شناسهٔ خبر: 54930663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تیراندازی در رژه روز استقلال در حومه شیکاگو، 6 کشته بر جای گذاشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- مقامات آمریکایی از کشته و زخمی شدن دست کم 30 نفر در نتیجه تیراندازی در رژه روز استقلال در حومه سومین شهر پرجمعیت این کشور خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری «رویترز»، مقامات شهر «هایلند پارک» در جنوب شرق شهرستان «لیک» در شمال شرق ایالت ایلینوی آمریکا شامگاه امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که در نتیجه وقوع تیراندازی هنگام برگزاری مراسم رژه چهارم ژوئیه به عنوان سالروز استقلال این کشور، شش نفر جان خود را از دست دادند و 24 تن دیگر نیز زخمی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

به گفته مقامات آمریکایی، تیراندازی در هایلند پارک به عنوان یک حومه ثروتمندنشین واقع در فاصله تقریبا 40 کیلومتری شمال شهر شیکاگو را یک مرد مسلح انجام داده و به دنبال آن نیز تماشاگران مراسم رژه روز استقلال این کشور، دچار وحشت شده و از صحنه فرار کردند در حالی که یک تفنگ نیز از محل وقوع حادثه کشف شده است.

پلیس شهر هایلند پارک که بنا بر گزارش یک خبرگزاری متعلق به یهودیان، نزدیک به یک سوم جمعیت آن یهودی هستند، ضمن اعلام این که در جست و جوی یک مرد سفیدپوست است که گمان می رود تقریبا 18 تا 20 ساله باشد و گزارش های اولیه نیز حاکی از آن است که از یک پشت بام اقدام به شلیک کرده، از مردم درخواست کرد تا برای یافتن وی کمک کنند.

در همین حال، «جیم آنتونی»، سخنگوی بیمارستان «نورث شور» هایلند پارک اعلام کرد که حادثه تیراندازی در این شهر 31 زخمی بر جای گذاشته و اکثریت قریب به اتفاق آنها نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند در حالی که بقیه افراد نیز بر اثر هرج و مرج به وجود آمده در مراسم رژه مجروح شدند.

به گفته آنتونی، کارکنان بیمارستان نورث شور شهر هایلند پارک که بر اساس آمار اداره سرشماری آمریکا، بیش از 30 هزار نفر جمعیت دارد و نزدیک به 90 درصد آنها نیز سفیدپوست هستند، سرگرم درمان 26 زخمی حادثه تیراندازی بودند در حالی که پنج تن دیگر نیز به بیمارستان همنامی در شهر دانشگاهی «اوانستون» در فاصله تقریبا 20 کیلومتری شمال شهر شیکاگو منتقل شدند.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما