شناسهٔ خبر: 54854617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد:

وصول بیش از هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف

ابراهیم شریفی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با پیگیری‌ها و افزایش تعداد مراجع حل اختلاف در ادارات استان مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

علی جهانی در جلسه هم‌اندیشی با اعضای مراجع حل اختلاف در لرستان با اشاره به نقش مهم روابط کار در صیانت از حق و حقوق کارگران، اظهار کرد: حوزه روابط کار به لحاظ ارتباط مستقیم با ارباب‌رجوع و آراء صادره به‌عنوان حق‌الناس بسیار مهم و حساس بوده و یکی از اساسی‌ترین وظایف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه کار، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و نظارت بر اجرای صحیح قانون کار است و اجرای این وظیفه خطیر و مهم بر عهده کارشناسان روابط کار است.

وی تصریح کرد: هماهنگی و همسو شدن با سازمان تأمین اجتماعی و دیگر نهادهای مربوطه جهت ارتقای سطح دانش و تجربیات کارشناسان روابط کار با هدف تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار جامعه هدف ضروری است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز در سه‌ماهه نخست سال جاری تقلیل یافته است، خاطرنشان کرد: مهمترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سالجاری در پی اصلاح فرایندها، تجهیزات و همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته که این روند در طول امسال نیز تمام توان خود را در رسیدگی بهتر و قانونی و در اسرع وقت خواهیم گذاشت.

جهانی به تعداد دادخواست‌های واصله در سه ماه نخست سالجاری در مراجع حل اختلاف اشاره کرد و افزود: هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در سه‌ماهه امسال واصل شده که ۷۵۰ دادخواست در هیئت تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.

وی آراء سازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را ۳۶ درصد عنوان و اضافه کرد: با احتساب پرونده‌های سال قبل حدوداً ۸۰ درصد منجر به صدور رأی قانونی شده و با ارتقاء سطح کیفی آراء و رضایت اصحاب دعوی ۲۹ درصد از آراء مورد اعتراض در هیأت حل اختلاف قرار گرفته و همچنین با هدف جلب رضایت ارباب‌رجوع، کاهش بورکراسی اداری و هزینه‌های اداری و مالی برای اداره‌کل و اصحاب دعوی تلاش شده که ۳۶ درصد از آراء صادره در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ به‌صورت سازشی حل‌وفصل شده است.

انتهای پیام

نظر شما