شناسهٔ خبر: 54845544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دستیار وزیر فرهنگ در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی:

تسهیل در روند صدور مجوز موسسات فرهنگی برای افزایش اشتغالزایی در مناطق محروم ضروری است

دستیار وزیر فرهنگ گفت: تسهیل صدور مجوز موسسات فرهنگی در مناطق کم برخوردار با هدف ارتقای سطح اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از اهمیت خاصی برخوردار است.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی ظهر امروز، چهارشنبه در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی و هنری که با حضور اعضای این قرارگاه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تاکید بر این مطلب، افزود: تاکنون آموزش رایگان هنر در ۲۰ استان اجرایی شده و باید شرایطی فراهم شود تا علاقمندان به آموزش از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی انگیزه لازم برای سازندگی منطقه خودشان را داشته باشند نه اینکه پس از دریافت آموزش های لازم به مهاجرت از منطقه خود روی آورند.

وی با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی از مهمترین اولویت‌های دولت مردمی است، گفت: مهم‌ترین دغدغه وزیر فرهنگ از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی پیگیری برای تشکیل این قرارگاه بود تا از طریق آن بتوانیم موضوع آموزش هنر و توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در راستای تحقق عدالت فرهنگی به سرانجام برسانیم.

مدیرکل حوزه وزارتی افزود: همچنین تسهیل صدور مجوز  موسسات فرهنگی در مناطق کم برخوردار با هدف ارتقای سطح اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از اهمیت خاصی برخوردار است.

شالویی به استقبال مسئولان استان ها برای فعالیت در زمینه آموزش رایگان فعالیت‌های هنری در مناطق محروم و کم‌برخوردار اشاره کرد و ادامه داد: ثبت‌نام برای آموزش داوطلبان در ۵۰ رشته هنری صورت گرفته است که تاکنون بخش آموزش رایگان هنر قرارگاه محرومیت زدایی در ۲۰ استان کشور فعال شده است.

دستیار وزیر فرهنگ در تشریح وضعیت دوره‌های آموزش هنر گفت: تاکنون ۳۸ هزار داوطلب و هنرجو برای شرکت در دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار در حال افزایش است.

شالویی از هم گسیختگی را آفت دستگاه های مختلف در اجرای برنامه‌های کلان حوزه فرهنگ دانست و با تاکید براینکه باید در این زمینه به هم‌افزایی برسیم، گفت: در این عرصه نباید از ظرفیت بالای بخش خصوصی غافل شویم و باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا به هم افزایی گسترده درباره تجمیع امکانات و ظرفیت های نهادها و مراکز مختلف در راستای تحقق اهداف قرارگاه محرومیت زدایی دست یابیم.

برچسب‌ها:

نظر شما