شناسهٔ خبر: 54869876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشن سالروز آزاد سازی شهر مهران

همزمان با دهم تیر ماه، سالروز عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران مراسمی با حضور گسترده مردم و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ آئین سالروز گرامیداشت آزادی مهران با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، مسئولان لشکری و کشوری استان، مردم شهرستان مهران در  این شهرستان برگزار شد.

رئیس بسیج مستضعفین سپاه پاسداران گفت؛ دشمنان نظام با تمام تجهیزات به جنگ ملت ایران آمده اند، اما اراده این ملت در مقابل امکانات و تجهیزات آنها بسیار قوی‌تر و هوشمندانه است.

سردار غلامرضا سلیمانی با اشاره به مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس افزود: امروز موسسان مطالعات دنیا می گویند برای پیروزی در یک نبرد فقط تجهیزات، نیرو و امکانات  لازم نیست و شرط لازم برای پیروزی وجود روحیه مقاومت است که از مهران و خرمشهر شروع شد و به تمام دنیا کشیده شد و محور مقاومت از همین رشادت های پرافتخار شکل گرفته است.

سلیمانی ادامه داد: مقاومت مردم مهران در دوران دفاع مقدس دارای صحنه های زیبایی از آزادگی و رشادت است،  همچنین  آنگاه که شنیدند شهرشان اشغال شده در این حالت است که کسی نمی توان این حس را درک کند و باید کسی ساکن این دیار  باشد تا بداند که چه پیامدهای سنگین روحی دارد و اینجاست نقش ولایت فقیه و امام راحل در آزادسازی مهران و صدور فرمان آزادسازی مهران مشخص می شود.

استاندار ایلام نیز در این آئین گفت؛ خاک مهران مقدس است و قدمگاه شش هزار شهید سرافراز که جانانه جنگیدند و همچون سرو ایستادند تا قامت مردمان این دیار خم نشود.

بهرام نیا همچنین از تخصیص اعتبار برای توسعه یادمان شهدای قلاویزان ،ورزشگاه مهران و توسعه پل زائر خبر داد و گفت:در همین راستا مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست‌جمهوری، ۹۰ میلیارد از محل تملک دارایی برای مردم عزیز مهران و در مجموع حدود ۳۰۰ میلیارد برای توسعه و شکوفایی شهرستان مهران اعتبار اختصاص یافته است.

در پایان این مراسم از ۲۲ کتاب دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

 

<div id="video-display-embed-code_8197305"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3494789/8197305?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما