شناسهٔ خبر: 54939472 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

درمان آکنه صورت با لیزر؛ عوارض، مزایا و روش درمانی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در دوران نوجوانی و حتی جوانی، جوش و آکنه فعال است.

صاحب‌خبر -

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در دوران نوجوانی و حتی جوانی، جوش و آکنه فعال است. این بیماری روی صورت و بدن افراد تاثیر گذاشته و از حس زیبایی و اعتماد به نفس می‌کاهد. به همین دلیل است که همه افراد درگیر با این بیماری، به دنبال راهی برای درمان آن هستند. در سال‌هایی نه چندان دور، راهی برای بهبود آکنه فعال وجود نداشت؛ اما اکنون وجود انواع تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های لیزر، درمان این بیماری را ممکن کرده است. بسیاری از افراد درگیر با جوش، به دنبال درمان آکنه صورت با لیزر هستند. اما آیا درمان جوش با لیزر امکان دارد؟ در ادامه مقاله به پاسخ این پرسش می‎پردازیم.

 

علت آکنه و جوش صورت چیست؟

قبل از اینکه به موضوع درمان آکنه صورت با لیزر بپردازیم، باید در مورد علت آکنه و جوش صورت توضیح دهیم. آکنه اصطلاحی است که درباره انواع جوش روی پوست صورت و بدن به کار می‌رود. بیماری آکنه فعال مشکلی در سیستم ایمنی بدن ایجاد نکرده و فقط پوست را به خود درگیر می‌کند.

در مواردی که آکنه بسیار عمیق باشد، می‌تواند روی پوست زخم، اسکار یا لک ایجاد کند. اما علت آکنه و جوش صورت چیست؟ غدد چربی که در پوست قرار دارند، باید با تولید ماده‌ای به نام سبوم از خشک شدن سطح پوست جلوگیری کنند. درصورتیکه ماده روغنی سبوم بیش از اندازه تولید و ترشح شود و با سلول‌های مرده روی پوست ترکیب شود، در فولیکول‌های مو آکنه ایجاد می‌کند.

نوع اکنه‌ای که در فولیکول مو ایجاد خواهد شد، بستگی به وضعیت باز یا بسته بودن فولیکول دارد. به عنوان مثال در فولیکول‌های باز، جوش سرسیاه و در فولیکول‌های بسته هم جوش سرسفید تشکیل می‌شود. سن، سبک زندگی، تغییرات هورمونی، مصرف داروی خاص، ژنتیک و استرس می‌تواند از دلایل ایجاد آکنه روی صورت و بدن باشد.

چگونه از جوش زدن صورت جلوگیری کنیم؟

برخی از عوامل می‌تواند آکنه فعال در صورت و بدن را تشدید کند. شاید گمان کنید که تنها راه برای مقابله با این عوامل، خرید دستگاه های مراقبت از پوست باشد. اما باید به شما بگوییم که با به‌کارگیری روش‌هایی ساده، می‌توان از این عوامل جلوگیری کرد و مانع از ظاهر شدن جوش و اکنه، روی صورت شد. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

1.مو را از صورت دور نگه دارید!

با ریختن مو در کنار صورت یا پشت بدن، چربی و روغن اضافی مو به پوست منتقل خواهد شد. با انتقال چربی به پوست، آکنه صورت و بدن بدتر خواهد شد. برای جلوگیری از چنین مشکلی، مو‌های خود را به طور منظم شسته و آن را از دور صورت و بدن خود جمع کنید. سعی کنید در طی روال زندگی روزمره و انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی، مو سر خود را به صورت دم اسبی ببندید.

2.به جوش‌ها دست نزنید

در نظر اول ممکن است فشردن یک جوش سرسفید، بسیار وسوسه‌انگیز باشد. اما به طور معمول نتیجه اینکار به التهاب و اسکار فرورفته منجر خواهد شد.

3.رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

تحقیقات ثابت کرده که نوع رژیم غذایی و مصرف برخی مواد خوراکی خاص می‌تواند، روی ظاهر شدن جوش و آکنه فعال تاثیرگذار باشد. مواد قندی و فراورده‌های لبنی، برخی از غذا‌های مشکل‌ساز در بیماران است که در نهایت، منجر به جوش و آکنه فعال خواهد شد.

2

بهترین راه برای از بین بردن جای جوش در کمترین زمان

برای درمان آکنه راه‌های مختلفی وجود دارد؛ انتخاب اینکه چه نوع روشی برای بهبود جوش و آکنه فعال انجام شود، بستگی به نوع جوش و شدت آن دارد. در مواردی اگر جوش خفیف باشد، با مراقبت‌های فردی و خانگی بعد از مدتی از بین خواهند رفت. اما برای درمان جوش‌هایی که در صورت و بدن ایجاد درد و خارش می‌کنند، دیگر راه‌های خانگی میسر نبوده و باید از یک پزشک کمک گرفت.

متخصص پوست بعد از بررسی ناحیه مورد نظر و چک کردن شدت جوش‌ها، درمان دارویی را شروع خواهد کرد. این دارو‌ها سیستم ایمنی را تقویت کرده و شدت چربی پوست را کاهش می‌دهند. مصرف دارو برای درمان جوش و آکنه فعال، باید به طور کامل زیر نظر پزشک انجام شود. پس، از خوردن دارو‌های بدون نسخه پرهیز کنید.

از بین بردن جوش صورت با لیزر امکان دارد؟

با وجود پیشرفت لیزر درمانی و کاربردی که این فناوری برای مشکلات پوستی دارد، بسیاری از افراد گمان می‌کنند درمان آکنه صورت با لیزر هم امکان دارد. اما این یک تصور اشتباه است، نمی‌توان از فناوری لیزر درمانی، برای از بین بردن و بهبود جوش و آکنه فعال استفاده کرد. به عبارتی اگر جوش فعال دارید، گزینه لیزر درمانی چندان برای شما مناسب نخواهد بود.

بعد از درمان کامل جوش و آکنه فعال، می‌توان از لیزر اربیوم یا لیزر فرکشنال برای از بین بردن اسکار و لک حاصل از اکنه استفاده کرد. به طور کلی لیزر درمانی یک راه عالی و موثر، برای از بین بردن جای جوش، زخم و اسکار فرو رفته ناشی از اکنه است نه درمان خود اکنه فعال.

سریعترین روش از بین بردن جای جوش با دستگاه لیزر

در این مقاله به پرسش درمان آکنه صورت با لیزر امکان دارد یا نه پاسخ دادیم. شاید نتوان از لیزر برای درمان آکنه فعال استفاده کرد، اما می‌توان این فناوری را سریعترین روش برای از بین بردن جای جوش دانست. به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای درمان اکنه فعال یا اسکار ناشی از آن به یک متخصص پوست مراجعه کرده و از درمان‌های خانگی یا خوردن دارو‌های بدون نسخه پرهیز کنید.

در کلینیک‌های معتبر، برای انجام خدمات زیبایی و پزشکی از بهترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود. تمامی این مطب‌های باسابقه، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی خود را از شرکت آفا تهیه می‌کنند. شرکت آفتاب فروزان آریا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه واردات و فروش تجهیزات پزشکی، بهترین خدمات را به کلینیک‌ها ارائه می‌کند. اگر درباره شرکت آفا و تجهیزات پزشکی سوالی دارید، از طریق شماره تلفن 02188107070 با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

نظر شما