شناسهٔ خبر: 54925130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست گیلان:

پلاستیک به قاتل خاموش محیط زیست گیلان تبدیل شده است

آستارا- مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود، گفت: پلاستیک به قاتل خاموش محیط زیست گیلان تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زمانی ظهر دوشنبه در بازدید از طرح‌های زیست محیطی آستارا با بیان اینکه آمار دقیقی از پسماندهای پلاستیکی در سواحل دریای خزر موجود نیست، گفت: مقدار زباله تولیدی در استان گیلان روزانه در حدود ۲۵۰۰ تن است که در ایام گردشگری مقدار آن بسیار بیشتر می‌شود و بخشی از این زباله‌ها به دلیل ورود گردشگران به ویژه در مناطق گردشگری استان است.

مدیرکل محیط زیست گیلان به اقدامات این سازمان در خصوص امحاء و بازیافت زباله در سواحل این استان اشاره کرد و افزود: ۳۱ طرح سالم سازی دریا در استان گیلان داریم که کارشناسان محیط زیست در خصوص مدیریت پسماند از این مناطق بازدید و ارزشیابی می‌کنند لذا در این مناطق شرایط بهتری نسبت به سایر مناطق شاهد هستیم.

زمانی با بیان اینکه ۷۰ واحد بازیافت صنایع پلاستیکی در استان گیلان فعال است، اضافه کرد: پلاستیک به قاتل خاموش محیط زیست ایران تبدیل شده و همه جا از تالاب انزلی گرفته تا قله درفک و مناطق ساحلی اثر پلاستیک را می‌بینیم.

زمانی با اشاره به وجود قوانین سخت گیرانه در مورد فروش، عرضه پلاستیک و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در جهان، تصریح کرد: نیازمند اصلاح قوانین هستیم تا قوانین سخت گیرانه برای مصرف پلاستیک اعمال شود.

نظر شما