شناسهٔ خبر: 54873099 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

دانلود بازی موبایلی Inside - ویجیاتو

روزی روزگاری در دل سرزمینی تاریک و سرد

صاحب‌خبر -

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های پازل – ماجراجویی موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS دوست داشتنی Inside همراه ویجیاتو باشید.

تاریخ بازی‌های ویدیویی همواره شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده. عمده بازی‌هایی که روزی به عنوان پادشاهان این صنعت شناخته می‌شدند؛ امروزه دیگر خریداری ندارند و به دست فراموشی سپرده شده‌اند. از طرفی دیگر بازی‌هایی که هیچکسی انتظاری از آن‌ها نداشت؛ تبدیل به چیزهایی شده‌اند که ابدا نمی‌توان به همین راحتی از کنارشان عبور کرد. بنابراین نباید صنعت بازی‌های ویدیویی را با همان دید چندین سال پیش نگاه کرد. گاهی بد نیست که تعصب‌ها را کنار بگذاریم و نقدهای منطقی را با آغوشی باز قبول کنیم. خوشبختانه چند سالی می‌شود که بازی‌های ویدیویی فاز کاملا جدیدی را شروع کرده‌اند. خلاقیت در بازی‌های مستقل به اوج خودش رسیده و این موضوع؛ واقعا دلگرم‌کننده است.

اگر شما نیز جزو بی‌شمار طرفداران بازی‌های ویدیویی هستید، حتما برای یک‌بار هم که شده نام بازی‌های مستقل ویدیویی را شنیده‌اید. بازی‌هایی که هیچ ترسی از خلاقیت ندارند و مرزهای بازی‌سازی را به چالش کشیده‌اند. اگر روزی یک بازی بزرگ باعث شگفت زده شدنمان می‌شد؛ امروزه این جایگاه به دنیای بازی‌های مستقل رسیده و همه‌چیز دست به دست هم داده تا ماجراهایی زیبا روایت شود. پس بنابراین اگر به دنبال حسی متفاوت از بازی‌های ویدیویی هستید، به سراغ بازی‌های مستقل بروید و خودتان را مهمان تجربه‌ای ناشناخته کنید. منتهی مراقب باشید که هر بازی مستقلی؛ قرار نیست که شما را شگفت‌زده کند.

مطلب پیشنهادی:معرفی بازی موبایلی Nitro Nation؛ یک ریسینگ جاه‌طلبانهتجربه حسی واقعی از یک مسابقه درگ معرفی بازی موبایلی Nitro Nation؛ یک ریسینگ جاه‌طلبانه معرفی بازی موبایلی Nitro Nation؛ یک ریسینگ جاه‌طلبانه

همانطور که به آن اشاره کردیم؛ بازار بازی‌های ویدیویی بسیار وسیع‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنید. ما امروز قصد داریم که سری به پلتفرم موبایل بزنیم و یکی از بهترین بازی‌های آن را بررسی کنیم. منتهی قبل از شروع کارمان باید توجه داشته باشید که پلتفرم موبایل در طی چند سال گذشته دچار انقلابی بزرگ شده و بازی‌های این پلتفرم نیز به طبع پیشرفت‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند. بنابراین توصیه می‌کنم که کمربندهایتان را سفت ببندید تا مسیرمان را از دنیای ناشناخته‌ها شروع کنیم.

Inside Inside Inside Inside

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ یکی از وجه تمایزهای بازی‌های ویدیویی مستقل در میزان خلاقیتی است که سازندگان این بازی‌ها در ساخت عناوین مستقل به کار برده‌اند. سال‌هاست که این سبک از بازی‌ها تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت بازی‌های ویدیویی شدند و به طبع؛ طرفداران زیادی دارند. در بین تمامی استودیوهای بازی‌سازی که اسمشان را شنیده‌اید؛ استودیوی Playdead جزو محبوب‌ترین آن‌هاست که به لطف ساخت بازی Limbo شناخته می‌شود. Limbo موفق‌ترین آی‌پی این استودیو است که در ابتدا در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و راه صد ساله را یک شبه طی کرد.

اما ما امروز قصد نداریم که سری به بازی موبایلی Limbo بزنیم؛ بلکه می‌خواهیم فرای تصورات بازی‌سازها قدم برداریم و به سراغ پورت موبایلی بازی Inside برویم. حاضرم شرط ببندم که بسیاری از شما پیش از خواندن این مقاله، فکرش را هم نمی‌کردید که این بازی برای پلتفرم موبایل پورت شده باشد، منتهی بازی Inside اینجاست و متاسفانه تنها برای سیستم عامل iOS توسعه پیدا کرده و خبری از نسخه اندرویدی این بازی نیست. Inside برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ برای کنسول‌های خانگی و کامیپوترهای شخصی توسعه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب، برای پلتفرم موبایل و کنسول نینتندو سوئیچ نیز منتشر شد.

مطلب پیشنهادی:بازی Stronghold Kingdoms؛ جنگ‌های صلیبی روی موبایل!شاهکاری کمترشناخته‌شده از استودیوی Firefly بازی Stronghold Kingdoms؛  جنگ‌های صلیبی روی موبایل! بازی Stronghold Kingdoms؛  جنگ‌های صلیبی روی موبایل!

