شناسهٔ خبر: 54873344 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد:

شناسایی ۴۵۰ نفر از متخلفان آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از شناسایی و تشکیل پرونده برای ۴۵۰ نفر از متخلفان آزمون امسال گروه آزمایشی علوم تجربی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق از روابط عمومی سازمان سنجش، عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه  آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی با بیشترین تعداد شرکت کننده در میان گروه‌های آزمایشی است، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده با استفاده از دستگاه آشکارساز بیش از ۴۵۰ داوطلب متخلف در این آزمون که ابزار الکترونیک به همراه داشتند شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با هماهنگی ضابطین قضایی اقدامات مناسبی در مورد امنیت آزمون انجام شده است، افزود: علاوه بر اقدامات روز برگزاری آزمون، تیم‌های فروشنده وسایل الکترونیکی برای تقلب در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شده‌اند و در این رابطه باید از عوامل انتظامی، امنیتی و قضائی تشکر کرد.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: برای حفاظت از آزمون سراسری اقدامات متعددی صورت گرفته است و داوطلبان اطمینان داشته باشند با پیش‌بینی‌های صورت گرفته از حقوق و زحمات آنها محافظت خواهد شد.

۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی هشت صبح امروز (جمعه) با حضور در حوزه‌های امتحانی رقابت خود را آغاز کردند.

با توجه به آمار آزمون سراسری امسال، گروه آزمایشی علوم تجربی بالاترین تعداد داوطلبان را به خود اختصاص داده است و از مجموع داوطلبان شرکت کننده در این گروه، ۳۴۷ هزار و ۷۱۲ نفر زن و ۲۲۶ هزار و ۷۶۰ نفر مرد هستند.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، گروه آزمایشی علوم تجربی امسال بیشترین داوطلبان کنکور را دارد و می توان گفت امروز این آزمون شلوغ ترین روز آزمون سراسری است.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه هشتم، پنجشنبه نهم، جمعه دهم و شنبه یازدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما