شناسهٔ خبر: 54852912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۶میلیارد تومان برای آسفالت معابر روستایی استان بوشهر جذب شد

بوشهر- ایرنا- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در اجرای طرح هادی روستایی ۹۶میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاهای این استان برای یکسال جذب شده و در اختیار دهیاران قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، زارعی چهارشنبه شب در گردهمایی بخشداران، دهیاران و شهرداران دشتستان افزود: این اعتبار که برای سال‌جاری ۲۸میلیارد تومان تصویب شده بود با پیگیری مسئولان استانی به رقم ۹۶میلیارد تومان افزایش یافت که با این رقم یک میلیون و نیم مترمربع آسفالت در سطح روستاهای استان در یک سال می توان اجرا کرد.

وی یادـآور شد: با این وضعیت محدودیتی در زمینه تحویل قیر وجود ندارد و انتخاب پیمانکار به عهده دهیاران گذاشته شده است ولی در انتخاب پیمانکار و موارد قضایی باید دقت کافی را داشته باشند و پس از مناقصه برای تحویل قیر به بنیاد مسکن معرفی کنند.

زارعی بیان کرد: از ۶۰۰روستای استان بوشهر، ۲۰۰روستا زیر ۲۰خانوار جمعیت دارند که در دستور کار بنیاد مسکن و طرح هادی نیست و تعیین محدوده نشده اند و ساخت و سازها و توسعه روستا و اطراف آن مدیریت نشده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در این زمینه شوراها و دهیاران برای پیشگیری از تصرف اراضی و تغییر کاربری اقدامات لازم را انجام دهند تا بعدها منجر به تخریب نشود.

زارعی اضافه کرد: وضعیت روستاهای استان بوشهر در زمینه آسفالت معابر، پارک ها و زمین چمن مصنوعی مطلوب است و ایمن سازی در برابر زلزله هم ۵۸ درصد انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۰۰روستای استان بوشهر ر معرض خطر سیل هستند که باید در این زمینه کاهش خطرهای ناشی از آن دقت بیشتری صورت گیرد، در حوزه خدمات فنی مهندسی در روستاها نیز تفاهم نامه ای بین بنیادمسکن و وزارت کشور بسته شده تا این موضوع هم تعیین تکلیف شود.

نظر شما