شناسهٔ خبر: 54913825 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

گیاهان آپارتمانی مفید برای ریه و تنفس راحت

گیاهان آپارتمانی تاثیر زیادی در زیبایی خانه ما دارند اما یکی از بهترین و مفیدترین اثرات برخی از گیاهان آپارتمانی بر روی تنفس و ریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هیچ چیز به اندازه قرار دادن گیاه در خانه نمی تواند دکوراسیون شما را زیبا کند. جالب است بدانید که وجود گیاهان فواید زیادی هم دارد و باعث افزایش سلامت هوای داخل منزل، افزایش انرژی و به طور کل سر زندگی و نشاط می شود.

بیشتر بخوانید:

گیاهان آپارتمانی مقاوم که نیاز به نور ندارد

گیاه مار

گیاه مار یکی از سرسخت‌ترین گیاهانی است که می توانید در منزل نگهداری کنید. این گیاه در نور کم و آب کم خیلی خوب دوام می آورد. زیبایی آن هم بسیار زیاد است و شاخ و برگ آن می تواند تا هر چقدر که دلتان بخواهد؛ رشد کند. وجودِ گیاه مار در خانه باعث تمیز شدن هوای داخل شده و سم بنزن (که به ریه ها حمله می کند) را از بین می برد و در نتیجه شما با وجود این گیاه؛ تنفس بهتری خواهید داشت.

گیاه عنکبوت

گیاه عنکبوت یکی از سازش پذیرترین گیاهانی است که می ‌توانید در خانه نگهداری کنید. کافی است که این گیاه را در معرض نور غیر مستقیم با خاکی با زهکشی مناسب قرار دهید. این گیاه به خوبی فضای خانه را تمیز می کند. مطالعات نشان می دهند که عاملی برای پاکسازی هوا نیز خواهد بود و ۹۵ درصد مواد سمی از جمله فرمالدهید را از بین می برد که وجود آن عاملی برای حساسیت پوست، چشم، بینی و گلو است.

پیچک انگلیسی

پیچک می تواند یکی از بهترین گزینه هایی باشد که آن را داخل خانه نگاه می دارید، زیرا وجود آن باعث از بین بردن ماده شیمیایی سمی به نام بنزن می شود که وجودش در منزل باعث آسیب به سیستم ایمنی و باروری خواهد بود؛ به شرطی که این گیاه را در یک محیط مرطوب با نور ملایم قرار دهید تا هوا را به خوبی تمیز کند.

گل داوودی

گل داوودی هوا را به خوبی تمیز می‌ کند. مطالعات نشان می‌ دهند که می‌ تواند تا ۶۱ درصد فرمالدهید، ۵۳ درصد بنزن و ۴۱ درصد گازهای سمی دیگر را از بین ببرد. تنها چیزی که باید برایش فراهم کنید، نور کافی و کامل و آب دادن های منظم است.

فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین یکی از گیاهان شیکی است که محیط خانه را زیبا می کند؛ اما علاوه بر زیبایی هوا را هم پاکیزه خواهد کرد و ۴۸ درصد فرمالدهید و ۳۰ درصد بنزین را از بین می برد. فقط باید نور خورشید را به آن برسانید و خاک آن را نیز مرطوب نگه دارید.

ژربرا

این گیاه باعث افزایش کیفیت هوا می‌ شود و تا ۵۰ درصد فرمالدهید و ۶۸ درصد بنزن را از بین می برد. کافی است که آن را در یک محیط پر نور قرار دهید و هر زمان که احساس کردید خشک شده، به آن آب برسانید تا هم از زیبایی آن بهره‌مند شوید و هم هوای پاکیزه و تمیز را در خانه تجربه کنید که تنفس در آن راحت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما