شناسهٔ خبر: 54925416 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با آنا:

کنکور باید به شرط امنیت در امتحانات نهایی حذف شود

نصیری‌قیداری در رابطه با مزایای حذف کنکور گفت: این اقدام مانع فعالیت موسسات مافیایی و استرسی می‌شود که جوان ۱۷ _ ۱۸ ساله تحمل می‌کند. من موافق مصوبه حذف کنکور هستم اما اگر بتوانند امنیت امتحانات نهایی را همچون کنکور برقرار کنند.

صاحب‌خبر -

سعدالله نصیری‌قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با تقلب‌های صورت گرفته در کنکور ۱۴۰۱ عنوان کرد: چهار روزی که کنکور سراسری در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد شاهد کوچک‌ترین مسئله از جنس تقلب نبودیم و حتی یک مورد هم شناسایی نشد.

وی بیان کرد: روز پنجشنبه (۹ تیر ۱۴۰۱) به‌همراه تعدادی از روسای دانشگاه‌های تهران و وزیرعلوم از سازمان سنجش مستقر در مشکین‌دشت کرج بازدید کردیم. حجم کاری که همکاران ما در سازمان سنجش به‌ویژه کارمندان متحمل می‌شوند بسیار بالا است به‌طوری‌که حدود ۶۰ روز در قرنطینه هستند و حتی نمی‌توانند خانواده خود را ببینند بنابراین پخش شایعاتی که عمدتا هم نادرست است کار اخلاقی نیست زیرا این اشخاص برای فرزندان این ملت تلاش می‌کنند تا شاهد کوچک‌ترین اتفاقی از نوع تقلب نباشیم.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به ابزار تقلب کشف شده از داوطلبین عنوان کرد: براساس گفته‌های عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش هیچ‌گونه تقلبی صورت نگرفته و قبل از جلسه کنکور نیز هیچ دانش‌آموزی به سوالات دسترسی نداشته است؛ بنابراین برداشت من از صحبت‌های رئیس سازمان سنجش و مشاهداتم این است که با توجه به ابزاری‌که در حال حاضر در اختیار سازمان سنجش قرار دارد بلافاصله متوجه تخلفات خواهند شد. کشف سنسورها، ابزاری در کفش، موبایل‌ها و ابزارهای عکس‌برداری و دریافت پیام درون خودکار نیز نشان می‌دهد که امنیت کنکور تا حد بسیار بالایی برقرار است لذا امکان هیچ‌گونه تقلبی وجود ندارد و تنها مردم و داوطلبین باید آگاه باشند که با ساده لوحی گول کلاهبرداران را نخورند.

نصیری‌قیداری ادامه داد: کار سازمان سنجش بسیار دقیق است زیرا حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کنکور سراسری شرکت کردند و شخصی‌سازی قریب به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار پاسخ‌نامه و دفترچه به‌نام داوطلبین کار بسیار سختی است لذا این دقت اجازه تقلب را نمی‌دهد اما باید ببینیم مشاورین رئیس‌جمهور به آیت‌الله رئیسی چه اطلاعاتی خواهند داد و رئیس جمهوری چه تصمیمی در رابطه با مصوبه حذف کنکور خواهد گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: این قانون مصوب ۱۰_۱۱ سال پیش مجلس بوده که تا به امروز محقق نشده است که این امر نشان می‌دهد حذف کنکور کار ساده‌ای نیست و تا آن‌جا که در خاطرم است حدود ۲۹ هزار حوزه امتحانی در کل کشور وجود داشت که اگر بخواهند مصوبه جدید را اجرا کنند باید این حوزه‌ها دو برابر شود. رساندن این همه سوال، دفترچه و برگزاری امنیت امتحان نهایی در سراسر کشور کار سختی خواهد بود و احتمال اینکه مسائلی از نوع تقلب را شاهد باشیم بالا می‌رود اما اگر سازمان سنجش بتواند همچون کنکور سراسری زیرساخت‌های لازم را برای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد کند حذف کنکور بهتر است.

وی در رابطه با مزایای حذف کنکور گفت: این اقدام مانع فعالیت موسسات مافیایی و استرسی می‌شود که جوان ۱۷ _ ۱۸ ساله تحمل می‌کند؛ اما از طرفی برقراری امنیت امتحانات نهایی سخت است و اگر تا به امروز مشکلی پیش آمده و این مصوبه اجرایی نشده به‌همین دلیل است بنابراین من موافق مصوبه حذف کنکور هستم اما اگر بتوانند آن را در عمل اجرا کنند که اجرای آن بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/۱۰۴/

نظر شما