شناسهٔ خبر: 54897986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کشور عراق:

پویایی جامعه از ثمرات بزرگداشت شهداء است

نماینده ولی فقیه در کشور عراق، گفت: یکی از ثمرات بزرگداشت یاد و خاطره شهداء، زنده و پویا ماندن جامعه است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید مجتبی حسینی» شامگاه شنبه در یادواره 22 شهید محله گرگانجدید که با حضور علمای اعلام، مسئولان، خانواده های معظم شهداء، ایثارگران، بسیجیان، امت حزب الله و مردم همیشه در صحنه در مسجد بیت الحزن حضرت زهرا (س) شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) ایام الله را بزرگ می داشت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر را در واقع یادآوری ایام الله می دانست.

به گفته وی؛ ذکر و یادآوری ایام خداوند برای کسانی که اهل صبر و همچنین اهل شکرگزاری هستند نتایج خوبی در زندگی به همراه دارد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون مشکلات فراوانی برای کشور ایجاد کردند، تصریح کرد: ملت ایران اهل توحید است و همانگونه که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) متحمل اذیت و آزار و مشقت های فراوانی شدند این ملت نیز مشکلات را به جان می خرد؛ ولی سرتعظیم در مقابل غیرخدا فرود نمی آورد.

وی افزود: قبل از انقلاب همه دولت ها یا به ابرقدرت غرب متکی بودند و یا به ابرقدرت شرق مایل بودند؛ ولی امام خمینی (ره) آمد و این معادلات سیاسی جهان را برهم زد. ایشان به ما یاد داد که وابسته به هیچ قدرتی نبوده و دیکته دیگران را قبول ندارد.

آیت الله حسینی با اذعان بر اینکه جامعه ای که توحیدی باشد، شکست ناپذیر است، ابراز کرد: در اکثر انقلاب هایی که در نقاط مختلف جهان رخ داده بعد از مدتی ابرقدرت ها بر آن جامعه دوباره مسلط شدند؛ اما انقلاب اسلامی ایران رهبری آگاه و فرزانه با پشتوانه مردمی داشت.

وی ادامه داد: جامعه توحیدی ایران با تلاش های امام راحل به ثمر نشست و با اعتمادی که به همراهی خدا داشت، نزد خداوند عزیز ماند و در برابر استکبار جهانی با صلابت ایستادگی کرد.

به گفته وی؛ مؤمنان سایه خداوند را بزرگترین پشتیبان خود می دانند و تهدیدهای دشمنان را وقعی نمی نهند.

نماینده ولی فقیه در کشور عراق با یادآوری اینکه امروز ایران اسلامی به مرحله ای رسیده که در سراسر جهان باعظمت یاد می شود، گفت: پیشرفت های نظامی، آموزشی، علمی، سیاسی و ورزشی کشور حاصل تلاش شبانه روزی دانشمندان، فرهیختگان و نخبگان کشور بوده که برای اعتلای انقلاب و نظام جانفشانی می کنند.

وی افزود: اگر دشمنی هایی استکبار جهانی و اذنابش به خاطر خدایی بودن این مملکت باشد این خود توفیقی از جانب باریتعالی است.

به گفته وی؛ امپریالیسم غربی در حال حاضر با عزتمندی که سردار سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم نصیب ایران کردند به عجز افتاده است.

آیت الله حسینی، هزینه کرد ایران در کشورهایی مانند عراق را سبب بیشتر شدن اقتدار کشور دانست و گفت: امروز اکثر مردم عراق به انقلاب اسلامی تمایل دارند و بسیاری از اماکن این کشور به نام امام خمینی (ره) نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به دنبال صدور انقلاب اسلامی به نقاط مختلف جهان بود تا در واقع عظمت، قدرت و مردمی بودن انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان بدهد.

شهداء به تکلیف خود عمل کردند

امام جماعت مسجد بیت الحزن فاطمه الزهرا (س) گرگان نیز در این مراسم، گفت: شهدای گرانقدر انقلاب و نظام اسلامی به تکلیف الهی خود خوب عمل کردند.

«حجت الاسلام هاشمی»، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست».

به گفته وی؛ شهدای گرانقدر این محله نیز همانند سایر شهدای کشور برای عزت و سربلندی این سرزمین مقدس، جان خود را نثار کردند.

امام جماعت مسجد بیت الحزن فاطمه الزهرا (س) گرگان با بیان اینکه اگر در میدان کربلا زینب (س) و زین العابدین (ع) نبودند، حادثه کربلا در همانجا باقی می ماند، تصریح کرد: امروز لازم است زینبی کار کنیم و پا به میدان جهاد تبیین و روایت گری بگذاریم.

وی افزود: ضرورت دارد از یادواره ها و مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر خوشه چینی خوبی به عمل آوریم.

گفتنی است؛ روایت گری «یوسف اسماعیلی» از رزمندگان و یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس و مداحی «حاج محمد رضا بذری» از دیگر برنامه های این یادواره شهداء بود.


انتهای پیام/
 

نظر شما