شناسهٔ خبر: 54936684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سیسی: درصدد رسیدن به موضعی یکپارچه در مسائل مشترک منطقه‌ای هستیم

رئیس جمهوری مصر در سخنانی با اشاره به سفر ماه جاری میلادی رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، گفت که کشورهای عربی درصدد رسیدن به موضعی یکپارچه در قبال مسائل مشترک منطقه‌ای هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنانی درباره دیدارها و تدارکات جاری برای نشست سران چند کشور عربی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در عربستان، گفت که کشورهای عربی در پی رسیدن به «موضعی یکپارچه در قبال مسائل مشترک منطقه‌ای با در نظر گرفتن خصوصیت‌های هر کشور» هستند.

وی گفت که دیدارهایش با سران کشورهای عربی طی هفته‌های به «رویکرد و تصوری واحد در قبال مسائل مشترک منطقه‌ای» انجامیده است.

رئیس جمهوری مصر همچنین تأکید کرد که مصر فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی را به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاد کرده و این پیشنهادها در حال بررسی است.

وی افزود که هرچه حکومت مصر قدرتمندتر باشد توان بیشتری برای بر عهده گرفتن نقش در چارچوب «همکاری‌های مشترک عربی» دارد.

مصر در هفته‌های اخیر شاهد تحرکات گسترده دیپلماتیک بود که با دیدار سه‌جانبه سران مصر و اردن و بحرین در قاهره در ۱۹ ژوئن گذشته آغاز شد.

دو روز پس از آن، قاهره میزبان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و بعد از آن میزبان امیر قطر بود.

در ۲۷ ژوئن نیز عبدالفتاح سیسی به عمان و بحرین سفر کرد.

قرار است در نیمه ماه جاری میلادی و در سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان، نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و پادشاه اردن و رئیس جمهوری مصر و نخست‌وزیر عراق با بایدن برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما