شناسهٔ خبر: 54913902 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فرمانده آمریکایی جدید نیروهای ناتو در اروپا کیست؟

پس از اجلاس دو روزه ناتو در مادرید، این ائتلاف یک آمریکایی را برای فرماندهی ارشد نیروهای ناتو و رئیس ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا انتخاب کرد.

صاحب‌خبر -

 شبکه خبری فاکس نیوز با اعلام این مطلب در این باره نوشت که  کریستوفر کاوولی، ژنرال چهار ستاره آمریکایی که رهبری ارتش آمریکا در اروپا را بر عهده داشت، فرمانده جدیدی در ناتو است که به زودی هدایت بیش ۳۰۰ هزار نیروی فعال این ائتلاف را بر عهده خواهد گرفت.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درحالی که در کنار  لوید آستین وزیر دفاع این کشور حضور داشت در مراسم معرفی کاوولی، گفت: کریس بهتر از هر فرمانده دیگری اروپا را می شناسد. وی دقیقا برای هدایت مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا ساخته شده است.

آستین از ژنرال تاد والترز که پیش از کاوولی این مسولیت را بر عهده داشت و شاهد تغییرات در ناتو  پس از آغاز جنگ در اوکراین بود، قدردانی کرد.

آستین در این مراسم گفت: معتقدم که نسل های آینده به عملکرد ما در حفظ آرمان آزادی نگاه خواهند کرد. همه آنها از مقاومت و شجاعت مردم اوکراین الهام خواهند گرفت.

پدر ژنرال کاوولی ۳۲ سال در ارتش آمریکا خدمت کرده بود و به عنوان سرهنگ بازنشسته شد. کریستوفر در ایتالیا در یک پایگاه نظامی آمریکا  در حالی که پدرش در این پایگاه خدمت می کرد به دنیا آمد. او در دانشگاه پرینستون تحصیل کرد و به عنوان یک پیاده نظام به تیپ ۱۷۳ هوابرد ارتش آمریکا در شمال ایتالیا پیوست.

مارک میلی گفت: او در اروپا بزرگ شده است و در سراسر این قاره زندگی کرده است و به زبان های فرانسوی، روسی و ایتالیایی مسلط است. اسپانیایی و پرتغالی می خواند. او زبان های لهستانی و اوکراینی را درک می کند و این امر به  کریستوفر کاوولی امکان می دهد مستقیماً با نیمی از جمعیت اروپا ارتباط برقرار کند.

کاوولی همچنین در بوسنی و در افغانستان خدمت کرده است. او فرماندهی یک تیم رزمی در لشکر اول زرهی آمریکا برعهده داشته است. او فرماندهی هفتمین گروه آموزشی ارتش در اروپا، معاون فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد و بعدا لشکر ۲۵ پیاده نظام آمریکا بود.

هنگامی که وی مدیر میز روسیه در ستاد مشترک در پنتاگون بود، مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه ییل در رشته مطالعات روسی دریافت کرد.

فرمانده آمریکایی جدید نیروهای ناتو در اروپا کیست؟

ژنرال کاوولی بزرگترین و بیشترین سمت های نظامی مهم را در آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم بر عهده داشته که برخی از آنها عبارتند از فرماندهی لشگر دهم دفاعی آمریکا در افغانستان و فرماندهی گروه آموزشی هفتم ارتش آمریکا در اروپا و جانشین فرماندهی لشگر هشتاد و دوم نیروی هوایی و لشگر بیست و پنجم پیاده نظام.  

آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در اروپا مستقر کرده و به زودی شمار نیروهای ناتو به ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

 

نظر شما