شناسهٔ خبر: 54845550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

یادمان شهدای گمنام یکی از مراکز مهم فرهنگی محسوب می‌شوند

زهره گودرزی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: یادمان شهدای گمنام یکی از مراکز مهم فرهنگی محسوب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محسن رشیدی در جلسه ایثار و شهادت که امروز در بخشداری اشترینان برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ که دو شهید گمنام در شهر اشترینان خاکسپاری شدند هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان باید به تعهدات خود در قبال ساخت یادمان شهدای گمنام عمل کنند، تصریح کرد: طبق قانون وزارت کشور به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای احداث یادمان گلزار شهدای گمنام اعتباراتی در نظر گرفته شده است که باید این یادمان‌ها سریع احداث شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار لرستان شهرداران شهرهای استان باید تا قبل از شهریورماه سال جاری یادمان‌های شهدای گمنام ساماندهی شوند.

رشیدی با بیان اینکه اضافه کرد: این موضوع وجه قانونی دارد که استاندار لرستان مطالبه‌گران خواهد بود، افزود: در سال ۱۴۰۱ هرکجا بنا به خاکسپاری شهید گمنام باشد باید از قبل یادمان شهدا آماده شود.

وی با بیان اینکه یادمان شهدا در دانشگاه‌ها بسیار خوب انجام شده است، اضافه کرد: شهدای گمنام در اشترینان و برخی از شهرهای لرستان یادمان ندارند و در صورتی‌که هویت آنان مشخص و خانواده آنان مراجعه کنند باید شرمنده خانواده شهدا باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: یادمان شهدای گمنام یکی از مراکز مهم فرهنگی محسوب می‌شوند که باید در شان و منزلت شهدا ساخته شوند.

انتهای پیام

نظر شما