شناسهٔ خبر: 54854103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خانه هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از افتتاح خانه هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه خبرداد و گفت: راه اندازی این خانه با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث انجام شد.

صاحب‌خبر -

دکتر سید قاسم موسوی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خانه هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان افزود: جمعیت هلال احمر سازمانی کارآمد است که برای قبل از وقوع حادثه، حین حادثه و پس از آن برنامه ریزی های منسجمی دارد که برای همه این مراحل آمادگی وجود دارد.
وی یادآوری کرد: در هلال احمر برای قبل از وقوع هر حادثه ای آموزش های آمادگی در برابر مخاطرات برای علاقه مندان از طریق خانه های هلال در سطح شهرها و روستاهای استان زنجان ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در سومین سال راه اندازی خانه های هلال در استان هستیم، گفت: خانه های هلال بهانه ای برای توسعه آموزش های هلال احمر است و ساماندهی نیروهای داوطلب در این خانه ها را انجام می دهیم.
موسوی ادامه داد: همه علاقه مندان می توانند با بهره مندی از آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شده و به همه افرادی اطرافیان نیز این آموخته ها را انتقال دهند.
وی با قدردانی از حوزه علمیه زنجان در همکاری راه اندازی خانه های هلال اظهارداشت: طلاب حوزه های علمیه استان ظرفیت قابل توجهی برای ارائه آموزش های هلال احمر در  دورافتاده ترین مناطق استان هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در دوره شیوع کرونا طلاب در خط مقدم قرار داشتند و به فوتی های ناشی از این بیماری در کفن و دفن خدمات قابل توجهی ارائه دادند.
موسوی با بیان اینکه خانه های هلال به خوبی در استان زنجان نهادینه و از ظرفیت های آن در مقوله توسعه آموزش استفاده شده است، اظهارداشت: در تلاش برای ارتقای آمادگی همه هموطنان در برابر حوادث هستیم تا خسارت های جانی و مالی در بلایا را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: طلاب علاقه مند در حوزه های علمیه زنجان می توانند با بهره مندی از آموزش های عمومی و تخصصی هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان اقدام به ارائه خدمات امدادی به کاربران جاده ای در سوانح باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر با تمام توان در خدمت حوزه علمیه است و چنانچه افرادی نیازمند خدمات درمانی باشند در قالب طرح حمایتی – درمانی می توانیم با پرداخت هزینه های درمانی به آنان کمک کنیم. 
موسوی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان هزینه درمانی برای افراد کم برخودار نیازمند به خدمات درمانی در استان زنجان پرداخت کردیم.


 طلاب زنجانی، علاقمند بهره مندی از آموزش های هلال احمر هستند
 مدیر حوزه علمیه استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: در کنار جمعیت هلال احمر برای دریافت آموزش های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت خانه های هلال هستیم.
حجت الاسلام جواد جعفری اظهارداشت: در حال حاضر حوزه علمیه شهرستان خدابنده از ظرفیت خانه هلال بهره مند است و آموزش های مورد نیاز هلال احمر برای طلاب ارائه می شود.
وی یادآوری کرد: در شیوع بیماری کرونا گروه های مختلفی اقدام به ارائه خدمات کردند و گاهی نیز تعارضاتی بوجود آمد، در حوادث و بحران با برنامه ریزی و انسجام بیشتر ناهماهنگی ها مرتفع می شود.
مدیر حوزه علمیه استان زنجان گفت: مرکز مشاوره روانشناسی سماح حوزه علمیه زنجان آماده همکاری با تیم سحر(تیم حمایت روانی) جوانان هلال احمر است.

نظر شما