شناسهٔ خبر: 54885178 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

عملکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ۵ ماه گذشته در گفت‌وگو با مفدا تشریح شد؛

از تجلیل جهادگران سلامت تا اجرای ۱۰ طرح جهادی

دکتر مهدی رهبر،‌ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، گزارش عملکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه را در ۵ ماه گذشته، تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدی رهبر، در گفت‌وگو با خبرنگار مفدا اردبیل با بیان فعالیت نهادهای دانشجویی در دانشگاه، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ انجمن علمی دانشجویی، ۲۴ کانون فرهنگی، ۶۰ نشریه دانشجویی، ۳ تشکل، ۷ شورای صنفی دانشکده، ۶ شورای صنفی خوابگاه‌ها و ۲۰ انجمن ورزشی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل فعالیت دارند که این نهادهای دانشجویی، بازوان پرقدرت معاونت فرهنگی و دانشجویی در پیشبرد اهداف هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی هدهد وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و کسب چندین رتبه برتر توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، گفت:‌ مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله دانشگاهی بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد و رابطین قرانی واحدهای تابعه دانشگاه، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی در سالن آمفی تئاتر شهیدان نوعی‌اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد؛ در پایان این مراسم از رتبه‌های برتر بخش‌های آوایی و معارفی بیست و ششمین جشنواره قرآنی هدهد در مرحله دانشگاهی تجلیل بعمل آمد.

برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در رابطه با برنامه‌های این معاونت در دهه مبارک فجر، افزود: اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه به مناسبت دهه فجر در منطقه محروم پناه آباد حاشیه شهر اردبیل برگزار شد. این اردو با محوریت خدمات دندان پزشکی، مامایی و پایش پرستاری و با ویزیت حدود ۱۵۰ نفر همراه بود.

دکتر رهبر تصریح کرد: همچنین به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر،‌ نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری با نمایش آثاری از کارکنان، دانشجویان و اساتید در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری با مشارکت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به نمایش گذاشته شده است؛

وی بیان کرد: برپایی ایستگاه سلامت در سطح شهر اردبیل یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده در دهه فجر بود؛‌ این ایستگاه سلامت به همت دانشجویان انجمن علمی دانشجویی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، در چهارراه امام اردبیل برپا شده و خدماتی از قبیل کنترل فشار خون، کنترل قند خون، پایش قد و وزن و BMI و ارائه پمفل آموزشی در این ایستگاه سلامت ارائه شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ایام الله دهه فجر، بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تربیت‌بدنی دانشگاه با مشارکت انجمن‌های ورزشی دانشجویی، یک دوره مسابقات ورزشی خلاقانه به صورت مجازی در بخش خواهران و برادران برگزار کرد.

برگزاری همایش تجلیل از جهادگران سلامت

دکتر رهبر اظهار داشت: رهبر انقلاب فرموده‌اند که" جز با کار جهادی و انقلابی نمی‌توانیم این کشور را به سامان برسانیم"؛ با توجه به شرایط موجود کشور از قبیل تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و برخی نابسامانی‌ها، اگر بخواهیم به صورت عادی فعالیت داشته باشیم، قطعا نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و باید کار جهادی انجام دهیم.

وی گفت: کار جهادی باید پرحجم، منظم و با کیفیت باشد و بدین منظور،‌ ستاد فعالیت‌های جهادی به صورت عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی شده و طرح‌های جهادی نیز به صورت مداوم اجرا می‌شود؛ خودسازی و صفای باطن که در این اردوهای جهادی در ذات انسان ایجاد می‌شود و همچنین آشنایی دانشجویان با اوضاع مناطق محروم کشور، پس از اقدامات درمانی پیشگیرانه و آموزشی از جمله مهم‌ترین بخش‌های اردوی جهادی برگزار شده است برای هر انسانی است که در واقع مسیر زندگی یک جهادگر را می‌تواند تغییر دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: همچنین به منظور قدردانی از جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، در همین راستا همایش سالانه تجلیل از جهادگران سلامت به همراه تجلیل از جهادگران برتر در سالن آمفی تئاتر شهیدان نوعی‌اقدم برگزار شد.

