شناسهٔ خبر: 54931477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

طرح مشترک آستان قدس رضوی و حوزه هنری استان خوزستان

زائران حضرت رضا(ع)، نائب الزیاره جانباختگان و داغداران حادثه متروپل

همزمان با چهلمین روز حادثه تلخ و ناگوار متروپل، با همکاری آستان قدس رضوی و حوزه هنری انقلاب اسلامی، تصاویری از این حادثه در صحن های حرم مطهر رضوی اکران شد تا زائران حضرت رضا(ع) به نیابت از جانباختگان و داغداران آن حادثه، زیارتی انجام دهند و ثوابش را تقدیم آنها کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای این طرح گفت: چهل روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل می‌گذرد و تلخی این واقعه در قلب و ذهن مردم ایران خواهد ماند، در این چهل روز یاد و خاطره عزیزانی که در حادثه متروپل از دنیا رفتند در برنامه‌های حرم جاری بود و در عموم برنامه‌های قرائت قرآن و ادعیه حرم مطهر، از خداوند منان برای بازماندگان این حادثه طلب صبر داشتیم.    
وی افزود: با توجه به اینکه این ایام مصادف با چهلمین روز حادثه ناگوار متروپل است، با هماهنگی حوزه هنری استان خوزستان پوسترهایی شامل تصاویر آن حادثه و شعار «نائب الزیاه‌شان باشیم» در حرم مطهر رضوی اکران شده است. حجت‌الاسلام شریعتی نژاد هدف از اکران این تصاویر را ابراز همدردی با جانباختگان حادثه متروپل و همراهی با مردم عزیز عنوان کرد و گفت: این پوسترها در صحن‌های پیامبر اعظم(ص) و غدیر نصب شده است تا زائران ضمن بازدید از آن، برای جانباختگان این حادثه زیارت نیابتی به جا بیاورند.
محمدشهباز گهرویی؛ رئیس حوزه هنری خوزستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از آستان قدس رضوی بابت اکران این تصاویر و ابراز همدردی با مردم شریف خوزستان گفت: پس از وقوع این حادثه حوزه هنری خوزستان با تولید برنامه‌های متعدد سعی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره جانباختگان متروپل را داشته است. 
رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: تصاویر اکران شده در حرم مطهر رضوی نیز توسط عکاسان خوزستانی آقایان علی معرف، محمد آهنگر و مرتضی یاقوتی به ثبت رسیده است. 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد در کنار اجرای این برنامه های فرهنگی، رسیدگی به پرونده مقصران این حادثه نیز با جدیت و قاطعیت دنبال شود.

نظر شما