Inside یک شاهکار دوست داشتنی توام با معما و خط داستانی خارق‌العاده بود. اتمسفر و تم اصلی بازی شباهت زیادی به عنوان پیشین استودیوی Playdead؛ یعنی بازی Limbo داشتند. Inside موفق شد تا به امتیاز متای ۹۳ برسد. امتیازی که بدون شک فوق‌العاده است و گواه توانایی‌های جذاب این بازی را می‌دهد. جالب است بدانید که این بازی براساس موتور بازی‌سازی یونیتی توسعه پیدا کرده و حرف‌های زیادی در بخش توانایی‌های فنی خودش دارد. باید اعتراف کرد که همه‌چیز درباره این بازی دست به دست هم داده بود تا از بازی Inside نیز درست مانند Limbo به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ یاد شود و استودیوی دانمارکی Playdead یک‌بار دیگر مسیر ماجراهای Limbo را این‌بار با این بازی تکرار کرده است.

خوشبختانه بازی Inside نیز داستانی قابل دفاع دارد. داستان و اتمسفر بازی حول‌محور پسر بچه‌ای کوچک روایت می‌شوند که باید از میان نگهبانان عجیب‌ و غریب دنیای Inside فرار کند و به دنبال حقیقت بگردد. قهرمان داستان ما در حین ماجراجویی‌هایش با کارخانه‌ای مرموز رو به رو می‌شود که کارمندانش مانند زامبی‌‌ها درحال کنترل شدن هستند و انگار که هیچ قدرتی برای تصمیم‌گیری ندارند. حالا این وظیفه شماست که لباس کارآگاهی‌تان را بپوشید و سر از رازهای دنیای Inside در بیاورید.

Inside Inside Inside Inside

بازی موبایلی Inside یک عنوان کاملا آفلاین است

بازی موبایلی Inside فستیوال کوچکی از ژانر‌های مختلف است. شما با یک بازی ماجراجویی با المان‌های پازل – پلتفرمر رو به رو هستید که قطعا می‌توانند شما را به چالش بکشند. شما باید به شخصیت بازی کمک کنید تا پازل‌های مختلفی را حل کند و در این حال مراقب باشید که بلایی سرتان نیاید. بازی در دنیایی ۲ بعدی روایت می‌شود و مملو شده از پازل‌های هوشمندانه‌ای که به بهترین شکل تصویری جذاب از دنیای Inside را به تصویر کشیده‌اند. منتهی موضوعی که باید پیش از شروع Inside به آن توجه کنید این است که این بازی ابدا قرار نیست تجربه‌ای ساده باشد و پازل‌های آن به سخت‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:بازی موبایلی PUBG: New State؛ همان فرمول موفقیت‌آمیز همیشگیمیراثی برای یک ماجراجویی بزرگ بازی موبایلی PUBG: New State؛ همان فرمول موفقیت‌آمیز همیشگی بازی موبایلی PUBG: New State؛ همان فرمول موفقیت‌آمیز همیشگی

بازی Inside عمدتا ساکت و آرام است. شما در حین اجرای این بازی موسیقی‌متن چندان عجیبی و غریبی نخواهید داشت. درست مانند بازی Limbo؛ بازی موبایلی Inside نیز می‌خواهد که مرموز باشد و به لطف دنیای سیاه و سفید؛ و همچنین تاریک خودش؛ قطعا ترسناک و انزواطلب بنظر می‌رسد. البته اینطور هم نیست که بازی Inside شما را در دنیایی پرهیاهو و سوال‌هایی بی‌جواب رها کند. این بازی خیلی خوب می‌داند که چگونه باید چاشنی خودش را بیش‌تر کند و همه‌چیز در داستان بازی جریان دارد.

خوشبختانه این بازی جزو معدود بازی‌هایی است که بخش مولتی‌پلیر ندارد. بازی‌های داستانی در طی چند سال اخیر به مرور از بین رفته‌اند و Inside جزو آخرین بازماندگان این سبک از بازی‌هاست که خوشبختانه برای پلتفرم موبایل نیز پورت شده است. همچنین این بازی پایان‌بندی‌های مختلفی نیز دارد که براساس تصمیمات شما اتفاق میوفتند. بنابراین اگر طرفدار یک بازی داستانی جذاب برای تجربه روی پلتفرم موبایل هستید، حتما به سراغ بازی Inside بروید.

Inside Inside Inside Inside

وقتی بازی موبایلی Limbo در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، گرافیک و جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای داشت. این بازی به شدت دوست داشتنی بود و زبان طراحی خاصی را به رخ می‌کشید. حالا این‌بار نوبت به بازی موبایلی Inside رسیده تا خودش را ثابت کند. اگر بخواهیم منصفانه درباره گرافیک این بازی صحبت کنیم؛ باید بگویم که گرافیک و جلوه‌های بصری این بازی به شدت شاهکارند و موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی Inside نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند.

Inside Inside

پیشنهاد می‌شه!

Inside یکی از بهترین بازی‌های داستانی پلتفرم موبایل است که در سال ۲۰۱۷ و راهش به دنیای پلتفرم موبایل باز شد. متاسفانه تنها نسخه iOS این بازی دردسترس است و خبری از نسخه اندرویدی بازی Inside نیست. استودیوی Playdead درست مانند بازی موبایلی Limbo در ساخت Inside نیز اوج هنر و توانایی‌هایش را به تصویر کشیده و می‌تواند شما را واقعا شگفت‌زده کند. همچنین متای ۹۳ این بازی و گرافیک و خط داستانی آن نیز؛ جزو دیگر دلایلی است که باید به سراغ بازی موبایلی Inside بروید.

نظر شما