شناسهٔ خبر: 54877777 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

دعای عرفه با ترجمه سید مهدی شجاعی بازنشر شد

چاپ دوم کتاب دعای عرفه، با ترجمه سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان عرضه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب را  سید مهدی شجاعی در ادامه انتشار ترجمه‌های خود از متون ادعیه و نیز نیایش‌نامه‌های خود، تالیف کرده است. شجاعی در این ترجمه سادگی متن و استفاده از کلمات روان، خوش‌خوان و قابل درک برای عموم مخاطبان را با ساختار روایی عارفانه عاشقانه به زبان فارسی از این دعا ممزوج رده است و در نتیجه کتابی را ایجاد کرده که در کنار زیبایی و تاثیرگذاری متن عربی، ترجمه و روایتی تاثیرگذار از این دعا به زبان فارسی را نیز در خود داراست.

این کتاب همچنین دربردارنده مقدمه‌ای جذاب و خواندنی درباره این دعاست که در آن نویسنده سعی کرده با پاسخ به سوالاتی درباره اهمیت این دعا، اهمیت فرد روایت کننده، اهمیت موقعیت و زمان و شیوه روایت آن مخاطب را با نوعی آمادگی روانی و ذهنی و شیفتگی با متن مواجه سازد تا در نتیجه بتواند با یک پیش‌زمینه فکری مناسب با متن دعا ارتباط برقرار کند.

این مقدمه برای آشنایی با معارف شیعی و عاشورایی نهفته در بطن دعای عرفه زبانی بسیار ساده و قابل فهم را اختیار کرده ا و شجاعی با تبحری که در انتخاب کلمات و شخصیت‌‌پردازی به اشخاص و حتی موقعیت‌ها و احساسات دارد، این مقدمه را به روایتی زنده از معارف حسینی تبدیل کرده است.
 
 

نظر شما