شناسهٔ خبر: 54872879 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نرم افزار موبایلی «زیارت» طراحی و ساخته شد

تهران- ایرنا- معاون ستاد مکه و مسئول فناوری اطلاعات حج و زیارت گفت: نرم افزار موبایلی زیارت برای بهره برداری زائران، عوامل اجرایی و کارکنان ستادی سازمان حج و زیارت و اجرایی شدن آن در حج ۱۴۰۱ طراحی و ساخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، مهران فرشید در این باره گفت: در عصر حاضر استفاده از نرم افزارهای قابل استفاده در تلفن‌های همراه هوشمند رایج شده است، از این رو تولید نرم افزار کاربردی که بتواند نیاز زائران، عوامل اجرایی و ستادی را در عملیات اجرایی و موسم حج  فراهم کند، در دستور کار سازمان بوده است.

مسئول فناوری اطلاعات حج و زیارت خاطرنشان کرد: نرم افزار موبایلی زیارت با به کار گیری سرمایه دانش متخصصان این سازمان طراحی و و هم اکنون فاز اول آن در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ درحال بهره برداری است،  

فرشید افزود: نیازسنجی حجاج با ویژگی‌های مختلف در طراحی اپلیکیشن زیارت مورد توجه بوده و سهولت به کارگیری این نرم افزار برای همه گروه‌های زائران با سطح سواد مختلف مورد نظر بوده است.

وی در این باره افزود: نطر سنجی، ثبت انتقاد و پیشنهاد، شکایت، خاطره نویسی، ثبت وقایع روزانه، راهنمایی در خصوص اماکن مقدس زیارتی مکه و مدینه و مسیرهای آن، اعلام برنامه غذایی حجاج در سفر حج، درخواست کمک برای زائران، ثبت  اشیاء گمشده، اطلاع رسانی درباره اشیاء پیدا شده زائران، دسترسی به آدرس هتلها، اخبار و اطلاعیه‌های حج از جمله موارد در نظر گرفته شده در این اپلیکیشن تلفن همراه است.

مسئول فناوری اطلاعات در عملیات حج ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه مشارکت زائران و عوامل اجرایی با اخذ  نظرات، انتقادات و پیشنهادات زائران به منظور بهره گیری از آنها در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌های اصلی و عملیاتی در دستور کار سازمان بوده است، بستر نظرسنجی روزانه از زائران در خصوص خدمات از جمله تغذیه در این نرم افزار تعبیه شده که متناسب با نیاز و ذائقه زائران اقدامات لازم صورت گیرد.

فرشید همچنین افزود: امکان مسیریابی که یکی از نیازهای جدی زائران در این سفر است، در این نرم افزار ایجاد شده است.

وی با توجه به اینکه این اپلیکیشن با دسترسی و امکانات متفاوت برای مدیران و عوامل اجرایی حج نیز ایجاد شده است، گفت: هر کدام از زائران و عوامل اجرایی حج با توجه به نقش خود در نرم افزار دارای دسترسی ویژه به بخش‌های نرم افزار و اطلاعات مورد نیاز هستند. همچنین امکاناتی از جمله آسیب شناسی بخش های خدماتی، امور کارگزاران حج، امور مشاعر، طرح قربانی  امداد و گمشدگان، ثبت اطلاعات به منظور کنترل و نطارت امور بهداشتی و جداول روزانه پروازی، دفترچه تلفن جستجوی زائران و... برای عوامل اجرایی حج در این نرم افزار تعبیه شده است.  

مسئول فناوری اطلاعات در عملیات حج ۱۴۰۱ تاکید کرد : زائران گرامی، عوامل اجرایی ستادها، مجموعه‌ها و کاروان‌های حج با نصب این نرم افزار و استفاده از قابلیتهای آن اقدام کرده و با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود، همکاران پر تلاش ما در حوزه فناوری اطلاعات را  در جهت ارتقاء سطح خدمت، بهبود و توسعه این نرم افزار یاری کنند.

نظر شما