شناسهٔ خبر: 54850157 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

شعب ویژه امر به معروف در دادگاه ها راه اندازی شده است/ آمران به معروف حمایت می شوند

حوزه/ شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه های کشور در حمایت از آمران و ناهیان راه اندازی شده و قرار است به صورت ویژه به این پرونده رسیدگی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام خان محمدی در نشستی که با موضوع مشترک چگونگی ترویج فرهنگ ناب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار شد، امر معروف و نهی از منکر را امری همگانی دانسته و بر اجرای آن از سوی همه مسئولین و دستگاه ها تأکید کرد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان این که آمران به معروف و ناهیان از منکر براساس قانون اقدام به معروف و نهی در جامعه می کنند، بیان داشت: به دلیل قانونی بودن مسئله کسی حق برخورد با آنها را ندارد.

وی با اشاره به مردمی بودن رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: وقتی کار و فعالیت مردمی باشد و مردم در رأس همه امور باشند، فعالیت ها به درستی پیش خواهد رفت و به سرانجام مطلوب خواهد رسید.

حجت الاسلام خان محمدی با بیان این که مردم در موارد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حق مطالبه گری از مسئولین را دارند و این مطالبه گری در مورد امر به معروف و نهی از منکر هم است، اضافه کرد: این ستاد برای اجرای درست برنامه ها و هدف مند شدن فعالیت ها، اقدام به اجرای طرح هایی کرده که یکی از آن حضور مردم در مساجد و محلات است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: مساجد و محلات نقش مهمی در اجرای درست برنامه ها دارند و معتقدیم برای شکل گیری تمدن اسلامی باید فعالیت ها با محوریت مساجد و محلات و شورای راهبری آن انجام شود وقتی این کار صورت گیرد، بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی حل و فصل خواهند شد.

وی یکی از ظرفیت های مردمی را استفاده از اصناف عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون سه و نیم میلیون صنف در مسائل بقاء متبرکه و سایر موارد وجود دارند و می توانند نقش تعیین کننده ای در مسائل کشور داشته باشند.

حجت الاسلام خان محمدی با اشاره به اینکه برای انجام برنامه های این ستاد با قوای سه گانه همفکری و هماهنگی هایی صورت گرفته، گفت: این همفکری و ارتباط گیری در بحث رفع نواقص قانونی در مورد آسیب های اجتماعی مانند سگ گردانی می تواند کمک بسیاری کند.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: الان در کشور در مورد سگ گردانی نواقص جدی وجود دارد و این همفکری ستاد امر به معروف با قوای سه گانه می تواند این مشکلات را بدرستی از بین ببرد.

وی اظهار داشت: سگ گردانی فرهنگی است که از غرب وارد کشور ما شده و بی توجهی به آن می تواند تبعات زیادی برای جامعه دینی و اسلامی ما به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام خان محمدی گفت: امروز حتی در کشورهای توسعه یافته قوانینی در مورد سگ گردانی داریم و اجازه نمی دهند سگ وارد بوستانها شود، اما در کشور ما سگ ها در همه جا حتی درخانه، پارک ها و بوستانها حضوری فعال دارند و این امر سبب نارضایتی مردم و مطالبه گری آنها از مسئولین و سه قوه شده است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: در مورد موتور سواری زنان هم قوانین به درستی در کشور مشخص نیست و خود همین موتور سواری زنان اگر به درستی مدیریت نشود می تواند آسیب های بسیار خطرناکی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: این ستاد در مسائلی چون ترک فعل مسئولین، مفاسد اجتماعی مدیران و سایر موارد مطالبه گری دارد و در تلاش است این موارد نیز به سرانجام درستی در کشور ختم شود.

حجت الاسلام خان محمدی گفت: دولت سیزدهم با شعار مبارزه با فساد به میدان آمده و شورای امر به معروف هم در همه دستگاه ها شکل گرفته و الان هم قانون رعایت حجاب به همه دستگاه ها ابلاغ شده و انتظار این است این قوانین به درستی انجام شود.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به شکل گیری شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگاه های کشور گفت: این شعب در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر راه اندازی شده و قرار است به صورت ویژه به این پرونده رسیدگی شود.

وی نقش رسانه، وزارت ارشاد و میراث فرهنگی را در آگاهی سازی و همیاری و کمک به این ستاد در کشور در بحث امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر سینما و نظارت بر نمایش خانگی ضروری عنوان کرد و بیان داشت: انتظار ما از رسانه ملی در بحث ترویج امر به معروف و نهی از منکر و آگاه سازی مردم دو چندان است و اگر می خواهیم حقوق شهروندی به درستی در کشور اجرا شود باید صدا و سیما به کمک ستاد به امر به معروف بیاید.

حجت الاسلام خان محمدی گفت: یکی دیگر از برنامه های این ستاد برگزاری دوره های آموزش امر به معروف و نهی از منکر بوده است. در این رابطه دور اول با حضور ۲۰ هزار داوطلب در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برگزار و الان هم به دنبال اجرای دور دوم آموزش امر به معروف هستیم.

اجرای طرح های مسجد محله با قوت بیشتر

حجت الاسلام طباطبایی نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی سازمان شهرداری قم نیز بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و بیان داشت: این سازمان همه تلاشش را در اجرای این قانون به کار گرفته و می گیرد.

وی گفت: از جمله اقدام های این سازمان اجرای برنامه های فرهنگی از حرم تا مسجد مقدس جمکران با محوریت امر به معروف و نهی از منکر، نصب تابلوی امر به معروف و نهی از منکر در پارک ها و بوستانها و ممنوعیت ورود سگ به بوستانها و پارک ها و برگزاری جشن های دینی و مذهبی و حضور این سازمان در قرارگاه ۱۹ دی است.

وی با بیان این که طرح مسجد محله و محوریت برنامه ها با مسجد و محله از قم شروع شده، اظهار داشت: این طرح با قوت بیشتری در حال ادامه است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان این که ویروس کرونا ضربه جبران ناپذیری به برنامه های فرهنگی در کشور زده است، گفت: الان سعی مان این است برنامه های ارزشی با محوریت مسجد و محله و امر به معروف شدیدتر و فعال تر شود تا شاهد اتفاقات بهتری در جامعه باشیم.

نظر شما