دکتر رهبر گفت: نمایشگاه جهادگران سلامت نیز همزمان با برگزاری این همایش، با محور معرفی دستاوردهای فعالان جهادی از جمله بسیج دانشجویی، کانون‌های خیریه، دانشجویان کادر بیمارستانی و فعالان واکسیناسیون در سالن آمفی‌تئاتر شهیدان نوعی‌اقدم دایر شد.

برگزاری جشن‌های دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه لزوم ایجاد محیطی شاد و با نشاط برای دانشجویان با برگزاری جشن‌های مختلف،‌ اظهار داشت: مراسم تجلیل از کانون‌های برتر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در قالب برنامه "فصل نو فصل همدلی" با همکاری کانون‌های فرهنگی در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد؛ در این مراسم، کانون "عفاف و حجاب" به عنوان برترین کانون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۱۴۰۰ انتخاب و از دبیر این کانون تجلیل شد.

دکتر رهبر افزود:‌ همچنین برنامه "فصل نو فصل نشاط علمی" به منظور تجلیل از انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال ۱۴۰۰ با حضور دکتر عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد. در این مراسم، انجمن علمی دانشجویی هیپوکامپ به عنوان انجمن برتر دانشگاه انتخاب و از دبیر این انجمن با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت تجلیل شد.

وی بیان کرد: همچنین با همکاری بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کانون‌های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع)، روز جوان و نیمه شعبان، جشن بزرگ دورهمی آرومز با حضور علی فریادی، کمدین کشوری در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تصریح کرد: جشن بزرگ دورهمی آرومز ۲ نیز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، به مناسبت هفته "اهدای عضو اهدای زندگی"، با حضور بیش از۵۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه و با هنرمندی ابوطالب حسینی، کمدین مطرح کشوری در سالن همایش‌های بین‌المللی فدک اردبیل برگزار شد.

دکتر رهبر افزود: جشن "به سان ماه" ویژه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با همکاری کانون عفاف و حجاب و واحد خواهران بسیج دانشجویی و نهاد رهبری، روز سه شنبه ۱۰ خرداد در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد.

بررسی مشکلات و دغدغه‌های صنفی رفاهی دانشجویان

وی در رابطه با توجه به مسائل صنفی و رفاهی دانشجویان گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، توجه ویژه‌ای به مسائل صنفی و رفاهی داشته و در چند ماه گذشته، بازدیدهای متعددی از تمامی خوابگاه‌های دانشجویی انجام شده و وضعیت سلف مرکزی دانشگاه، خوابگاه و سلف موسسه آموزش عالی سلامت مشگین شهر به صورت مداوم مورد بازدید قرار گرفته است.

دکتر رهبر گفت: سعی کردیم با برگزاری جلسات مختلف با شورای صنفی و بازدیدهای انجام شده، مشکلات و دغدغه‌های صنفی و رفاهی دانشجویان را شناسایی کرده و در حد توان و امکانات مالی دانشگاه در راستای حل آنها تلاش کنیم. در همین راستا، جلسات متعددی با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی، مدیر دانشجویی، رؤسای اداره تغذیه، رئیس اداره خوابگاه و امور رفاهی برگزار شده است و شورای صنفی دانشجویان به بیان اهم مشکلات و درخواست‌های دانشجویان پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: با اهتمام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، جلسه شورای صنفی دانشگاه با حضور تمامی معاونین و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه برگزار و مسائل و مشکلات دانشجویان در حوزه‌های آموزشی، صنفی رفاهی و پژوهشی توسط دبیران شورای صنفی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ با مساعدت‌های صورت گرفته توسط ریاست دانشگاه و پیگیری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، اتاقی برای شورای صنفی دانشجویان تخصیص و تجهیز شد.

