شناسهٔ خبر: 54854630 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روزهای سخت آقا صمد در کمپ تیم‌های ملی

صمد مرفاوی بعد از سال‌ها بار دیگر در جایگاه سرمربی قرار گرفت و این بار قرار است هدایت گر تیم ملی جوانان باشد. مسیری که در ابتدای مسیر مربیگری‌اش طی کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، او در ابتدای مسیر مربیگری اش سرمربی تیم امید استقلال شد و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر امیدهای تهران معرف جوان های خوبی به فوتبال و باشگاه استقلال بود که می توان مجتبی جباری، وحید طالب لو، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان و ... را مثال زد و به دنبال این موفقیت در ادامه مسیر مربیگری، هدایت گر تیم های استقلال، صبای قم، مس کرمان، پیکان و ... در لیگ برتر بود. او در سال های اخیر بیشتر در نقش دستیار و در کنار محمود فکری مشغول به فعالیت بود اما با پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی جوانان به جایگاه قبلی اش در فوتبال برگشت؛ یعنی سرمربی.

او اینروزها در کمپ تیم های ملی روزهای سختی را سپری می کند به این خاطر که تا شروع بازی های مقدماتی جام ملت های جوانان آسیا و در گروه j که در شهر بیشکک برگزار می شود زمان زیادی باقی نمانده است و شخصا فرصتی برای دیدن بازیکن و انتخاب آنها ندارد و باید به بازیکنانی که از سوی گروه استعدادیابی فدراسیون فوتبال به او معرفی می شود، اکتفا کند. تیم ملی جوانان مرداد ماه حضور در تورنمنت کافا و شهریور ماه حضور در بازی های مقدماتی جام ملت ها را تجربه خواهد کرد و درصورتی که موفق شود تیم ملی جوانان را به دور نهایی جام ملت ها رهنمون کند آنوقت در کنار 15 تیم دیگر می تواند در سال 2023 برای کسب سهمیه جام جهانی زیر 20 سال به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال آسیا بجنگند.

دور نهایی مسابقات جام ملت های آسیا در سال 2023 در تاشکند برگزار می شود و سهمیه آسیا در جام جهانی جوانان 4 تیم خواهد بود و این بدین معنی است در تاشکند تیم هایی که به مرحله نیمه نهایی بازی ها راه پیدا می کنند به عنوان نمایندگان فوتبال آسیا در جام جهانی جوانان به فیفا معرفی می شوند. جام جهانی جوانان هم در سال 2023 و در اندونزی برگزار می شود.

نظر شما