شناسهٔ خبر: 54853451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار قصرشیرین: جانبازان شهدای زنده انقلاب و آبروی نظام اسلامی هستند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: جانبازان شهدای زنده انقلاب و آبروی نظام اسلامی هستند که نقش بسیار مهمی در صیانت و حفظ این نظام الهی ایفا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مرادعلی تاتار» روز پنجشنبه به مناسبت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی و روز رسوایی دولت‌های تولیدکننده سلاح‌های شیمیایی و گرامیداشت شهدا و جانبازان شیمیایی در آیین غبار روبی مزار شهدا و سرکشی از ۲ جانباز شیمیایی قصرشیرینی در منزل آنان، افزود: صبر و استقامت جانبازان و خانواده های آنان در راستای تحمل رنج و مشقت بسیار ناشی از عارضه ی جسمی قابل تکریم است.

وی اظهار داشت: ما مدیون شهدا و جانبازانی هستیم که در راه دفاع از ارزش های اسلامی و صیانت از این خاک مقدس جانفشانی و فداکاری بسیاری داشتند و امروز وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا و جانبازان باشیم.

امام جمعه قصرشیرین نیز در سخنانی گفت: تمام ترورها با هدایت استعمار و استکبار جهانی انجام شده چون دنیای استکبار نتوانستند تفکر انقلابی و قرآنی را تحمل کنند دست به ترور متفکرین و دانشمندان ما زدند.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: دنیای استکبار حقوق بشر را به نفع خود تعریف می‌کند از این رو در بحث جهاد تبیین باید ریشه فساد و انحراف را برای مردم افشاگری کنیم.

وی ادامه داد: تکریم شهدا بسیار مهم است مردم و مسولان باید در بطن صحنه باشند که پویایی انقلاب را به نمایش بگذاریم.

جانباز سرافراز «علی شهبازی» در سال ۱۳۶۵ در سومار با عضویت بسیجی از ناحیه چشم ۳۰ درصد شیمیایی شد و «محمد علی محمدی» با عضویت در ارتش در سال ۱۳۶۵ در عملیات شلمچه شیمیایی ۲۵ درصد به درجه جانبازی نائل گشت.

 به مناسبت بزرگداشت روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی و روز رسوایی دولت‌های تولیدکننده سلاح‌های شیمیایی و روز گرامیداشت شهدا و جانبازان شیمیایی، مزار شهدای گمنام شهرستان قصرشیرین روز پنجشنبه با حضور مسوولان محلی  غبارروبی و عطر افشانی شد.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی با قرائت فاتحه و شست و شوی قبور مطهر شهدا با گلاب، ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

شهرستان قصرشیرین به عنوان نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲هزار جانباز و یکصد آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دارای بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما