شناسهٔ خبر: 54873506 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دختر تنیس ایران از حضور در ویمبلدون بازماند

«مشکات‌الزهرا» قربانی سیاسی‌کاری انگلیس

روزنامه جوان

دختر تنیسور ایران از حضور در مسابقات ویمبلدون بازماند تا بار دیگر ثابت شود ورزش نه‌تن‌ها از سیاست جدا نیست که وقتی پای منافع استکبار و ستیز با ملت‌های آزادیخواه در میان باشد از هر مقوله‌ای سیاسی‌تر است.

صاحب‌خبر -

دختر تنیسور ایران از حضور در مسابقات ویمبلدون بازماند تا بار دیگر ثابت شود ورزش نه‌تن‌ها از سیاست جدا نیست که وقتی پای منافع استکبار و ستیز با ملت‌های آزادیخواه در میان باشد از هر مقوله‌ای سیاسی‌تر است.
این اولین بار نیست که انگلیسی‌ها برای حضور ورزشکاران ایرانی در کشورشان و رقابت‌های مهم مانع‌تراشی می‌کنند. قبلاً صابون این کار به تن تکواندوکاران ایران خورده و حالا نوبت دختر تنیسور ایران بود که با سیاست‌های مسئولان ورزش انگلستان از حضور در یکی از مهم‌ترین رویداد‌های تنیس جهان، یعنی تنیس ویمبلدون محروم شود.
مشکات‌الزهرا صفی، دختر تنیس‌باز ایران به دلیل صادر نشدن ویزای انگلیس حضور در مسابقات ویمبلدون جوانان را از دست داد.   او ابتدا در جدول مقدماتی حضور داشت و با وجود اینکه فدراسیون جهانی اعلام کرد به جدول اصلی راه یافته است، اما انگلیس ویزای این ورزشکار را صادر نکرد و صفی حضور در این رویداد معتبر را از دست داد. جدول اصلی مسابقات ویمبلدون از امروز آغاز می‌شود. مشکات پیش از این با حضور در گرنداسلم‌های استرالیا و فرانسه، تاریخ‌سازی کرده بود و قرار بود با حضور در ویمبلدون جوانان افتخار دیگری را رقم بزند که ویزای این بازیکن صادر نشد.
دختر تنیس کشورمان که با درخشش در مسابقات جهانی جوانان توجهات را به خود جلب کرده است در خصوص عدم صدور ویزایش از سوی مقامات انگلیسی می‌گوید: «حدود یک ماه است که برای شرکت در مسابقات درخواست ویزا داده‌ام، تمام مدارکم نیز کامل بوده، اما نمی‌دانم چرا ویزا صادر نشده است. من حتی از فدراسیون جهانی و خود ویمبلدون هم دعوتنامه داشتم و باید تاکنون ویزایم صادر می‌شد، اما نشد.»
صفی ادامه می‌دهد: «اولین مسابقه من یک‌شنبه برگزار می‌شود و اگر بتوانم در لحظه آخر ویزا بگیرم، می‌توانم به مسابقات برسم، اما مسئولان سفارت انگلستان هیچ اظهارنظری نمی‌کنند. تقریباً امیدی ندارم، ولی دلخوش به اقدام مسئولان وزارت امور خارجه هستم تا شاید بتوانند کاری انجام دهند. حضور در این مسابقات یکی از آرزو‌های من است که امیدوارم محقق شود.»
جدول اصلی مسابقات ویمبلدون جوانان از امروز آغاز می‌شود و تنیس‌باز جوان کشورمان تقریباً زمانی برای رسیدن به مسابقات ندارد و باید فعلاً آرزوی بزرگ خود را در سینه نگه دارد.
مدعیان غربی جدایی سیاست از ورزش که همواره مترصد محروم کردن ورزشکاران ایران به این بهانه هستند، این‌بار هم بدون ارائه سند و مدرک از دادن ویزا به ورزشکار موفق ایرانی سرباز زده‌اند. شاید، چون می‌دانستند حضور مشکات‌الزهرا صفی در مسابقات ویمبلدون با توجه به درخشش او در مسابقات قبلی می‌تواند نام او و ایران را بیشتر از قبل مطرح کند؛ بنابراین به راحتی جلوی صدور ویزای این ورزشکار کشورمان را گرفتند تا او نتواند در مسابقات حضور پیدا کند. آنچه مهم است و بار‌ها عنوان شده اینکه مستمسک جدایی ورزش از سیاست فقط در مواقعی است که منافع غربی‌ها و استکبار در خطر نباشد، والا آن‌ها میدان ورزش را از هر میدان دیگری سیاسی‌تر می‌بینند و برای رسیدن به مطامع‌شان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود. انگلیسی‌ها چند سال قبل تکواندوکاران آماده کشورمان را با ندادن ویزا از حضور در مسابقات مهم کسب سهمیه المپیک محروم کردند و حالا هم همین سیاست ضدایرانی خود را در خصوص دختر تنیس‌باز ایران به‌کار گرفته‌اند. دختر افتخارآفرین تنیس ایران پیش از این با حضور در گرنداسلم‌های استرالیا و فرانسه، تاریخ‌سازی کرده بود و قرار بود با حضور در ویمبلدون جوانان افتخار دیگری را رقم بزند، اما شیطنت انگلیسی‌ها در عدم صدور ویزا برای او حالا فرصت تاریخ‌سازی دوباره را از او برای ایران گرفته است.

نظر شما