شناسهٔ خبر: 54903809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز اتفاق افتاد؛

یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی/ بازداشت ۵ فلسطینی در رام الله

منابع محلی از یورش شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و بازداشت ۵ فلسطینی در رام الله خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، ده‌ها شهرک نشین با حمایت نظامیان صهیونیست امروز یکشنبه از طرف «باب المغاربه» به مسجد الاقصی در قدس اشغالی یورش بردند و با اقدامات تحریک آمیز، مناسک خود را در صحن‌های این مسجد مبارک انجام دادند.

به گفته منابع محلی، شهرک نشینان صهیونیست قصد دارند با حمایت نظامیان اشغالگر امروز یکشنبه به مصلای «باب الرحمه» در مسجد الاقصی یورش ببرند و در آن آئین تلمودی اقامه کنند که این موضوع با هشدار گروه‌های مختلف فلسطینی و صدور فراخوان برای مقابله با آن مواجه شده است.

گفتنی است که مسجدالاقصی همه روزه به جز جمعه و شنبه در دو نوبت صبح و عصر با هدف تقسیم مکانی و زمانی قبله نخست مسلمانان، در معرض هجوم شهرک نشینان صهیونیست قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه با یورش به شهرک «سلواد» در شمال شرق رام الله ۵ فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع محلی افزودند نظامیان صهیونیست به چندین خانه در این شهرک یورش بردند و ساکنان آن را تحت بازجویی قرار دادند.

خبرگزاری وفا نیز گزارش داد که شهرک نشینان رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه به شهر «رام الله» واقع در کرانه باختری یورش بردند. به دنبال این یورش وحشیانه، میان آنها و شهروندان فلسطینی درگیری اتفاق افتاد.

بر اساس این گزارش، در جریان درگیری‌های میان شهرک نشینان صهیونیست و شهروندان فلسطینیِ ساکن شهر «رام الله» در کرانه باختری، ۲ شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند. برخی منابع، حال یکی از شهرک نشینان را وخیم گزارش کردند.

نظر شما