شناسهٔ خبر: 54897611 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

 لیزر موهای زائد چقدر دوام دارد؟

صاحب‌خبر -

اصلاح مداوم موهای زائد یا اپیلاسیون، کاری خسته‌کننده و آزاردهنده است. از طرفی، نتیجه روش‌های موزدایی سنتی معمولا کوتاه‌مدت است و چند روز بعد شاهد رویش مجدد موها هستیم. لیزر موهای زائد جدیدترین روش برای موزدایی است که نتیجه موثرتری نسبت به روش‌های قدیمی دارد. استفاده از لیزر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد است. بااین‌حال، لیزر موهای زائد چقدر دوام دارد؟ چگونه می‌توانید ماندگاری نتیجه لیزر را بیشتر کنید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد چگونه کار میکند؟

دستگاه لیزر از پالس‌های نوری برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند. در واقع اشعه‌های لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهند؛ رنگدانه‌های موجود در فولیکول مو، گرما و حرارت اشعه‌های لیزر را به خود جذب کرده و باعث سوختن ریشه مو می‌شوند. به عبارت دیگر، حرارت ناشی از اشعه لیزر، فولیکول مو را برای همیشه از بین می‌برد.

برای رفع موهای زائد با لیزر، اپراتور دستگاه تولیدکننده پالس‌های نوری را روی پوست حرکت می‌دهد. اشعه نور بدون آسیب رساندن به پوست‌های اطراف، سه تا چهار میلی‌متر به پوست نفوذ می‌کند و فولیکول مو را می‌سوزاند. قبل از جلسه لیزر باید موهای ناحیه موردنظرتان را کاملا با تیغ اصلاح کنید تا دچار سوختگی پوست نشوید. اگر روی سطح پوست مو وجود داشته باشد، انرژی لیزر برای سوزاندن موها هدر می‌رود. به همین خاطر گرمای لازم به ریشه مو نرسیده و فولیکول را از بین نمی‌برد.



اشعه لیزر با ایجاد گرما در زیر پوست، فولیکول مو را از بین می‌برد.

لیزر موهای زائد چند جلسه طول میکشد؟

لیزر موهای زائد روی فولیکول‌های فعالی تاثیر می‌گذارد که در فاز رشد قرار دارند. چرخه عمر فولیکول‌های مو سه مرحله رشد، ریزش و استراحت را شامل می‌شود. هرکدام از فولیکول‌ها در هر لحظه ممکن است در یکی از این سه مرحله قرار داشته باشند. هر جلسه لیزر فقط روی تعدادی از فولیکول‌های موهای زائد تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر یک جلسه لیزر تاثیر چندانی روی از بین بردن موهای زائد ندارد و باید دوره درمان را تکمیل کنید.

عوامل دیگری هم روی تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر تاثیر می‌گذارند. رنگ پوست و مو، ضخامت و تراکم موها و قدرت دستگاه لیزر از جمله عوامل دیگری هستند که تعداد جلسات لیزر را تعیین می‌کنند. دستگاه لیزر الکساندرایت بهترین دستگاه لیزر در جهان است که روی انواع پوست‌ها و موها تاثیر می‌گذارد. برای اطلاع از قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت به سایت آفا (ارائه‌دهنده انواع دستگاه‌های پزشکی و مراقبت از پوست و مو) مراجعه کنید و از مشاوران این شرکت مشورت بگیرید.

عوامل موثر در ماندگاری نتیجه لیزر موهای زائد چیست؟

چرخه رشد موها تاثیر زیادی در ماندگاری نتیجه لیزر دارد. هرچقدر چرخه عمر موهای یک فرد کندتر باشد، ماندگاری نتیجه لیزر موهای زائد بیشتر خواهد بود. علاوه‌بر این، ناحیه درمان با لیزر در ماندگاری نتیجه آن بسیار موثر است. قسمت‌هایی از بدن مثل ساق پا، ناحیه بیکینی و زیر بغل معمولا سریع‌ترین واکنش را نسبت به لیزر نشان می‌دهند و دوام لیزر در این ناحیه بیشتر است. درصورتی‌که نتیجه لیزر در قسمت‌هایی از بدن که موهای نازک‌تری دارند، دیرتر نشان داده می‌شود.

