شناسهٔ خبر: 54845513 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

عرضه و تقاضای پایانی بازار سهام امروز؛

سقوط بزرگان بورس در روز سبز سهام های کوچک - مردم سالاری آنلاين

در معاملات روز چهارشنبه هشتم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش 716 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 513 هزار و 717 واحد رسید. 

صاحب‌خبر - به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 388 واحدی در سطح 421 هزار و 481 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 27 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 411 واحد قرار گرفت.  
بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس
امروز نمادهای «شپنا»، «فارس» و «نوری» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «بفجر»، «وغدیر» و «مبین» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 
در فرابورس نیز نمادهای «فغدیر»، «دی» و «آریا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «سمگا»، «بمپنا» و «وملل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  
در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و سآبیک و آسیاتک در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  
افت ارزش معاملات 
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 587 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 839 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 
امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 624 میلیارد تومان رسید. 
عرضه و تقاضای پایانی بازار
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 9 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 42 درصد افت کرد و در رقم 69 میلیارد تومان ایستاد. 
امروز نماد کسرا (شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان) با صف‌ خرید 21 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کسرا، نمادهای حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و ختراک (شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 
بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سکرد (شرکت سیمان کردستان) تعلق داشت که ارزش آن 4 میلیارد تومان بود. پس از سکرد، نمادهای کدما، فمراد، خاذین و قهکمت بیشترین صف فروش داشتند. 

برچسب‌ها:

نظر شما