شناسهٔ خبر: 54855584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیرکل ناتو فاش کرد؛

ناتو از سال ۲۰۱۴ برای رویارویی با روسیه در حال آمادگی بوده است

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اذعان کرد که ناتو از سال ۲۰۱۴ برای رویارویی با روسیه در حال آمادگی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در سخنانی اذعان کرد که ناتو از سال‌ها قبل از جنگ اوکراین، برای مقابله با روسیه آماده می شده است.

وی روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری که حاشیه نشست ناتو در مادرید برگزار شد، گفت: ما برای مدتی طولانی برای این امکان آماده بودیم. اینطور نیست که ناتو در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ ناگهان از خواب بیدار شود و متوجه شود که روسیه خطرناک است!

استولتنبرگ افزود: واقعیت این است که ما از سال ۲۰۱۴ برای این رویارویی نظامی آماده شده بودیم و به همین دلیل است حضور خود را در بخش شرقی کشورهای عضو ناتو افزایش دادیم، در نتیجه این اقدامات متحدان ما نیز شروع به سرمایه‌گذاری بیشتر در مسائل دفاعی کردند.

وی در ادامه ادعا کرد که غربی‌ها پیش از اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، تلاش کردند با مسکو گفتگو کند اما آنها به این درخواست‌ها پاسخی نداده و به اقدامات خود ادامه دادند.

گفتنی است در جریان نشست سران ناتو در شهر مادرید اسپانیا طرح راهبردی جدیدی به تصویب رسید که بر مبنای آن روسیه یک تهدید توصیف شده است. براساس این طرح روسیه دیگر به عنوان یک شریک ناتو مطرح نیست. دبیرکل ناتو نیز در سخنرانی خود در این نشست روسیه را تهدید مستقیم و چین را چالشی برای منافع ناتو توصیف کرد.

نظر شما