شناسهٔ خبر: 54872519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس:

بودجه فرهنگی کانون‌های مساجد نباید محدود و کم شود

کمال علیپور با بیان اینکه کانون های مساجد باید برای دیپلماسی اقتصادی برنامه بنویسند، گفت: به مسئولین بالادستی متذکر شدم اگر نگران هجمه فرهنگی هستیم نباید سرانه فرهنگی کانون های مساجد در بودجه کم و محدود شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، کمال علیپور عصر امروز در گردهمایی شبکه رابطین ستاد فهمای استان مازندران و افتتاحیه طرح آسمانی ها(ویژه اوقات فراغت) که در اردوگاه شهدای خرماکلا قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه تامین زیرساخت های مجموعه های فرهنگی مهم و ضروری است، اظهار کرد: عملکرد کانو نهیا فرهنگی هنری مساجد در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی شایسته تقدیر است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب فرهنگی یادکرد و افزود: تمامی فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

علیپور با اشاره به اهمیت شفاف سازی در حوزه فرهنگی، ادامه داد: امروز جهادتبیین باید در دستور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

 وی با بیان اینکه اجازه ندهیم تطیرسازی پهلوی صورت گیرد بلکه باید دستاوردهای نظام مقدس جهوری اسلامی ایران برای همگان تبیین شود، گفت: ظرف چهل سال بالای ۶۰۰سد در کشور احداث شده اما برای مردم تبیین نمی شود.

 این مسئول بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید جهاد تبیین را اولویت کارهای فرهنگی خود بدانند، افزود: امروز در ردیف هشت کشور برتر پزشکی دنیا قرار داریم و پزشکان ما در سایر کشورها درحال خدمت رسانی هستند درصورتی که در گذشته پزشکان هندی در ایران طبابت می کردند.

 نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق شعار سال رهبری باید در دستور کار کانون های مساجد باشد، گفت: مدیریت استارت آپ ها در حوزه دانش بنیان مورد توجه کانون ها باشد.

 علیپور با بیان اینکه کانون های مساجد باید برای دیپلماسی اقتصادی برنامه بنویسند، افزود: به مسئولین بالادستی متذکر شدم اگر نگران هجمه فرهنگی هستیم نباید سرانه فرهنگی کانون های مساجد در بودجه کم و محدود شود.

 وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد برای دریافت بودجه باید نهاد عمومی شود، گفت: ۲۱خردادماه امسال کانون های مساجد یک نهاد عمومی غیر دولتی شده است و بودجه و اعتبار به عنوان تملک دارایی در بودجه استان برای این کانون ها دیده شود.

علیپور با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید برای استفاده از اعتبار شورای برنامه ریزی استان برنامه ارائه دهند، افزود: تبصره ۹بودجه اعتبار دراختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داده شد و کانون های فعال در حوزه ورزش برای استفاده از این اعتبار برنامه ارائه دهند.

 نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درپایان سال مالی که خرداد ماه است که برای کمک به ادارات این مهلت به ۱۵شهریور ماه تغییر یافت؛ هرساله بعضی از سازمان ها، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی بخشی از این اعتبارات را نمی توانند جذب کنند و هیات دولت مصوب شده هر آنچه در استان ها جذب نشده به کانون های فرهنگی هنری مساجد اعطا شود. و این بودجه صرف فعالیت های فرهنگی شوند.

سرپرست ستاد فهمای مازندران نیز به تکاپوی کانون های مساجد مازندران برای کسب جایگاه های برتر در چهارمین رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: این کانون ها با آغاز کلاس های اوقات فراغت تابستان تلاش دارند فراغت بچه های مسجد در رواق های ۱۲گانه فهما به هدفمند سپری شود.

 حجت الاسلام رجب نعمتی با بیان اینکه هزار و ۱۸۹کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند، اظهار کرد: چهارمین رویداد فهما از ۲۱ خرداد همزمان با میلاد امام رضا(علیه السلام) همانند دیگر استان های کشور در دیار علویان آغاز شد و کانون ها با توجه به ظرفیت ها و امکانات خود می توانند یک تا سه رواق را برای شرکت در فهما انتخاب کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران افزود: برای این رویداد همانند سال های گذشته در سه شبستان و ۱۲ رواق کار ویژه تعریف و برای هر یک از رواق ها ۲۰ هزار امتیاز تعیین شده است که هدف اصلی آن ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون ها برای نقش آفرینی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر  است.

نعمتی گفت: مسجد محوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه آفرینی هنری، از جمله شاخص های ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق های ۱۲ گانه است.

وی بابیان اینکه کرونا موجب نشده که فعالیت های کانون های مساجد استان تعطیل شود، گفت: در دوران همه گیری کرونا اعضای کانون های مساجد استان به واسطه سامانه بچه های مسجد با قوت درحال انجام فعالیت های متعدد در بخش های فرهنگی، قرآنی، کتابخانه ای و... بوده و این فعالیت ها همچنان تداوم دارند.

نعمتی به مشارکت کانون های مساجد استان در طرح های ملی فهما با ۴۸آیتم اشاره کرد و افزود: این طرح ها در بستر مجازی اجرایی شد و کانون های مساجد مازندران تاکنون در رواق های کتاب، فیلم، کارآفرینی، چندرسانه ای، فضای مجازی، نماز و ... افتخاراتی را از آن خود کردند.

وی در بخش دیگر از سخنانش  به تکاپوی کانون های  مساجد مازندران برای کسب جایگاه های برتر در چهارمین رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: این کانون ها با آغاز کلاس های اوقات فراغت تابستان تلاش دارند فراغت بچه های مسجد در رواق های ۱۲گانه فهما به هدفمند سپری شود.

سرپرست ستاد فهمای مازندران با اشاره به فعالیت ۴۲۹کتابخانه عمومی در کانون های مساجد مازندران، اظهار کرد: از این تعداد ۳۲۷کتابخانه به صورت مخزن دار فعالیت می کنند.

نعمتی با اشاره به اهمیت فعالیت کتابخانه ای در مساجد شهری و روستایی به ویژه مناطق کم برخوردار، عنوان کرد: همچنین تعداد۱۰۲کتابخانه از کتابخانه های مساجد استان در شمار کتابخانه های باز قرار دارند.

وی به اهمیت اجرای فعالیت های کتابخانه ای در ایام فراغت تابستان اشاره کرد و گفت: این گونه فعالیت ها می توان در رواق کتاب بارگذاری شده و با دیگر کانون های سراسر کشور برای کسب جایگاه برتر این رواق به رقابت پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما