شناسهٔ خبر: 54936730 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت انجمن تجارت الکترونیک تهران؛

مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی کتاب شد

این کتاب برای اولین بار سعی کرده تمامی اسناد قانونی موجود و مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی را در قالب یک اثر مکتوب،‌ گردآوری کرده و در اختیار مدیران کسب‌وکارها و علاقه‌مندان به این حوزه قرار دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انجمن تجارت الکترونیک تهران، یکی از مسائلی که امروزه کسب‌وکارهای نوین با آن چالش داشته و برخی موانع را پیش روی خود می‌بینند و سبب بروز برخی مشکلات می‌شود، عدم شناخت و آگاهی کافی از قوانین و مقرراتی است که در راستای تسهیل فعالیت‌هایشان وضع شده است. گاهی اوقات پیش می‌آید که همین عدم آگاهی از قوانین، باعث پیش‌آمد مشکلاتی می‌شود که مدیران یک مجموعه را ماه‌ها درگیر خود می‌کند و مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد.

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی» برای بالا بردن سطح آگاهی و دانش جامعه در خصوص قوانین و مقررات کسب‌وکارهای اینترنتی است که با حمایت انجمن تجارت الکترونیک تهران و توسط واحد آموزش و پژوهش‌های حقوقی گروه توسعه فناوری اطلاعات هزار دستان، گردآوری و منتشر شده است.

این کتاب برای اولین بار سعی کرده تمامی اسناد قانونی موجود و مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی را در قالب یک اثر مکتوب،‌ گردآوری کرده و در اختیار مدیران کسب‌وکارها و علاقه‌مندان به این حوزه قرار دهد.

یکی از مهمترین نکات مثبت این اثر می‌توان به جامعیت آن اشاره کرد؛ به گونه‌ای که به گواه مقدمه این کتاب، هیچ سند، قانون یا مقرره مهمی از نظر تدوین‌کنندگان دور نمانده است. از سوی دیگر تقسیم‌بندی و طبقه‌بندی اسناد،‌ بر اساس شیوه‌ای علمی و نظام‌یافته، مخاطبان را به شکلی ساده و موثر به سمت سیاست‌ها، قوانین و مقررات مرتبط با هر موضوع، راهنمایی می‌کند.

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی» با چشم‌اندازی که از شرایط کنونی قوانین در مفهوم عام ترسیم می‌کند به سیاست‌گذاران و مراجع قانونی، حقوق‌دانان و فعالان حوزه کسب‌وکارها در فضای مجازی متذکر می‌شود که چه عرصه‌هایی نیازمند تصویب،‌ به‌روزرسانی و اصلاح مقررات است.

این کتاب در سه فصل «سیاست‌ها»، «قوانین» و «مقررات» تهیه و تدوین شده که در هر فصل مسائل و مطالب مرتبط با آن،‌ گردآوری شده است. از جمله بخش‌های فصول این اثر می‌توان به ساختار و تشکیل مرکز ملی فضای مجازی کشور، تعریف و الزامات حاکم بر تحقق شبکه ملی اطلاعات، سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی، در بخش قوانین به قانون تجارت الکترونیکی،‌ قانون نظام صنفی، قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و در فصل سوم به مقررات آیین‌نامه اجرایی ماده 48 قانون تجارت الکترونیکی، اساسنامه مرکز تجارت الکترونیکی، سازمان امروز مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و قوه قضاییه، اشاره کرد.

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی» در 835 صفحه و 1000 نسخه توسط انتشارات دادگستر با قیمت 280 هزار تومان، منتشر شده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 42719043 تماس گرفته و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
 
 
 

نظر شما