شناسهٔ خبر: 54853070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هلال احمر استان مرکزی ۱۴۹ حادثه را امدادرسانی کرد

اراک - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: این جمعیت در سه ماه اول امسال، ۱۴۹ حادثه مختلف را امدادرسانی کرد.

صاحب‌خبر -

«عبدالکریم شعبانزاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع حوادث امدادرسانی شده در این مدت، ۹۰ مورد جاده‌ای، ۳۸ مورد خدمات حضوری، ۱۰ مورد کوهستان، پنج مورد شهری، سه مورد صنعتی و کارگاهی و ۲ مورد خدمات مناسبتی بوده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۲۳ نفر در سه ماه اول امسال بر اثر حوادث مختلف دچار آسیب شدند که این جمعیت به ۸۸۶ نفر امدادرسانی کرده، ۴۴ نفر را به صورت سرپایی درمان کرده، ۷۹ نفر را به مراکز درمانی منتقل، ۲۲ نفر را اسکان اضطراری کرده و ۱۶ مورد نیز رهاسازی انجام داده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در این مدت، ۱۸۵ تیم عملیاتی و به همراه ۷۳۱ نیروی عملیاتی و ۱۵۳ دستگاه خودرو به امدادرسانی و ارایه خدمات مشغول بودند.

شعبانزاده اظهار داشت: تعدادماموریت‌های جمعیت هلال احمر استان مرکزی در سه ماه اول امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما تعداد افراد دریافت کننده خدمات امداد و نجات، افزایش ۲۰۰ درصدی را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: عملیات رهاسازی مصدومان حوادث جاده ای نیز در این مدت نسبت به مشابه قبل، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: بیشترین تعداد ماموریت‌های امدادی سه ماه اول امسال در استان مرکزی به ترتیب در مسیر اراک-  قم، پایگاه ۲ راهی آشتیان، جاده دلیجان به سلفچگان پایگاه همای سعادت و اتوبان ساوه به تهران در پایگاه زرندیه رخ داده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما