شناسهٔ خبر: 54846973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری: سرنوشت امت اسلام و منطقه و همینطور آینده جهان به ایران اسلامی گره خورده است

علیرضا اعرافی، عضو شورای نگهبان گفت: گام اول انقلاب اسلامی با تمام سختی‌ها، مشکلات و جانفشانی‌ها با موفقیت به پایان رسید اما گام دوم دشوارتر، حساس‌تر و ارزنده‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای نگهبان در سومین همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار داد و آن را کاوش کرد. این بیانیه راهگشای انقلاب است.

وی افزود: بعد از رنسانس که غرب دچار تحولات گسترده‌ای شد، عقب ماندگی جهان اسلام موجب خیزشی شد که این خیزش تلاش می‌کرد عقب ماندگی‌ها را جبران کند و در قامتی جدید آن را بروز دهد. با این حال، بسیاری از این خیزش‌ها، نهضت‌ها، انقلاب‌ها و جنبش‌ها در جهان اسلام با شکست مواجه شد و آن‌ها هیچگاه فرصت عرض اندام پیدا نکردند. این شکست‌ها به خاطر این بود که آنها از یک نظریه و تئوری مناسب برخوردار نبودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دلیل دیگری که باعث شد این جنبش‌ها به سرانجام نرسند این بود که نمی‌توانستند دوگانه‌هایی که از سوی غرب به آنها القا شده را حل کنند و پاسخ پرسش‌ها و تناقض‌ها را بدهند. یکی از ویژگی‌ها و عوامل موفقیت انقلاب اسلامی ایران این بود که توانست با اندیشه امام راحل و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری این تناقض‌ها یا دوگانه‌های غیرقابل جمع را جمع کند و پاسخ پرسش‌ها را بدهد. از جمله این دوگانه‌ها می‌توان به دوگانه‌های دین و دنیا، دین و سیاست، اسلامیت و ملیت، مذهب و اسلام، امت و مذهب، اصالت و انعطاف و انقلاب و نظام اشاره کرد.

آیت‌الله اعرافی تاکید کرد: هنر انقلاب اسلامی ایران این بود که توانست این چالش‌ها و عواملی که باعث شکست‌ جنبش‌های قبلی جهان اسلام شده بود را حل کند. البته ما فعلا در آغاز کار هستیم. گام اول انقلاب اسلامی با تمام سختی‌ها، مشکلات و جانفشانی‌ها با موفقیت به پایان رسید اما گام بعدی دشوارتر، حساس‌تر و ارزنده‌تر است. امروز سرنوشت امت اسلام و منطقه و همینطور آینده جهان به ملت ایران گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: قلب‌های مسلمانان سراسر جهان سرشار از عشق به ایران اسلامی است و آنها ایستادگی ما را تحسین می‌کنند. رسالت ما در گام دوم انقلاب اسلامی محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است که باید آن به تحقق برسد و قطعا به سمت افق‌های روشنی حرکت خواهیم کرد.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما