شناسهٔ خبر: 54863757 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

هفت روستای شهرستان سیاهکل به شبکه ملی اطلاعات متصل شد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

فرزاد توکلی گفت: با افتتاح این 3 سایت ارتباطی، 548 خانوار روستایی از تلفن و اینترنت همراه بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، این افتتاحات با حضور رسول فرخی نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، امین بابایی فرماندار شهرستان سیاهکل و فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در محل روستای کوه پس، گولک و اروشکی این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل ICT استان در این مراسم از دسترسی 548 خانوار روستایی به خدمات نسل سوم و چهارم در روستاهای لیه، کوه پس، نیاول، اروشکی، رزدره، گولک و گرماور از شهرستان‌ سیاهکل خبر داد و افزود: در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و با راه اندازی 3 سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل، 1464 نفر جمعیت روستایی شهرستان سیاهکل از خدمات تلفن همراه و اینترنت سیار بر بستر شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

توکلی افزود: در راستای این اقدام در حال حاضر با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، 60 میلیارد ریال پروژه ارتباطی در شهرستان سیاهکل از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) و با مشارکت اپراتور ایرانسل افتتاح و به بهره‌برداری رسید که این پروژه ها شامل نصب و راه اندازی سه سایت تلفن و اینترنت همراه برای ایجاد زیرساخت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در روستاهای مذکور است.

وی اقدامات انجام شده در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان را یکی از دستاوردهای مهم وزارت برشمرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری نماینده مردم این شهرستان در حوزه روستایی، توانستیم در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا قدمی دیگری برداشته و شاهد ایجاد زیرساخت و بهبود وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها باشیم.

مدیرکل ICT استان افزود: هم اکنون از مجموع 188 روستای شهرستان سیاهکل تعداد 105 روستا به اینترنت پرسرعت روستایی دسترسی داشته و این دستاورد در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها بوده که نصب و راه اندازی و ارتقاء 7 سایت ارتباطی از محل طرح USO برای 23 روستای این شهرستان در آینده نزدیک در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

نظر شما