دکتر رهبر تصریح کرد: مباحث مرتبط با امور آموزشی، قرار گرفتن کلید آزمون‌ها در اختیار دانشجویان، کبود فضای فیزیکی در کلاس‌های آموزشی و خوابگاه، احداث خوابگاه ۴۰۰ نفره، حق الزحمه دانشجویان اینترن، مشکل فضای فیزیکی در سلف دانشکده‌ها، عدم وجود بوفه در دانشگاه، عدم وجود سرویس بین دانشکده‌ها، کمبود فضای فیزیکی دانشکده پرستاری، عدم بازگشایی سلف در دانشکده‌ها، کیفیت غذا و نبود خوابگاه برای آقایان در مشگین‌شهر و مشکلات خوابگاه سبلان از جمله مواردی بود که توسط دبیران شورای صنفی در این جلسه مطرح و با دستور مستقیم ریاست دانشگاه، بعضی از این مشکلات حل شد.

انتخاب دانشجوی نمونه کشوری از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

وی در رابطه با انتخاب دکتر تینا مولایی به عنوان دانشجوی نمونه کشوری نیز گفت: بر اساس فراخوان بیست و نهمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه، دانشجویان متقاضی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در دهه سوم آذرماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام و تکمیل مستندات خود در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی در سامانه جشنواره اقدام کردند.

سرانجام ۱۳ نفر در مقاطع مختلف که حائز بالاترین امتیازها و واجد شرایط عمومی مندرج در آیین نامه بودند به عنوان دانشجویان نمونه بیست و نهمین دوره جشنواره نمونه انتخاب شدند؛ دکتر تینا مولایی، دانشجوی رشته دندانپزشکی مقطع دکترای حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز جزء برگزیدگان جشنواره دانشجوی نمونه کشوری است.

اجرای طرح‌های جهادی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

معاون فرهنگی و دانشجویی در رابطه با طرح پنجشنبه‌های جهادی گفت: به همت گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اردوی جهادی در راستای اجرای طرح پنجشنبه‌های جهادی به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی در شهرستان کوثر برگزار شد. در مدت ۳ روز، حدود ۲۰۰ نفر از خدمات ارائه شده در این اردو بهره‌مند شدند.

دکتر رهبر تصریح کرد: همچنین در ادامه این اردوهای جهادی، به همت انجمن علمی دانشجویی دندانپزشکی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با همکاری جامعه دندانپزشکی استان، اردوی جهادی در خانه کودکان شکوفه‌های اردبیل (تحت نظارت اداره بهزیستی استان اردبیل) با محوریت دندانپزشکی برگزار شد؛ آموزش بهداشت دهان و دندان و نحوه صحیح مسواک زدن، معاینه دندانپزشکی، انجام خدمات درمانی پیشگیرانه و اهدای مسواک و خمیردندان به دختران و پسران ۶ تا ۱۸ سال، از جمله خدمات ارائه شده در این اردو بود.

وی گفت: برنامه ریزی لازم برای اجرای ۱۰ اردوی جهادی در ۱۰ مسجد محلات حاشیه شهر اردبیل توسط گروه‌های جهادی دانشجویان در طول ماه مبارک رمضان انجام شد؛ این اردوی جهادی به همت قرارگاه جهادی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، به مدت ۱۰ شب در ۱۰ مسجد حاشیه شهر برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اظهار داشت: پایش فشار خون، ارائه اطلاعات مشاوره‌ای در مورد فشار خون و قندخون، آموزش بهداشت دهان و دندان و نحوه صحیح مسواک زدن و معاینه دندانپزشکی از جمله خدمات ارائه شده در این اردو بود؛ در این اردوی، هئیت علمی و مسئولان دانشگاهی نیز با حضور در کنار دانشجویان، به ارائه خدمات به مردم کم برخوردار حاشیه شهر مشغول شدند.

دکتر رهبر اظهار داشت: برگزاری سفره‌های کریمانه و کمک مومنانه در مناطق محروم و برگزاری اردوهای جهادی (فرهنگی، بهداشتی و درمانی) در مناطق محروم استان توسط بسیج دانشجویی با همکاری دیگر تشکل‌های جهادی دانشگاه از دیگر برنامه‌های مد نظر بوده است.

وی در ادامه گفت: به همت گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) بسیج دانشجویی علوم پزشکی اردبیل و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اردوی جهادی درمانی دیگری با محوریت دندانپزشکی در حاشیه شهر اردبیل برگزار شده است؛‌ در این اردوی جهادی خدماتی از جمله کشیدن و ترمیم دندان، پایش پزشکی و پرستاری شامل مشاوره پزشکی و معاینه فشار خون و قند خون در محله حسن آباد و یحیی آباد انجام شد.

برنامه‌های گرامیداشت ماه مبارک رمضان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری محفل جزءخوانی قرآن کریم با عنوان "سی روز سی جزء"، حضور رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی مدیران معاونت در جمع افطاری دانشجویان خوابگاهی و "طرح قرآنی خانواده بهشتی" ویژه همسران و فرزندان (۱۸-۱۵ و بالای ۱۸ سال) اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از جمله برنامه‌های اجرا شده در این ماه مبارک بود.

دکتر تصریح کرد گفت: مراسم بزرگداشت میلاد امام حسن (ع)، اکران فیلم موقعیت مهدی از فیلم‌های برگزیده جشنواره (۲۰ فروردین) به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی، برگزاری جلسات معرفتی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری دوره سیر مطالعاتی براساس نظام فکری مقام معظم رهبری ویژه دانشجویان، برگزاری مراسم احیا و عزاداری شب‌های قدر، برگزاری شب شعر آئینی توسط کانون دانشجویی سیمرغ در آموزشکده عالی سلامت مشگین شهر به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) و اجرای مسابقه از مفاهیم ارزشمند نهج البلاغه در خوابگاه‌های دانشجویی از دیگر برنامه‌های فرهنگی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اجرا شده است.

وی افزود: برنامه‌ای با عنوان "وفاق دانشجویی" با هدف دیدار دانشجویان فعال در عرصه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، صنفی و سیاسی با ریاست دانشگاه و معاون فرهنگی دانشجویی و نهاد رهبری برنامه‌ریزی شد؛ در این برنامه گفت‌وگوی صمیمی بین مسئولان دانشگاه با دانشجوها در کنار ضیافت افطاری انجام گرفت؛ برگزاری دورهمی و جلسات پرسش و پاسخ در خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه و پسرانه همراه با مراسم افطاری ساده از دیگر برنامه هایی است که در ماه مبارک رمضان و با حضور مسئولان معاونت فرهنگی و دانشجویی و نهاد رهبری انجام شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بیان کرد: از برنامه‌های باشکوهی که در شورای تخصصی فرهنگی دانشگاه مورد تصویب قرار گرفته بود، اجرای محفل انس با حضور استاد محمدپور (از قاریان بین المللی) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فروغی (از اساتید برجسته اخلاق) و دیگر برنامه‌های جانبی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه بود که در روزهای آخر ماه مبارک رمضان و با محوریت وداع با رمضان برگزار شد؛ علاوه بر این تعدادی از بیمارستانها و شبکه‌های بهداشت و درمان محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند؛ در برنامه مد نظر بیمارستان امام خمینی (ره)، مراسم تجلیل از رتبه‌های کشوری جشنواره قرآن و عترت (هدهد) نیز برگزار شد.

دکتر رهبر گفت: کار ارزشمند دیگری که با محوریت هیات دانشجویی انصار المهدی (عج) و کانون دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه اجرا شد، طرح حفظ سوره مبارکه یس بود؛ در این طرح برنامه‌ریزی منظم و مناسبی به صورت مکتوب و نرم‌افزاری انجام شد تا علاقه‌مندان و ثبت‌نام کنندگان هر روز تعداد آیات مشخص شده را حفظ کرده و مرور کنند؛ برای ترغیب بیشتر به کارمندان شرکت کننده در طرح دوره آموزش ضمن خدمت و برای اساتید نیز گواهی ماده یک ارتقاء هیات علمی در نظر گرفته شد؛ در پایان دوره نیز مسابقه‌ای بین شرکت‌کنندگان برگزار و به نفرات برگزیده جوایزی اهداء شد.

