شناسهٔ خبر: 54872825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبل بسکتبال قزاقستان مقابل ایران/ صعود به جام‌جهانی سخت‌ شد

اصغر عبداللهی

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، مقابل قزاقستان شکست خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (جمعه) ۱۰ تیر ۱۴۰۱، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، در آستانه به مصاف قزاقستان رفت که در پایان با نتیجه ۶۰ - ۶۸ تن به شکست داد تا مقابل قزاق‌ها دبل شود.

کوارترهای اول و سوم این دیدار ۲۳-۲۲ و ۱۴-۱۱ به سود ایران پایان یافت و کوارترهای دوم و چهارم نیز با برتری ۱۲-۱۹ و ۱۱-۱۶ قزاق‌ها به اتمام رسید تا شاگردان سعید ارمغانی با اختلاف ۸ امتیازی متحمل شکست شوند. پیش از این دیدار، تیم ملی ایران در پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ نیز در تهران، با حساب ۶۹ - ۷۳ مقابل قزاقستان شکست خورده بود.

ترکیب ایران:

حامد حدادی، ارسلان کاظمی، سجاد پذیرفته، بهنام یخچالی و محمد جمشیدی

ترکیب قزاقستان:

دیمیتری گاوریلوف، ماکسیم مارچوک، نیکولای باژین، رستم مورزاگالیف و اُلگ بالاشف

پایان نیمه اول: ایران ۳۵ - ۴۱ قزاقستان

در این نیمه قزاق‌ها همانند بازی گذشته دفاع پر فشاری را مقابل حملات ایران انجام داده و ۷ - ۱۱ پیش افتادند ، اما رفته رفته این تیم ایران بود که توسط درخشش حامد حدادی زیر سبد با بلاک‌های متعدد در دفاع و موفقیت‌ در حمله، ایران را ۲۳ - ۲۲ از حریف پیش انداخت.

همانند کوارتر اول ایران در ریباندها دچار مشکل بود تا قزاق‌ها در ادامه نبض بازی را در دست بگیرند و ۲۹ - ۳۰ پیش بیفتند. قزاق‌ها در این نیمه از ابتدا عملکرد بسیار خوبی نسبت به ایران در دفاع داشتند. در اواخر کوارتر دوم «مورزاگالیف» یکی پس از دیگری پرتاب‌های سه امتیازی‌ خود را وارد سبد کرد تا نتیجه ۳۳ - ۴۱ به سود قزاق‌ها شود. نیمه نخست بازی نهایتا ۳۵ - ۴۱ به سود قزاق‌ها پایان یافت.

پایان نیمه دوم: ایران ۶۰ - ۶۸ قزاقستان

با شروع نیمه دوم بازی، ایران سعی کرد با به کار گرفتن بیشتر حامد حدادی در زیر سبد اختلاف را کاهش دهد و در این امر موفق بود و بازی را ۴۷ - ۴۸ کرد. قزاق‌ها با خطاهای متعدد حدادی را متوقف می‌کردند. تا انتهای کوارتر سوم نتیجه این دیدار ۴۹ - ۵۲ به سود قزاقستان ادامه داشت.

در کوارتر چهارم بازی نیز این قزاق‌ها بودند که با دفاع پر فشار خود بار دیگر حملات ایران را یکی پس از دیگری مهار کردند تا اختلاف را به ۹ امتیاز رسانده و ۵۱ - ۶۰ پیش بیفتند. این کوارتر با نتیجه ۱۱-۱۶ به سود قزاق‌ها پایان یافت تا در مجموع میزبان ۶۰ - ۶۸ تیم ملی ایران را شکست دهد.

تیم ملی ایران در بازی دوم خود از این پنجره، روز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در سوریه به مصاف تیم ملی این کشور خواهد رفت.

انتهای پیام

نظر شما