شناسهٔ خبر: 54873075 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

جهاد تبیین برجسته‌ترین کار تداوم راه شهداست

روزنامه جوان

سردار سلیمانی با بیان اینکه جهاد تبیین برجسته‌ترین کار برای تداوم راه شهدا و مقاومت خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر است، گفت: ملت ایران به دنبال جنگ نیست بلکه به دنبال سازندگی، پیشرفت، آبادانی و دستیابی به جایگاه ویژه و در شأن ملت ایران است.

صاحب‌خبر -

سردار سلیمانی با بیان اینکه جهاد تبیین برجسته‌ترین کار برای تداوم راه شهدا و مقاومت خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر است، گفت: ملت ایران به دنبال جنگ نیست بلکه به دنبال سازندگی، پیشرفت، آبادانی و دستیابی به جایگاه ویژه و در شأن ملت ایران است.
به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، شامگاه پنج‌شنبه در سالروز آزادسازی مهران اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ بشری، یک آغاز و یک فصل جدید است، این فصل جدید قبل از آنکه از سوی ملت‌های مسلمان شناخته شود، توسط دشمنان اسلام و صهیونیسم بین‌الملل شناخته شد و آن‌ها متوجه این فصل جدید در جهان شدند.
سردار سلیمانی افزود: یکی از دلایل تجاوز صدام به کشور، بر اساس محاسبات مادی بود که در دانشگاه‌های جنگ شاید درست باشد که به پشتیبانی ۴۰کشور جهان که در آن شریک شدند، روی داد و تصور می‌کردند در چند روز می‌توانند ایران را اشغال کنند، محاسبه صدام این بود که جمهوری اسلامی ایران ساقط می‌شود، اما به برکت مقاومت ملت ایران و مدیریت الهی امام راحل و به دلیل فداکاری مردم ایلام و مهران، این امر نه تنها برای صدام به دست نیامد بلکه مجبور شد برای جبران شکست در جنگ با ایران، به کویت حمله کند و در نهایت سرنوشتی جز نابودی با بدترین شرایط نداشت و صدام ملعون بر چوبه دار رفت.
«روحیه مقاومت» امروز فرهنگ شده است
وی بیان کرد: امروز مؤسسات مطالعات دنیا به این نتیجه رسیده‌اند برای پیروزی در یک جنگ، تنها تجهیزات و نیروی جنگنده شرط لازم نیست، بلکه شرط لازم برای پیروزی وجود روحیه مقاومت است، این روحیه مقاومت که از مهران و خرمشهر آغاز شده، امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و محور مقاومت در جهان اسلام، متأثر از همین پایداری و مردانگی، شرف و عظمت و افتخار شکل گرفته است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اگر می‌بینید که سرود «سلام فرمانده» در کشور‌های مسلمان و غیرمسلمان بازتاب پیدا می‌کند، این امر بیان‌کننده این است که مسلمانان جهان چشم‌شان به ام‌القرای جهان اسلام، ملت بزرگ ایران اسلامی و میهن اسلامی دوخته شده است، به راه و روش و به افتخارات بزرگی که ملت ایران اسلامی به دست آورده‌اند، نگاه می‌کنند.
وی افزود: بزرگی و مقاومت ملت ایران آن طور که باید و شاید بازتاب نداشته است، جوانان امروز میهن اسلامی از بسیاری از این افتخارات و قلل شرف آزادگی خبر ندارند که لازم است جوانان ما آگاهی داشته باشند و بدانند مردم مهران و ایلام چگونه در مقابل دشمنان مقاومت کردند و با دستان خالی ایستادند.
سران تروریسم اقتصادی را به پای میز محاکمه می‌کشیم
سردار سلیمانی گفت: هنوز هم برخی کشور‌ها دست از دشمنی با ملت ایران برنداشته‌اند و سرسپرده نظام سلطه هستند و با تهدید صهیونیست‌ها به صورت آشکار برای ملت ایران توطئه می‌کنند و برخی از این کشور‌ها به صورت آشکارا با رژیم‌صهیونیستی وارد رابطه شده‌اند و تلاش می‌کنند این رژیم در حال فروپاشی را کمک کنند تا چند روزی به عمر این رژیم جعلی بیفزایند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز در یک جنگ ترکیبی به سر می‌بریم و دشمنان از همه جهات بر ملت ایران فشار آورده و در سالیان اخیر بی‌رحم‌ترین فشار‌ها و ناجوانمردانه‌ترین اقدامات را علیه ملت ایران به اجرا گذاشته‌اند.
