذهان مردم به سمت و سوی دل‌خواه خود دارد. رسانه‌ها امروز قدرت فراوانی دارند تا هر موضوع دل‌خواهی را به عنوان مسئله اصلی کشور مطرح کنند.

سردار زهرایی با بیان اینکه دشمن امروز در جنگ روایت‌ها از کاه، کوه می‌سازد، گفت: بنابراین، یکی از ایراداتی که در بسیج سازندگی وجود دارد، این است که نتوانستیم آنچه در کف جامعه از سوی جهادگران انجام می‌شود را به درستی بازتاب دهیم. شاید نیاز باشد تا این موضوع را به صورت کاملاً چالشی با رسانه‌ها در میان گذاشته و به سمتی حرکت کنیم تا جریان خوبی در این زمینه در کشور شکل گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: آمادگی داریم تا در خدمت هر رسانه‌ای که لازم باشد، حاضر شده و ضمن بررسی چالشی موضوع انعکاس رویدادهای جهادی، بسیج سازندگی به رویکرد واحدی در رسانه دست پیدا کند.

وی افزود: مرحله دولت‌سازی اسلامی مقدمه جامعه‌پردازی اسلامی است. بنابراین، نهادهای اجرایی امروز نمی‌توانند تمامی امور مربوط به انقلاب را به پیش برند. به همین دلیل از ابتدای انقلاب اسلامی نهادهایی زیر نظر مقام ولایت در کشور تشکیل شد تا نسبت به خدمت‌رسانی به مردم اقدام کنند.

سردار زهرایی با بیان اینکه یکی از این نهادهای انقلابی، سازمان بسیج مستضعفان بود، تصریح کرد: اراده بسیج در خدمت‌رسانی به جامعه بسیار بلند است. بسیج تبدیل کننده تهدیدها به فرصت است. همچنین، یکی از نهادهای انقلابی دیگری که در زمان امام(ره) تشکیل شد، جهاد سازندگی بود که متولی امور در روستاها و یکی از وظایف اصلی آن نیز رسیدگی به امور روستا و محرومان بود.

وی اظهار کرد: دومین کارکرد جهاد سازندگی ایجاد جریان جهادی در کشور بود. گروه‌های جهادی و جهادگران کشور امروز همان کاری را می‌کنند که جهادگران جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد انجام می‌دادند.

مسئول بسیج سازندگی بیان کرد: امروز جریان جهادی کشور پس از ادغام جهاد سازندگی، در ذیل سازمان بسیج سازندگی تعریف شده و فعالیت می‌کند. یکی از فعالیت‌های تأثیرگذار جهادگران، مطالبه‌گری است. در این رابطه امروز مجمع ملی جهادگران با انتخاباتی که از سوی جهادگران در سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود، تشکیل شده و در حال فعالیت است.

سردار زهرایی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه‌های عملیاتی جهادی در کشور از دیگر کارکردهای گروه‌های جهادی و فعالیت‌های جهادی است، گفت: مدل قرارگاهی باعث ثبات در انجام عملیات مختلف جهادگران می‌شود و موجبات هدفمندی و اثربخشی این فعالیت‌ها را فراهم می‌کند. در حال حاضر ۱۶۵ قرارگاه عملیاتی جهادی در کشور فعالیت دارند که تعداد آن‌ها طی پنج سال به یک هزار قرارگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به اعزام جهادگران طی تابستان سال جاری نیز اظهار کرد: فعالیت گروه‌های جهادی به صورت قرارگاهی و نیز اجرای فعالیت‌های جهادی به صورت رزمایش‌محوری از مهمترین اهداف اعزام جهادگران در فصل تابستان است. همچنین، طی روز دهم مردادماه سال جاری نیز رزمایش تخصصی با عنوان بسیجیان و فعالان‌ رسانه و فضای مجازی و گروه‌های جهادی برگزار می‌شود.

سردار زهرایی با بیان اینکه احتمالاً این رزمایش با حضور ۱۰ هزار نفر در حرم مطهر امام(ره) برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری رزمایش جهادگران عشایری طی مردادماه و اجرای رزمایش جهادگران دانش‌آموز طی شهریورماه سال جاری نیز از دیگر برنامه‌های امسال بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه طی روز دهم مردادماه که سالروز دیدار مقام معظم رهبری با جهادگران است نیز یادواره شهدای جهادگر در حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد، گفت: در این یادواره خانواده ۵۶ شهید جهادگر مورد تکریم و تجلیل قرار خواهند گرفت. همچنین، برنامه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی نیز روز دهم مردادماه برگزار خواهد شد. بسیج ‌سازندگی در حال آب‌رسانی به ۳۴۴۰ روستای کشور است که بخشی از این پروژه در این روز افتتاح می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حوزه مسکن روستایی نیز بسیج سازندگی ۴۰‌ هزار خانه روستایی را تعهد کرده که از این تعداد، ۵۰۰ خانه محرومان طی دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در روز ۱۳ شهریورماه مصادف با وقوع زلزله شهرستان فردوس، برنامه‌هایی در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری در آن سال با حضور در شهرستان فردوس نسبت به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان اقدام کردند و در حقیقت ایشان پدر گروه‌های جهادی و جهادگران هستند. طی این روز با حضور ۵۰ نخبه جهادی و مسئولان نهادهای مختلف، از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در سال ۴۷ مربوط به زلزله شهرستان فردوس و حضور ایشان در این شهرستان برای کمک به زلزله‌زدگان رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما