شناسهٔ خبر: 54853838 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط انتشارات جمکران؛

«فاطمه علی است» در پله بیست‌وچهارم نشر ایستاد

محمد آسیابانی

بیست و چهارمین چاپ کتاب «فاطمه علی است» نوشته علی قهرمانی توسط انتشارات جمکران منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فاطمه علی است» نوشته علی قهرمانی توسط انتشارات جمکران به چاپ بیست و چهارم رسید.

مقامات معنوی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در شمار برترین مقامات معنوی آحاد معدودی از بشریّت است. ایشان معصومند؛ عصمت، ویژه معدودی از برگزیدگان الهی در میان آحاد بشر است و این بزرگوار از آن جمله است، با توجّه به این واقعیّت که این زن مسلمان و مجاهدِ فی سبیل الله تنها حدود هجده سال سنّشان بوده دارای مرتبه عالی از معنویّت که در ردیف اولیا و پیامبران و مانند اینها قرار گرفته و از سوی فرستادگان الهی «سیّدة نساءالعالمین» نام می‌گیرد.

در کنار این مقام معنوی بُروز خصلت‌های برجسته و کارکردهای مهم در زندگی شخصی این بانوی بزرگوار هرکدام یک درس است. مجاهدت او، شوهرداری او، فرزندداری او، حضور او در مهمترین عرصه‌های حیات یک انسان چه در دوران نوجوانی و کودکی، چه در دوران بعد از ازدواج هرکدام یک درس است برای همه بشریّت. در زندگی فاطمه زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد.

کتاب «فاطمه علی است» با تمرکز بر روی سبک زندگی مشترک حضرت زهرا (سلام الله علیها) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) در قالب ۱۷۶ داستانک در چهار فصل نوشته شده است. فصل اول دوران تولد و کودکی دو بزرگوار و فصل دوم دوران ازدواج و زندگی مشترک آن دو، فصل سوم اتفاقات زندگ خانوادگی و تربیت فرزند آن عزیزان بیان شده و در فصل آخر زندگی حضرت امیر (علیه السلام) در فراق همسر گرامی‌اش. نویسنده در این کتاب با سبکی جدید و ایده‌ای نو به روایت نقل‌های تاریخی پرداخته است و به همین دلیل کتابش با استقبال مخاطبان مواجه شده و اخیرا به چاپ بیست و چهارم رسیده است.

این کتاب به قلم علی قهرمانی است که کتاب «مسیح اسلام» را نیز در کارنامه نویسندگی‌اش دارد.

نظر شما