شناسهٔ خبر: 54846869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد

تحقق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه با تشکیل ناحیه علمی و فن‌آوری در اروند

اسکندری تحقق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه آزاد اروند را در تشکیل ناحیه علمی و فن آوری اروند دانست و گفت: در تلاش هستیم تا ناحیه علمی و فن آوری را در این منطقه ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمدرضا اسکندری» عصر امروز (چهارشنبه ۸ تیر) در نشست هم اندیشی با تشکل های دانشجویی که به صورت مستمر و هر ۴۵ روز یک بار در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می شود اظهار کرد: متاسفانه منطقه آزاد اروند از زمان تشکیل تاکنون در حوزه علمی اقدامات قابل توجهی را رقم نزده است. 

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ناحیه علمی و فن آوری را در این منطقه ایجاد کنیم افزود: لازمه این امر تشکیل پردیس های علم و فناوری است، دانشگاه های منطقه عموما مراکز رشدی دارند که فعال نشده است تا بتواند دانشجویان و نخبگان علمی منطقه را زیر پوشش ببرند در همین راستا با پیگیری هایی انجام شده با دانشگاه تربیت مدرس وارد مذاکره شدیم.

 

وی با اشاره به ایجاد این ناحیه علمی در اروند، بعد از تهران و اصفهان تصریح کرد: با توجه به استقرار پردیس بین المللی تربیت مدرس در منطقه و پذیرش دانشجو از مهرماه سال جاری در جلسه هیات امنای این دانشگاه مصوب و پس از مکاتبات با تربیت مدرس تصمیم بر آن شد تا از گروه ها و شرکت های دانش بنیان حمایت شود.

 

اسکندری اضافه کرد: مقرر شده تا محلی جهت ایجاد پارک علمی فناورانه در نظر گرفته شود تا گروه ها و شرکت های دانش بنیان را تحت پوشش برده و علم و دانش به دست آمده را در تولید به کار گیریم و بتوانیم ظرفیت های موجود در منطقه را به مرحله اجرا در آوریم. 

 

وی به فراهم شدن شرایط مناسب در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: یکی از عمده مشکلات شرکت های دانش بنیان تامین منابع مالی است که می بایست برای پرداخت تسهیلات مالی صندوق حمایتی را ایجاد کنیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مصوب شده است تا در مناطق آزاد دو صندوق برای مناطق آزاد شمال غرب و جنوب کشور ایجاد شود عنوان کرد: طی مکاتبات و پیشنهادات انجام شده، درخواست دادیم که محوریت صندوق جنوب کشور در منطقه آزاد اروند باشد. 

 

وی منطقه آزاد اروند را پس از تحقق ایجاد صندوق حمایتی، به عنوان سهام دار اصلی معرفی کرد و یاد آور شد: آورده این صندوق با همکاری دیگر سهامداران در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت که زمانبندی برای رسیدن به این موضوع در یک بازه زمانی چهار ماهه خواهد بود.

 

پایان پیام/660

نظر شما