شناسهٔ خبر: 54853870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری: مقاوم‌سازی نواحل منفصل شهری مرکز کردستان به‌جد دنبال شود

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاوم‌سازی نواحی منفصل شهری سنندج به جد در دستور کار مسئولان متولی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با شهردار سنندج، علم را ثروتی تمام‌نشدنی خواند و اظهار داشت: هر دانش و علمی که در مسیر توسعه، عمران و آبادانی برود بزرگترین و بهترین علم است.

وی افزود: هر نعمتی که در این دنیا وجود دارد با تکیه بر علم و دانش به بهترین بهره وری می‌رسد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری از علما به عنوان وارثان پیامبر مکرم اسلام(ص) نام برد و خاطرنشان کرد: علما و روحانیون پرچمداران بصیرت‌افزایی و روشنگری در جامعه هستند.

به گفته وی، جایگاه دانشمند و علما ازدیدگاه اسلام بسیار والا بوده تا جایکه مرکب علما را با خون شهدا در یک سطح قرار داده است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: هر انسانی به هر میزان آگاهی و علم داشته باشد به همان میزان در محاصره نااگاهی قرار نمی‌گیرد.

وی آینده‌نگری، پیش‌بینی و پیشگیری را نیاز اساسی زندگی در عصر کنونی دانست و اظهار کرد: پیش بینی و آینده‌نگری گام مهمی در راستای تحقق مدیریت شهری توانمند است.

به گفته امام جمعه سنندج، آینده‌نگری ما را در مسیر برنامه‌ریزی درست و به حداقل رساندن آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمان وقوع بلایای طبیعی و غیره بیمه می‌کند.

وی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و آسیب‌های آن را از مشکلات جدی در شهر سنندج عنوان کرد و گفت: ‌مقاوم‌سازی در شهر سنندج به ویژه در نواحی منفصل شهری باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: درست است انسان نمی‌تواند جلوی بلایای طبیعی را بگیرد اما می‌تواند با آینده‌نگری و پیش‌بینی درست مانع از هزینه‌های زیاد مالی و جانی در این دست اتفافات شود.

وی از اقدامات شهرداری سنندج در مسیر خدمت‌رسانی به مردم تقدیر کرد و گفت: کار در شرایط فعلی با توجه به مشکلات اقتصادی به مراتب سخت است اما خوشبختانه شاهد اتفاقات خوب در حوزه آسفالت معابر، فضای سبز و غیره در سطح شهر سنندج هستیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: هرچند تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و عملیاتی شدن مطالبات مردم در حوزه خدمات شهری فاصله داریم اما اتفاقات خوبی که افتاده است را نباید نادیده بگیریم.

وی افزود: مردم استان کردستان مردمان فهیم و قدرشناسی هستند و کوچکترین خدماتی را که به آنها ارائه می‌شود ارج می‌نهند و این مهم مسیر خدمت برای مدیران را سخت‌تر می‌کند.

امام جمعه سنندج از شایسته‌سالاری به عنوان یکی از مهمترین ارکان در نظام اسلامی نام برد و گفت: تحقق اصل مهم شایسته‌سالاری مسیر خدمت به جامعه را هموار می‌سازد.

به گفته وی، مدیریت در شرایط سخت اقتصادی مهم است، امروز بیش از هر زمانی نیازمند مدیران جهادی برای برداشتن گام‌های بلند در مسیر خدمت به مردم هستیم.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولیت متولیان مدیریت شهری از بسیاری از مدیران سنگین‌تر است، عنوان کرد: نوع فعالیت این حوزه با توجه به اینکه با متن زندگی مردم درگیر است رسالت مجموعه شهرداری را در پاسخگویی به مطالبات جامعه بسیار سخت و دشوار کرده است.

ماموستا رستمی در ادامه از وحدت بین نظام و ملت به عنوان محکم‌ترین سنگر در برابر هجمه‌های دشمنان نام برد و ابراز داشت: دولت سیزدهم آستین همت برای خدمت به جامعه را بالا زده است و امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام/481/

نظر شما