شناسهٔ خبر: 54845291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان:

اولین آسیبی که اعتیاد به موادمخدر به انسانها وارد می‌کند بحث طلاق است / اشتغال یکی از عوامل موثر در جلوگیری از آلوده شدن یک فرد به مواد مخدر است

سرهنگ زائری گفت: در استان ۴۲ منطقه مواد مخدر در خاطر را شناسایی کردیم که ۲۰ منطقه شهری و ۲۲ منطقه روستایی و در مجموع ۱۱۲ نقطه پرخطر و کم خطر در سطح استان شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

اولین آسیبی که اعتیاد به موادمخدر به انسانها وارد می‌کند بحث طلاق است / اشتغال یکی از عوامل موثر در جلوگیری از آلوده شدن یک فرد به مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ مجید زائری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: در دنیا سیصد میلیون نفر معتاد هستند که از این تعداد دو میلیون و هشتصد هزار نفر در ایران هستند و یک میلیون و ششصد هزار نفر هم معتاد تفننی هستند و جمعا چهار میلیون و چهارصد هزار نفر معتاد در کشور ما وجود دارد.

وی افزود: در کشور افغانستان ۹۰٪ تریاک، ۴۸٪ مورفین، ۳۶٪ هرویین و ۳۵٪ حشیش دنیا تولید می‌شود و ما ۹۱۵ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان داریم که بحث مبارزه با مواد مخدر را ساخت می‌کند.

زائری اظهار داشت: اولین آسیبی که اعتیاد به موادمخدر به انسانها وارد می‌کند بحث طلاق است، ۴۵٪ زندانیان سابقه مصرف مواد مخدر را دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد: میانگین سن اعتیاد ۲۱ سال اعلام شده و روزانه ۱۰ نفر به واسطه مصرف مواد مخدر فوت می‌کنند. میانگین اعتیاد در استان ما سیزده و هفتم دهم درصد است و میانگین کشوری پنج و چهار دهم درصد می‌باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در استان ۴۲ منطقه مواد مخدر در خاطر را شناسایی کردیم که ۲۰ منطقه شهری و ۲۲ منطقه روستایی و در مجموع ۱۱۲ نقطه پرخطر و کم خطر در سطح استان شناسایی شده است.

زائری با اشاره انواع معتادان در جامعه افزود: ما چند نوع معتاد داریم، معتادان متجاهر که مسکن ندارند و آواره هستند و در طرحها جمع آوری می شوند و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده می شوند ، معتادان به زرد که خانواده هایشان از اعتیاد آنها خبر دارند، معتادان به سفید که انسانهای شناخته شده و تحصیل کرده هستند و تمکن مالی دارند و خانواده هایشان از اعتیاد آنها خبر ندارند و معتادانی که بصورت تفننی در محافل و مجالس مصرف می‌کنند و اعتیاد دایمی ندارند.

وی بیان داشت: مجموع کشفیات مواد مخدر در دهه سال گذشته بالای هفتاد تن است که چهل و هشت تن تریاک، دو تن و نهصد کیلو گرم مورفین، دویست و پنجاه و چهار کیلو هرویین، یازده تن و پانصد کیلوگرم حشیش و هفتصد و پنجاه هفت کیلو شیشه و سه تن سایر مواد مخدر می‌باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال، سه تُن و ۴۱۲ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد و ۸۱ قاچاقچی، ۶۹۲ خرده‌فروش و ۲ هزار و ۸۰۵ معتاد در این مدت دستگیر شدند.

زائری تصریح کرد: اشتغال یکی از عوامل موثر در جلوگیری از آلوده شدن یک فرد به مواد مخدر است، چون کسی که مواد می فروشد و در آمد وی از این راه است، تا اشتغال نداشته باشد نمی تواند از این کار دست بردارد و بیکاری وی را مجبور به روی آوردن به فروش مواد مخدر می کند.

وی در پایان عنوان کرد: اقدامات فرهنگی در حوزه پیشگیری و آموزش در قسمت اجتماعی و آموزش همگانی در سازمانها، ادارات و مدارس اجرا می شود و ما حتی در ایام کرونا از طریق بستر شاد به دانش آموزان آموزشهای لازم را دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما