شناسهٔ خبر: 54846871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

فیلم سازان با زبان تصویر تعریف جدیدی از مقاومت ارائه دهند

محمدرضا سوقندی گفت: فیلم سازان باید با زبان تصویر تعریف جدیدی از مقاومت ارائه دهند و نوع نگاه جهانی شهید سلیمانی را معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۸ تیرماه نشست هنرمندان حوزه سینمایی جنوب کرمان با حضور مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حقوقی عملکرد امور استان ها و مجلس سازمان امور سینمایی سمعی و بصری در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.
 
محمدرضا سوقندی در این نشست، با اشاره به این که دغدغه و مشکلات هنرمندان فیلم ساز را شنیدیم، گفت: انجمن سینمای جوان از ضروریات جنوب کرمان است و فردا در جلسه با استاندار در مورد این مهم تصمیمات لازم اتخاذ می شود.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما و هنر را بخش خلاق فرهنگ دانست و افزود: با توجه به ظرفیت ها، استعدادها، توانمندی و توانایی های بالقوه و بالفعل هنرمندان باید ساختار سازی صورت بگیرد.
 
 وی با اشاره به تدوین سند راهبردی سینمایی جنوب کرمان، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان براساس نگاه کاربردی، راهبردی و کارشناسی در دوران وزارت حسینی تاسیس شد.
 
سوقندی سینما را یک نهاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تجاری برشمرد و اظهار کرد: باید برای راه اندازی سینما، پردیس سینمایی، مکان های تجاری و سالن های چند منظوره سرمایه‌ گذار جذب کرد.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیروی انسانی را بزرگترین ظرفیت خواند و ابراز کرد: باید با زبان تصویر تعریف جدیدی از مقاومت ارائه دهید و نوع نگاه جهانی شهید سلیمانی را معرفی کنید.
 
وی یادآور شد: سفرهای استانی در سازمان سینمایی کشور اهدافی را دنبال می کند و جنوب کرمان جز برنامه های این سفر بود.
 
بهرام مسلمی مهنی در این نشست، گفت: یکی از دغدغه های هنرمندان فیلم ساز جنوب کرمان نبود انجمن سینمای جوان است بنابراین انتظار آنها از دولت مردمی تشکیل این انجمن است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: در جنوب کرمان استعدادهای هنری زیادی وجود دارد اما به دلیل نبود زیر ساخت کافی امکان فعالیت های چندانی برای هنری هنرمندان نیست.
 
مسلمی مهنی در خاتمه تصریح کرد: تشکیل انجمن سینمای جوان نیازمند حمایت مالی و تامین تجهیزات است.
پایان پیام/586

نظر شما