شناسهٔ خبر: 54847547 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

راه‌اندازی رصدخانه آموزش مهارتی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رصدخانه آموزش مهارتی به عنوان فضای نوین کسب و کار و عامل پیش‌برنده آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح ملی راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عرفان خسرویان صبح امروز چهارشنبه هشتم تیرماه در ادامه سفر خود به استان یزد در جمع خبرنگاران این استان حاضر شد و با اشاره به هزینه‌های بالای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به خاطر نوع آموزش‌های مهارتی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، بر ضرورت تجهیز و به‌روزرسانی مستمر این فضاهای آموزشی و مهارتی تأکید کرد و گفت: نیاز است اعتباری برای کارگاه‌های عملی تخصیص پیدا کند و برآورد ما برای این منظور در حدود ۵ هزار میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما اصلاح بودجه نظام آموزشی در سال آینده است به گونه‌ای که سرانه دانشجویان مهارتی به دو برابر دانشجویان فنی و حرفه‌ای افزایش پیدا کند.

خسرویان تدوین اطلس نظام شغلی و مهارتی کشور را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه آینده شغلی در کشور عنوان و تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم سه اصل نظام صلاحیت حرفه‌ای، طبقه بندی مشاغل و رصدخانه مهارت مد نظر قرار گرفته است.

وی خسرویان خاطرنشان کرد: زنجیره‌ای از مشاغل در آینده کشور و جهان وجود دارد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دلیل اهمیت ارتباط تنگاتنگ رصدخانه مهارت با مشاغل روز جامعه، ایجاد کارگروه رصدخانه مهارت‌های شغلی و بررسی زنجیره مشاغل را در دستور کار خود قرار داده است و ما قصد داریم تا پایان سال تحصیلی آینده رصدخانه آموزش مهارتی را به عنوان فضای نوین کسب و کار و عامل پیش برنده آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح ملی افتتاح کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۱ مرکز تابع دانشگاه و تحصیل بالغ بر ۱۸۰ هزار دانشجو در ۱۵۰ رشته گوناگون و بیش از ۲۰۰۰ کد رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: این دانشگاه در حوزه‌های آی‌تی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به دنبال تربیت تکنیسین‌های ماهر و توانمند است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: برای اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا کند نیاز به حضور تمام ذی‌نفعان کشور در این حوزه هستیم و باید مشاغل و بخش خصوصی هم برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به میدان بیایند.

نظر شما