شناسهٔ خبر: 54855163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خادمان حرم حضرت معصومه در سالروز شهادت امام جواد عزاداری کردند 

قم - ایرنا - خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت جانسوز نهمین پیشوای شیعیان حضرت امام جواد(ع)، با برپایی دسته عزاداری در سوگ آن امام همام اشک ماتم ریختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، خادمان حرم کریمه اهل بیت طبق یک سنت دیرینه در روز شهادت فرزند امام هشتم، با به راه انداختن دسته عزاداری از میدان بزرگ امام خمینی(ره) تا صحن امام رضا(ع) حرم مطهر، این مصیبت جانسوز را به عمه بزرگوار آن حضرت تسلیت گفتند.

 خادمان حرم کریمه اهل بیت ابتدا با حضور در مسجد امام حسن عسکری(ع) در حالی که گروهی از مردم و روحانیان نیز آنها را همراهی می‌کردند، در دو ستون منظم و مسنجم با نوای دلنشین یا جوادالائمه(ع) و حمل شمعدان و بیرق‌های عزا و حمایل‌های منقش به نام مبارک حضرت معصومه به طرف حرم کریمه اهل بیت به راه افتادند، و در مقابل ایوان آینه این مکان مقدس به سینه‌زنی پرداختند.

استاد حوزه علمیه قم نیز در این آیین طی سخنانی در توصیف امام جواد، این امام همام را بر اساس روایتی از پیامبر اسلام، کلید دار و خزانه دار اسرار و علم پروردگار دانست.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین بیگدلی، امام نهم شعیان را حجت الهی بر خلق خدا عنوان کرد و اهل بیت را وسیله نجات انسان‌ها و واسطه فیض الهی دانست و گفت: این بزرگان نه تنها علم الهی دارند، بلکه از قدرت الهی نیز برخوردار هستند.

قم در سالروز شهادت امام جواد غرق در سوگ و ماتم است و دوستداران و عاشقان ائمه اطهار(ع) در قالب دسته‌های عزاداری با حضور در اماکن مهم این شهر به‌ویژه حرم حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان (ع)، مسجدها، حسینیه‌ها، تکیه‌ها، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید و علما، برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت پیامبر گرامی اسلام به سوگ نشستند.

امام جواد (ع) در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و پس از ۱۷ سال امامت در ۲۹ ذی‌القعده سال ۲۲۰ هجری قمری در ۲۵ سالگی به تحریک معتصم عباسی، مسموم شد و به شهادت رسید.

خادمان حرم حضرت معصومه در سالروز شهادت امام جواد عزاداری کردند 

خادمان حرم حضرت معصومه در سالروز شهادت امام جواد عزاداری کردند 

خادمان حرم حضرت معصومه در سالروز شهادت امام جواد عزاداری کردند 

نظر شما