شناسهٔ خبر: 54855178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

رقابت بیش از ۱۴ هزار داوطلب گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی

رشت- مسئول تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری کنکور با اشاره به برگزاری دومین روز این آزمون، گفت: ۱۴ هزار و ۷۱۱ دواطلب گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی باهم رقابت کردند.

صاحب‌خبر -

ارسلان دمیرچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دومین روز از کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان، اظهار کرد: امروز داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این آزمون به مدت چهار ساعت و در ۱۵ حوزه امتحانی در استان گیلان در حال برگزاری است، گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۷۱۱ داوطلب دو گروه آزمایشی در این رقابت شرکت کرده‌اند.

دمیرچی در ادامه با اشاره به اینکه در مجموع امسال ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب گیلانی در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، افزود: این تعداد داوطلب در گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه روز گذشته بیش از سه هزار داوطلب در گروه آزمایشی هنر رقابت کردند، اضافه کرد: در مجموع در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۳.۹۹ درصدی شرکت داوطلبان گیلانی هستیم.

دمیرچی با اشاره به برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا ۱۰ تیر ماه، ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار ۲۴۰ داوطلب در این گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند که در میان گروه‌های آزمایشی بیشترین تعداد شرکت کننده را دارا است.

وی با بیان اینکه شنبه ۱۱ تیر نیز آزمون زبان‌های خارجی با شرکت ۶ هزار و ۱۳۲ نفر در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال ۶۴ درصد داوطلبان گیلانی را بانوان تشکیل داده‌اند.

نظر شما