شناسهٔ خبر: 54901217 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تجربه هیجان مضاعف در اتاق فرار ترسناک

صاحب‌خبر -
اگر شخص نسبتا پر دل و جراتی باشید؛ با هربار سر و ته شدن در شهربازی یا گیر افتادن قهرمان فیلم در چنگال اجنه و اشباح، انفجار هورمون‌های آدرنالین و دوپامین را در بدنتان احساس خواهید کرد! به دلیل همین لذت پرهیجان هم هست که روز به روز بر تعداد بازی‌ها و فیلم‌های ترسناک افزوده می‌شود.
اتاق فرار ترسناک یکی از تجربه‌های پرهیجان و بسیار به یاد ماندنی است که همراهانتان در یک موقعیت ترسناک قرار خواهید گرفت و باید به کمک یکدیگر و با حل چالش‌ها و معماهای مختلف، از این موقعیت وحشتناک بگریزید. البته حضور در اتاق فرار ترسناک، نیاز به آمادگی و رعایت آداب ویژه‌ای دارد!

اسکیپ روم ترسناک
اگر قبلا تجربه حضور در اسکیپ روم را نداشته‌اید؛ احتمالا گیج شده‌اید و نمی‌دانید قرار است در این اتاق با چه ماجراهایی روبرو شوید. اسکیپ روم یا اتاق فرار، یک محیط شبیه سازی شده است که بر اساس سناریوی از پیش نوشته شده، طراحی می‌شود. ممکن است اتاق فرار به شکل بیمارستان روانی، یک خانه متروکه یا حتی حمام عمومی قدیمی ساخته شده باشد و داستان بازی در این فضا بگذرد. قرار است شما و تیمتان، در این اتاق حاضر شوید و در مدت مشخصی (معمولا بین یک تا دو ساعت) با از سر گذراندن اتفاقات وحشتناک و حل کردن معماهایی، راه فرار و خلاصی از این اتاق را بیابید!
این که دقیقا قرار است در اسکیپ روم ترسناک با چه ماجراهایی روبرو شوید؛ مشخص نیست و به همین دلیل هم حضور در این اتاق فرارها و مواجهه با اتفاقات غیر قابل پیشبینی و ترسناک، باعث ترشح آدرنالین و دوپامین خالص در بدنتان خواهد شد. البته اسکیپ روم‌ها در ژانرهای مختلفی مانند جنایی، دلهره آور، جنگی و... طراحی می‌شوند؛ اما هیچ کدام از این اتاق فرارها به اندازه ژانر ترسناک محبوب نیستند.

انواع اتاق فرار
پس از اینکه دانستید اتاق فرار چیست؟ نوبت به شناخت دقیق‌تر هر کدام از سبک‌ها و ژانرهای اسکیپ روم می‌رسد. در اتاق فرار جنایی یا ماجراجویانه، شما در نقش یک کارآگاه ظاهر می‌شوید و باید بتوانید پرده از یک پرونده مبهم و پر راز بردارید. ممکن است این پرونده مربوط به یک قتل یا سرقت باشد.
در ژانر هیجانی، اتاق‌های فرار معمولا فضای بزرگ‌تری دارند و تحرک و پویایی بیشتری هم در آنها وجود دارد. در این اسکیپ روم‌ها معمولا ماجرا در فضای شهری اتفاق می‌افتد و ممکن است داستان بازی مربوط به میدان جنگ یا اتفاقات سیاسی باشد.
علاوه بر داستان و سناریوی متفاوت این بازی‌ها، اتمسفر هر اتاق فرار هم با سایر اسکیپ روم‌ها فرق می‌کند. این اتمسفر با کمک فضا سازی و طراحی دکور و صحنه، موسیقی و تعامل اکتورها ایجاد می‌شود. اگر اهل چالش‌های ذهنی هستید، اتاق فرار جنایی یا ماجراجویانه برای شما مناسب‌تر است. اما اگر دوست دارید هیجان بیشتری تجربه کنید؛ اسکیپ روم‌ها ترسناک و هیجانی برای شما ساخته شده‌اند.