از طرفی، تجربه تکنسین و سطح انرژی دستگاه در ماندگاری لیزر موهای زائد بسیار موثر است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم با خرید دستگاه لیزر موهای زائد پیشرفته، تجربه خوبی از لیزر به مشتریانتان هدیه دهید.

مدت دوام لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مدت دوام و ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

موهای زائد یک چرخه عمر بسیار طولانی دارند و در نهایت باز هم به رشد خود ادامه خواهند داد. اما اگر فرد متقاضی در همه جلسات لیزر شرکت کرده و دوره درمان را کامل کند، در طی درمان و سال‌های بعد، شاهد کاهش تراکم موها و از بین رفتن بیش از 90 درصد موهای زائد خواهد بود. همچنین شما در این مدت به هیچ نوع روش موزدایی نیاز نخواهید داشت. اما بعد از گذشت چند سال، بهتر است با مشورت پزشک یک برنامه دقیق برای لیزر موهای زائد تنظیم کنید. احتمالا سالانه یک یا دو بار موزدایی با لیزر نیاز داشته باشید.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد مانند هر روش درمانی دیگری به آمادگی نیاز دارد. انجام مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر، در رسیدن سریع‌تر به نتیجه نهایی، افزایش ماندگاری نتیجه لیزر و همچنین کاهش عوارض آن ضروری است. قبل از هرچیز باید یک کلینیک تخصصی پوست و مو با پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر موهای زائد انتخاب کنید.

رفتن به آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمعتبر برای موزدایی با لیزر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چراکه در مراکزی غیر از کلینیک‌های تخصصی پوست و مو از دستگاه‌های غیراستاندارد و اپراتورهای بدون ‌تجربه کافی برای لیزر استفاده می‌شود. داشتن درد شدید حین لیزر و عوارض دائمی ناشی از آن از دلایل دیگری است که شما را برای رفتن به کلینیک معتبر قانع می‌کند. قبل از جلسه لیزر موهای زائد باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • در صورت مصرف دارو یا داشتن سابقه اختلالات پوستی، پزشک را مطلع کنید.

  • چند روز قبل از لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

  • دو تا سه هفته قبل از لیزر، از آفتاب گرفتن و برنزه کردن خودداری کنید.

  • حداقل چهار هفته قبل از جلسه لیزر، اپلاسیون نکنید.

  • روز قبل از لیزر، موهای ناحیه موردنظر را با تیغ اصلاح کنید.

  • برای ناحیه‌های حساس مثل بیکینی، ۴۵ دقیقه قبل از جلسه پماد بی‌حسی بمالید.

بعد از اتمام جلسه لیزر، برای کاهش عوارض ناشی از آن و مراقبت از پوست خود، انجام کارهای زیر توصیه می‌شود:

  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.

  • برای جلوگیری از متورم شدن و قرمزی پوست، روی ناحیه‌های تحت‌ درمان کمپرس سرد قرار دهید.

  • بلافاصله بعد از لیزر برای ناحیه‌های حساس مثل بیکینی از پماد زینک استفاده کنید.

بعد از لیزر پوست حساس و آسیب‌پذیر می‌شود. انجام مراقبت‌های بالا به ترمیم پوست کمک می‌کند.

آفا؛ ارائه‌دهنده به‌روزترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد

در این مقاله با بررسی مدت ماندگاری نتیجه لیزر و عوامل موثر در آن پرداختیم و سعی کردیم به سوال لیزر موهای زائد چقدر دوام دارد پاسخ دهیم. دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز لیزر با قدرت و سرعت قابل‌توجهی موهای زائد را از بین می‌برند. البته چرخه عمر فولیکول‌های مو آنقدر طولانی است که فقط با یک جلسه لیزر به نتیجه نهایی نمی‌رسید و باید دوره درمان را تکمیل کنید.

آفاطب یک شرکت ارائه‌دهنده انواع وسایل و دستگاه‌های پزشکی و مراقبت تخصصی پوست و مو است که بیش از ۱۶ سال تجربه فروش و ارائه خدمات به کلینیک‌های تخصصی را دارد. برای خرید انواع تجهیزات پزشکی مثل دستگاه لیزر موهای زائد و گرفتن مشاوره برای خرید بهترین دستگاه‌ها با شماره تلفن 02188107070 تماس گرفته و با همکاران ما صحبت کنید.

نظر شما