شناسهٔ خبر: 54853962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صمت گیلان خبر داد

تشکیل ۳۷۵۰ پرونده تخلف صنفی در گیلان/ احیای ۶۸ واحد صنعتی تا پایان سال

رقیه قدیمی

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به روند مردمی سازی یاران ها، خاطرنشان کرد: امسال ۲۹ هزار بازرسی از اصناف در استان گیلان انجام شده است و در حین این بازرسی ها ۳۷۵۰ پرونده تخلف به ارزش مالی ۴۸ میلیارد تومان تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

تیمور پورحیدری، با اشاره به سهم ۴۰ درصدی صنعت در حوزه تولید ناخالص داخلی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان دارای پتانسیل های زیادی صادراتی است و محصولات تولیدی استان صادرات محور است.

وی با اشاره به فعال شدن کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان، افزود: با توجه به شعار سال، دانش بنیانی و نوآوری و صادرات محوری را در تولید لحاظ کردیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در گفت و گوی ویژه خبری باران، از فعالیت ۲۷۰۰ واحد صنعتی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۸۰۰ واحد با ظرفیت بالا تولید دارند و ۵۰۰ واحد دارای مشکلاتی در حوزه تولید هستند و با ظرفیت کم فعالیت می کنند.

پورحیدری، با بیان اینکه ۹۰ واحد تحت تملک بانک ها داریم، ادامه داد: مقرر شده موانع سر راه این واحدها را برداریم و به وضعیت واحدهای تملیک شده توسط بانک ها رسیدگی کنیم که تاکنون مشکل ۲۰ واحد احصا شده است. تا پایان سال باید ۶۸ واحد راکد را احیا و مشکلاتشان را رفع کنیم که برنامه ریزی ها صورت گرفته است.

وی معادن را جزو انفال دانست و با اشاره به نقش معادن در اشتغال و تامین مصالح، یادآور شد: گیلان در حوزه معادن شن و ماسه حدود ۵۲ معدن فعال دارد که حدود ۲۰ معدن را در مزایده قرار دادیم و فرآیندهای آن در حال انجام است تا به مدار تولید وارد شوند.

این مقام مسئول با اشاره به روند مردمی سازی یاران ها، خاطرنشان کرد: امسال ۲۹ هزار بازرسی از اصناف در استان گیلان انجام شده است و در حین این بازرسی ها ۳۷۵۰ پرونده تخلف به ارزش مالی ۴۸ میلیارد تومان تشکیل شد.

وی افزود: برخوردهای جدی با متخلفان صورت گرفت که وضعیت مطلوب بازار کنونی نتیجه این برخوردها است.

پورحیدری از ارتقای ارتباط علم و صنعت در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ظرفیت های دانش بنیان بیش از گذشته استفاده کردیم و بنا داریم مشکلات نخبگان را احصا کنیم.

مدیرکل صمت گیلان تصریح کرد: از فعالان حوزه صنعت که از ظرفیت مهم استان محسوب می شوند، خواستیم ما را در رسیدن به کارنامه مطلوب در بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در بخش صنعت همراهی کنند.

وی با بیان اینکه اصناف گیلان در همه عرصه های کشور نقش آفرینی کرده اند، ادامه داد: آمار بالای تعداد اصناف استان نشان از نقش اصناف در اشتغال و اقتصاد گیلان دارد. اصناف استان از بسیاری استان های دیگر کشور پیشتاز است.

پورحیدری گفت: اصناف گیلان در خروج از سیستم سنتی و حرکت به سمت علمی شدن از استان های  پیشتاز کشور محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است ۴۰ نفر از صاحبان صنعتی گیلان را به دیدار رئیس جمهور ببریم، اضافه کرد: با تعداد کثیری از تولیدکنندگان هم جلسات گذاشتیم و در حوزه تامین انرژی و تامین مالی بانکی مشکلاتی داشتند که هم اکنون به حداقل رسانده شده است.

مدیرکل صمت گیلان اضافه کرد: در تامین انرژی در بخش صنعت کشور، گیلان از استان هایی است که وضعیت مناسبی دارد.

انتهای پیام

نظر شما