شناسهٔ خبر: 54849547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یزد رتبه نخست کشور را به لحاظ وسعت شهرک‌های صنعتی دارد

یزد _ ایرنا _سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی یزد گفت:این استان رتبه نخست کشور را به لحاظ وسعت شهرک‌های صنعتی دارد و تا کنون ۵۰ درصد اراضی در اختیار این شرکت‌ قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، محمد دهقان  به مناسبت دهه تولید و تجارت در جمع خبرنگاران افزود:تامین زیرساختها و حمایت از توسعه صنایع کوچک و متوسط در حوزه های مختلف  از جمله وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی است. 

وی  اظهار کرد: تاکنون در شرکت شهرک های استان قریب به چهار هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین منعقد شده که نزدیک به نیمی از آنها طی سه سال گذشته انجام  شده است. 

وی مهمترین چالش شرکت شهرک های صنعتی در استان را تامین آب مورد نیاز صنایع بیان کرد و گفت: محدودیت دیگر در استان تامین انرژی برق است که ناشی از عدم تناسب میزان تامین برق کشور با سرعت توسعه صنعتی در کشور بوده است.

دهقان خاطرنشان کرد: خوشبختانه یزد به عنوان تنها استان در کشور راهکاری را در سال گذشته برای تامین برق در دستور کار قرار داد که براساس آن قرارداد مناقصه ایجاد پنج پست برق با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات در شهرک‌های استان منعقد و در دستور کار اجرا قرار گرفت و برای امسال نیز سه قرارداد در این زمینه خواهیم داشت.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به چالش تامین هزینه برای تداوم توسعه زیرساخت شهرک ها، از واقعی سازی قیمت زیرساخت های صنعتی شهرک ها در سالجاری خبر داد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال دانش بنیانها از ارائه تسهیلات ویژه به این حوزه خبر داد و گفت: از تمام شرکت های دانش بنیان که بتوانند مشکلی از واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی رفع کنند با پرداخت بلاعوض ۵۰ درصدی هزینه ها حمایت می کنیم.

نظر شما