وی تصریح کرد: در کنار این طرح ها کانون قرآن و عترت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه مسابقه قرآنی با عنوان سی روز – سی مسابقه را در فضای مجازی به اجرا گذاشت که هر روز یک مسابقه سه سئوالی از یک جزء قرآن کریم مطرح و در خاتمه دوره از برندگان تجلیل شد؛ تشکل جامعه اسلامی دانشجویان نیز مراسم جزء خوانی دیگر در خوابگاه دانشجویی فاطمیه در طول ماه مبارک رمضان برگزار کرده است؛

برنامه‌های هفته گرامیداشت خوابگاه‌های دانشجویی

دکتر مهدی رهبر، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی هفته خوابگاه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، تصریح کرد: با برگزاری جلسه "گرامیداشت هفته خوابگاه‌های دانشجویی" برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت این هفته پیش‌بینی و تدوین شد. در این جلسه مقرر شد تمامی کارکنان و مشاوران اداره مشاوره دانشجویی در طی هفته خوابگاه‌ها از روز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه در تمامی خوابگاه‌ها به صورت حضوری و اتاق به اتاق حضور داشته و در خصوص تعامل و آسیب شناسی ارتباط دانشجویان با اداره مشاوره دانشجویی، جلساتی برگزار کنند.

وی گفت: همچنین وبینارهایی با محوریت (سبک زندگی، امیدآفرینی و تاب‌آوری اجتماعی در دوران پساکرونا) و کارگاه حضوری (ازدواج و خانواده) در خوابگاه‌ها برگزار شد؛ پیاده‌روی هفته سلامت و خوابگاه دور دریاچه شورابیل، برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال و اختتامیه مسابقات والیبال، اختصاص بلیط استخر برای دانشجویان خواهر و برادر از طریق اداره تربیت‌بدنی، برگزاری ورزش‌های بومی، محلی و همگانی در محل خوابگاه‌ها و بازدید مسئولان دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی از خوابگاه‌های دانشجویی از جمله این برنامه‌ها بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: همچنین دعوت و تکریم از دانشجویان خارجی و بررسی مشکلات رفاهی، فرهنگی و آموزش دانشجویان خارجی، ایجاد ایستگاه سلامت در ورودی محوطه دانشگاه (مجتمع شهید سلیمانی)، برگزاری جشنواره پخت غذای محلی‌ بین دانشجویان خوابگاهی در خوابگاه فاطمیه، دعوت از مدیر عامل بانک ملت و برگزاری جلسه هم فکری جهت تسهیلات مربوط به دانشجویان متأهل، ساخت خوابگاه و بررسی ظرفیت‌های بانک ملت درخصوص اهداء تسهیلات دانشجویی و نیز برگزاری جلسه با خیرین جهت ساخت یا تعمیرات اساسی خوابگاه‌های دانشجویی از جمله دیگر این برنامه‌ها بود.

دکتر رهبر بیان کرد: برگزاری مسابقه عکاسی بین دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها، خرید گل و گلدان برای خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری و انتخاب اتاق نمونه از لحاظ محیط جذاب و آرام بخش و با نشاط و بهداشتی در خوابگاه‌ها، زیارت از مزار شهدای دانشجو در آرامستان بهشت فاطمیه اردبیل، پیاده روی روز جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه توسط جامعه اسلامی دانشجویان در مسیر نیارق به باخچاگری (با سرو ناهار، آش دوغ و آب معدنی) و نیز برگزاری مراسم اختتامیه هفته خوابگاه‌ها در محوطه دانشگاه (مجتمع شهید حاج قاسم سلیمانی) از جمله دیگر برنامه‌های برگزار شده بود.