چجوری از اتاق فرار، فرار کنیم؟
همان طور که از اسم این بازی فیزیکی و پرهیجان هم پیداست؛ اصلی‌ترین هدف از حضور در اسکیپ روم، فرار کردن از آن است. اما وقتی وارد اتاق فرار ترسناک شوید؛ آن قدر اتفاقات استرس زا تجربه می‌کنید که دلتان می‌خواهد دو پای دیگر قرض کرده و هرچه سریع‌تر از آنجا خارج شوید؛ اما این کار ممکن نیست مگر با حل معماها و پازل‌های بازی. برای این که هرچه راحت‌تر موفق به حل معماهای اتاق فرار ترسناک شوید و بتوانید از آن فرار کنید؛ بهتر است چند نکته را رعایت کنید:

کار گروهی، کلید اصلی فرار از اتاق فرار
این که این بازی‌ها به شکل گروهی و تیمی طراحی شده، بی‌دلیل نیست! همکاری با بقیه اعضای تیم کمک می‌کند که هرچه سریع‌تر معماها را حل کنید و راهی برای فرار بیابید. علاوه بر این، بودن در کنار افراد دیگر باعث می‌شود که کمتر بترسید. بنابراین قبل از حضور در اتاق فرار، به دنبال هم تیمی‌هایی بگردید که شخصیتی شبیه به شما داشته باشند و بتوانید با هم همکاری کنید.



کنترل روی احساسات
در اتاق فرار ترسناک، بیشتر از هر احساسی، ترس و وحشت و اضطراب را تجربه خواهید کرد. اما این احساسات می‌تواند قدرت تصمیم‌گیری شما را مختل کند. حتی گاهی برخی افراد در اثر ترس و به صورت ناخودآگاه، ممکن است به اکتورهای اسکیپ روم ترسناک آسیب می‌زنند. اما اگر بتوانید احساسات خود را کنترل کنید؛ راحت‌تر مسیر فرار را پیدا می‌کنید.
برای کنترل ترس در اتاق فرار، راه‌های مختلفی وجود دارد. اولا که تا حد ممکن در کنار هم تیمی‌هایتان بمانید؛ چرا که ترساندن افراد تنها آسان‌تر است. در قدم دوم، از نظر ذهنی مدام به خود یادآوری کنید که هیچ آسیبی به شما نخواهد رسید و فقط قرار است از این بازی لذت ببرید. برای کنترل بیشتر ترس، می‌توانید نفس عمیق، نوشیدن چند جرعه آب در حین بازی و همراه داشتن شکلات یا خوراکی‌های کوچک را هم امتحان کنید.

آشنایی با روند بازی
بهتر است از قبل خط کلی سناریو را بدانید تا سریع‌تر متوجه ارتباط سرنخ‌های مختلف با هم شوید. گوش دادن به صحبت‌های گیم مستر یا مسئول بازی هم بسیار موثر است و می‌تواند سرنخ‌های خوبی به شما بدهد. اگر خودتان یا یک نفر از هم تیمی‌هایتان تجربه قبلی حضور در اسکیپ روم را دارید؛ بهتر است مدیریت گروه را بر عهده بگیرید چرا که معمولا هر چه بیشتر تجربه بازی در این اتاق‌ها را داشته باشید؛ راحت‌تر می‌توانید معماها را حل کنید.



رزرو اسکیپ روم ترسناک
شاید وقتی به دوستانتان پیشنهاد حضور در اسکیپ روم را بدهید؛ از شما بپرسند: اتاق فرار ترسناک چیه؟ و تمایل چندانی برای حضور در آن نداشته باشند؛ اما مطمئن باشید که بعد از یک بار حضور در اتاق فرار ترسناک، به آدرنالین و دوپامین ترشح شده معتاد می‌شوید و از هر فرصتی برای رفتن به اسکیپ روم استفاده خواهید کرد.
برای رزرو اسکیپ روم ترسناک هم مثل بقیه ژانرها بهتر است از مرجع اتاق فرار ایران یعنی ایران اسکیپ استفاده کنید. در این سایت می‌توانید سناریوی کلی اتاق فرار و درجه سختی آن را ببینید. بهتر است برای شروع به سراغ بازی‌هایی در ژانرهای ساده‌تر مثل هیجانی بروید و ژانر جنایی و کاراگاهی یا ترسناک را برای تجربه‌های دوم به بعد بگذارید. توجه کردن به میزان سختی هر بازی، میزان رضایت بازیکنان قبلی و توانایی گیم مستر در مدیریت اتاق فرار، برای انتخاب اسکیپ روم مناسب، ضروری است.
علاوه بر این نکات، بهتر است از قبل با هم تیمی‌هایتان مشورت کنید تا بازی انتخاب شود که برای اکثریت اعضای گروه جذابیت دارد. در صورت رعایت این نکته‌ها، مطمئن باشید که حضور در اتاق فرار، تبدیل به یکی از بهترین خاطرات و تجربه‌هایتان خواهد شد.
 

نظر شما