وی افزود: ما به زودی میز‌های محاکمه‌ای را برای سران این کشور‌ها ترتیب خواهیم داد و سران این کشور‌ها را محاکمه خواهیم کرد که چرا تروریسم اقتصادی و سایر وحشی‌گری‌ها و تروریسم را علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کردند و سران رژیم‌صهیونیستی محاکمه خواهند شد که علیه ملت ایران در بیش از چهار دهه توطئه کرده‌اند. سردار سلیمانی یادآور شد: ملت ایران به دنبال جنگ نبوده و نیست بلکه به دنبال سازندگی، پیشرفت، آبادانی و دستیابی به جایگاه ویژه و در شأن ملت ایران و متناسب با مکتب رهایی بخش اسلام عزیز و شأن و منزلت ملت ایران اسلامی است.
وی افزود: امروز برجسته‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم و استمرار راه شهدای عزیز و مقاومت خانواده‌های شهدا را دستمایه پیروزی و مقاومت قرار دهیم، جهاد تبیین است و در کنار آن حضور مردم در کنار مسئولان برای حل مشکلات است.
سردار سلیمانی تصریح کرد: دولت برآمده از اراده ملت ایران اراده جدی و برنامه‌های قوی برای رسیدن ملت ایران به قله‌های پیشرفت و ترقی دارد و شرط و ضرورت اهمیت آن، نقش‌آفرینی مردم در کنار مسئولان در رفع محرومیت‌ها و برداشتن قدم‌های جهشی برای پیشرفت و آبادانی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با همان روحیه دفاع مقدس امروز هم لازم است، در صحنه حضور داشته باشیم و کمر همت را برای توسعه کشور و حل مشکلات ببندیم. بسیج مستضعفین برنامه‌های خوبی برای شهر مهران خواهد داشت و ما هم در سپاه در کنار دولت خدمتگزار در پروژه‌های محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای در کنار مسئولان و مردم خواهیم بود.
همدلی‌ها باید تبدیل به یک نهضت عمومی شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین طی سخنانی در مراسم اهدای ۲۴۰سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند ایلامی که به همت سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام و بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان ایلام برگزار شد، با بیان اینکه در میان ملتی مانند ملت ایران زندگی کردن شکر فراوان می‌طلبد، ابراز کرد: این نوع کار‌ها و همدلی‌ها باید به یک نهضت عمومی تبدیل شود. با استفاده از ظرفیت‌های فراوانی که وجود دارد و ابزار رسانه، باید تلاش کنیم این نهضت عمومی شکل بگیرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به اهمیت رسانه و فضای مجازی افزود: صدای این سجایای نورانی و شعله‌های امیدبخش را باید به کمک رسانه توسعه و ترویج داد. آمادگی و استعداد «کمک‌های مؤمنانه» در این ملت از سجایای برجسته و ممتاز ملت ایران است و مردم شریف و با فرهنگ ایران در سایه فرهنگ عاشورا و همچنین حضرت امام رضا (ع) زندگی می‌کنند و متنعم به نعمت‌هایی هستند که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است.
سردار سلیمانی در ادامه گفت: این آبشار‌ها به جریان‌های بزرگی از باران محبت و رحمت و همدلی تبدیل می‌شود و این ویژگی مکتب ماست و ملت ایران این ویژگی‌ها را دارد و روز‌های نویدبخشی پیش روی ملت ایران است و خبر‌های خوش در زندگی ملت ایران به زودی منتشر می‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جریان سفر به ایلام با خانواده شهیدان فرجی هم دیدار کرد. سردار غلامرضا سلیمانی طی سخنانی در این دیدار گفت: خون شهیدان به جمهوری اسلامی برکت بخشیده است، امروز عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت و جاودانگی خون شهدا و خانواده شهداست. خانواده فرجی سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما