شناسهٔ خبر: 54853909 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

چند نکته برای ازدواج در سن ۴۰ سالگی

ازدواج در ۴۰ سالگی اتفاق جالبی است. شما شجاع تر، عاقل تر و باهوش تر از قبل هستید.

صاحب‌خبر -
  • شریک زندگی خود را عاقلانه انتخاب کنید
  • مطمئن شوید که هر دو برای ازدواج آماده هستید
  • قبل از معرفی شریک زندگی خود به فرزندانتان صبر کنید
  • مستقل باشید
  • به افکار جنسیتی توجه کنید
  • به غرایز خود اعتماد کنید
  • وضعیت مالی را بسنجید

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ازدواج در ۴۰ سالگی اتفاق جالبی است. شما شجاع تر، عاقل تر و باهوش تر از قبل هستید. استفاده از این ویژگی‌ها برای انتخاب شریک زندگیتان، زندگی شما را بسیار بادوام تر از ازدواج در دهه‌های ۳۰ و ۲۰ زندگی‌تان میکند. بنابراین، اگر به فکر ازدواج افتاده اید، نترسید.

شریک زندگی خود را عاقلانه انتخاب کنید

عجولانه وارد یک رابطه جدی نشوید. ازدواج کردن در ۴۰ سالگی، مخصوصاً اگر برای اولین بار باشد، به این معنی است که شما فرصت های کمتری دارید و باید درست انتخاب کنید تا اشتباه نکنید. باید کسی را انتخاب کنید که تا آخر عمر با او زندگی کنید.

مطمئن شوید که هر دو برای ازدواج آماده هستید

اگر میخواهید برای اولین بار ازدواج کنید و یا تجربه زندگی مشترک داشته اید، باید هردو نفرتان آماده باشید. به این معنی که هر دوی شما، باید گذشته خود را فراموش کرده باشید و دیگر به روابط قبلی فکر نکنید. اگرآن شخص در قرار ملاقات راجب رابطه قبلی اش صحبت کرد یعنی آمادگی ندارد.

قبل از معرفی شریک زندگی خود به فرزندانتان صبر کنید

کودکان به زمان نیاز دارند تا خود را با جدایی والدین خود وفق دهند و حداقل دو سال طول می کشد تا بر خشم، غم و سایر احساسات خودغلبه کنند. معرفی زودهنگام یک شخص جدید، این روند را به تاخیر می اندازد یا به آن آسیب می رساند. حداقل ۴ تا ۵ ماه برای معرفی شخص جدید به فرزندانتان صبر کنید.

مستقل باشید

در این سن باید همه اهداف، ارزش ها و علایق خودتان را شناخته باشید و مستقل شده باشید. اینکه نسبت به خودتان شناخت پیدا کردید و چیزهایی که به شما آسیب میزند را درک کرده باشید، به شما کمک میکند انتخاب عاقلانه ای داشته باشید. اینکه هردوی شما در هر زمینه مستقل باشید و دیگران برایتان تصمیم نگیرند یعنی به بلوغ رسیده اید.

به افکار جنسیتی توجه کنید

قطعا، شما و همسرتان ایده ها و فلسفه های متفاوتی دارید، به خصوص زمانی که از نظر مالی مستقل هستید و به مجرد بودن عادت دارید. همسو نبودن می تواند منجر به ناهنجاری شود. با شریک زندگی خود در مورد نحوه نگرش او به نقش های جنسیتی و انتظاراتش صحبت کنید. اگر دیدگاه متفاوتی دارید، ریسک نکنید .

به غرایز خود اعتماد کنید

بیشتر اشتباهات در روابط به این دلیل اتفاق می‌افتند که فرد به غرایز خود اعتماد نمی‌کند و فکر می‌کند که آن شخص را میتواند تغییر دهد. وقتی باورها و رفتارها شکل میگیرد هرگز قابل تغییر نیست ، شما نمی توانید شخصیت یک انسان ۴۰ ساله را تغییر دهید.

وضعیت مالی را بسنجید

شما دیگر یک جوان ۲۵ ساله نیستید که بخواهید زندگی خود را در یک چادر شروع کنید . با خودتان صادق باشید . هرکسی که در این سن تصمیم به ازدواج میگیرد، میداند که باید یک زندگی مناسب با شرایط مالی مناسب را تجربه کند . اگر دارای فرزند هستید باید همه شرایط مالی را در نظر بگیرید.

منبع: سایت طلا

برچسب‌ها:

نظر شما