مراسم اختتامیه برنامه‌های گرامیداشت هفته خوابگاه‌ها، با حضور مسئولان و دانشجویان خوابگاهی، در سالن آمفی تئاتر شهیدان نوعی‌اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

کسب رتبه دوم توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این خصوص تصریح کرد: با برگزاری مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت (هدهد)، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بین بیش از ۶۰ دانشگاه و دانشکده، رتبه دوم این جشنواره را برای اولین بار در طول تاریخ دانشگاه، از آن خود کرد.

دکتر رهبر گفت: اختتامیه بیست‌وششمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد که دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این جشنواره، ۴۲ رتبه برتر اول تا پنجم را در مرحله کشوری کسب کرد.

برگزاری رزمایش جهادی در شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی

دکتر رهبر در رابطه با برگزاری رزمایش جهادی در شهرستان مشگین‌شهر و گرمی، گفت: این رزمایش به مدت ۹ روز و با همکاری قرارگاه جهادی شهیدان نوعی‌اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و قرارگاه جهادی الکفیل، برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: روزانه بیش از ۵۰۰ نوع خدمات در این اردوهای جهادی به مردم ارائه شد که حدودا شامل ۵۰ مورد درمان ریشه، ۱۵۰ مورد ترمیمی و ۳۰۰ مورد کشیدن دندان بود.

وی تصریح کرد:‌ در این رزمایش جهادی پشتیبانی‌ها و تأمین امکانات با قرارگاه جهادی الکفیل بوده است. در اردوی مشگین‌شهر نیروی انسانی ۵۰ درصد توسط قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم و ۵۰ درصد توسط قرارگاه الکفیل تأمین شد؛ در اردوی شهرستان گرمی ۱۰۰ درصد بحث درمان و تأمین نیروی انسانی با قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

تشریح برنامه‌های اداره مشاوره

دکتر رهبر در این رابطه گفت: به مناسبت هفته خوابگاه‌ها، اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی درخوابگاه پسرانه باهنر، نشست اتاق به اتاق با دانشجویان برگزار کرده است؛ همچنین در خوابگاه فاطمیه، نشست اتاق به اتاق با دانشجویان برگزار شده و پس از آن، کارگاه سبک زندگی با حضور دکتر ندرمحمدی و محمد امیری برگزار شد؛ در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه، کارگاه آموزشی ازدواج سالم با حضور استقبال دانشجویان خوابگاه پسرانه شهید باهنر، برگزار شده است. همچنین در خوابگاه سبلان و جامی نشست اتاق به اتاق با دانشجویان برگزار شده و در بین دانشجویان به مناسبت هفته خوابگاه‌ها، شیرینی توزیع شد.

وی افزود: کارگاه "آموزش مهارت‌های ارتباطی و پیشگیری از آسیب‌های روانی عاطفی" به همت اداره مشاوره در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.این کارگاه با استقبال دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی همراه بود و مهارت‌های ارتباطی و پیشگیری از آسیب‌های روانی عاطفی تدریس شد.مهارت‌های برقراری ارتباط، با چه اشخاص و افراد ارتباط برقرار کنیم؟!، جرئت ورزی نه گفتن در مهارت‌های ارتباطی و قدرت تصمیم گیری از جمله سرفصل‌های تدریس شده در این کارگاه آموزشی بود.

همچنین کارگاه "ضرورت مشاوره پیش از ازدواج" نیز به همت اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شده است.

برنامه‌های اداره تربیت بدنی دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در رابطه با برگزاری مسابقات ورزشی در دانشگاه، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، برگزاری همایش پیاده روی ویژه دانشجویان و کارکنان، برگزاری پنجمین دوره مسابقات والیبال دانشجویان، برگزاری هشتمین دوره مسابقات فوتسال دانشجویان و برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته خوابگاه‌ها از جمله برنامه‌های اداره تربیت بدنی است.

دکتر رهبر تصریح کرد: یک سری مسابقات ورزشی نیز به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

مصاحبه از : محمدرضا فرض‌اللهی

نظر شما